سگ شکاری  - Greyhound

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

تام هنکس که معرف حضور تماشاگران است، نقش اصلی فیلم را ایفا کرده است. الیزابت شو هم که او را با فیلم « ترک لاس وگاس » به یاد می آوریم، تقریبا 3 الی 4 دقیقه در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

در جریان جنگ جهانی دوم در دریای آتلانتیک، زیر دریایی های آلمانی قصد غرق کردن کشتی های متفقین را دارند اما...

کارگردان کیست ؟        

آرون اشنایدر که آخرین ساخته سینمایی اش در سال 2009 و فیلم « Get Low » بود. نکته جالب تر درباره فیلم « سگ شکاری » این است که نویسنده فیلم آقای تام هنکس می باشد!

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم هیچ صحنه جنسی ندارد و هیچ نگرانی بابت مسائل مربوطه نداشته باشید!

سگ شکاری  - Greyhound

نکات مثبت فیلم ؟

«سگ شکاری » احتمالاً یکی از دقیق ترین آثاری است که درباره یک کشتی جنگی دوران جنگ جهانی دوم ساخته شده است. مختصات و مشخصات دقیقی که از کشتی و نحوه صدور و اجرای دستورها ترسیم می شود، با جزئیات کامل رعایت شده است.

تام هنکس نقش آفرینی درخشانی در فیلم داشته. او مانند همیشه بهترین فرمانده و در عین حال دلسوزترین شخصیت فیلم است؛ نقشی که همیشه برازنده تام هنکس بوده!

ناراحتی تام هنکس از انتشار فیلم بر روی پلتفرم های پخش آنلاین تا حد زیادی درست بوده است. « سگ شکاری » با توجه به طراحی صحنه و جلوه های ویژه و زحمتی که برای شبیه سازی نبردهای دریایی متحمل شده، مناسب پرده عریض سینما بود.

نکات منفی فیلم ؟

اگر علاقه ای به مباحث کشتی جنگی در دوران جنگ جهانی دوم ندارید، « سگ شکاری » می تواند حسابی حوصله شما را سر ببرد! در فیلم نه درامی وجود دارد و نه هیچ گره و نقطه عطفی که شما را کنجکاو نگه دارد. در فیلم فقط به این کشتی و آن کشتی توپ شلیک می شود!

در بخش هایی از فیلم اشاره ای به دوستی نزدیک بین آشپز و کاپیتان می شود اما فیلم هرگز دلیلی بر نزدیکی این دو به یکدیگر ارائه نمی دهد. آن عاشقانه ابتدای فیلم نیز کاملاً اضافه و بی ربط به داستان است.

شاید برای اقتباس سینمایی از یک رمان نیاز باشد تا عناصر سینمایی بیشتری به آن افزود. روند فیلمنامه « سگ شکاری » مانند یک دایره است که پس از اتمام، بلافاصله با یک اتفاق مشابه دیگر آغاز می شود که تفاوتی با نبرد قبلی ندارد. این یکنواختی اتفاق خیلی خوشایندی محسوب نمی شود!

سگ شکاری  - Greyhound

حرف آخر :

نبرد آتلانتیک قطعاً سوژه های بسیاری برای سینما دارد. نبردی که در آن بیش از 50 هزار نفر در دل دریا به کام مرگ فرستاده شدند و هر ماه بیش از 60 کشتی در میان آب ها نابود و خدمه آن کشته می شدند. « سگ شکاری » اگرچه از لحاظ فنی می تواند اثر دقیقی برای علاقه مندان به دریانوردی محسوب شود، اما زمانی که کار به خرده روایت و شخصیت پردازی و کمی مسائل غیر از توپ و تشر می رسد، کاملاً اثری عقیم محسوب می شود. با اینحال تماشای « سگ شکاری » می تواند اطلاعات بسیار خوبی در زمینه نبرد آتلانتیک در اختیار تماشاگر قرار دهد و البته هنوز هم یک تام هنکس دارد که می تواند اثر را سرپا نگه دارد!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

سگ شکاری  (Greyhound)

سگ شکاری  - Greyhound

کارگردان : Aaron Schneider

فیلمنامه : Tom Hanks

بازیگران :

Tom Hanks...Captain Krause

Elisabeth Shue...Evelyn

Stephen Graham...Charlie Cole

Matt Helm...Lt. Nystrom

و...

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13  ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 91 دقیقه