گاردین روز سه شنبه در گزارشی با عنوان «نرخ پایین ابتلا به کویید-۱۹ در مدارس آلمان»، نوشت: آزمایش دانش آموزان و معلمان ایالت زاکسن در شرق آلمان نشان می‌دهد کودکان می‌توانند همچون ترمزی در برابر ابتلا به کرونا عمل کنند.  

براساس آزمایشاتی که بر روی دو هزار دانش آموز مدرسه و معلم انجام شده، مشخص گردید برخلاف تصورات، مدارس نقش مهمی در گسترش ویروس ندارند.  

این کشور اروپایی در ماه می (اردیبهشت) مدارس را بازگشایی کرد و این در حالی است که همچنان بحث بر سر نقش کودکان در انتقال ویروس به بزرگسالان آسیب پذیر در خانه، معلمان و کارکنان مدرسه ادامه دارد.  

مطالعه یاد شده توسط بیمارستان دانشگاه درسدن (مرکز ایالت زاکسن) انجام شد و براین اساس، نمونه خون نزدیک به ۱۵۰۰ کودک در سنین ۱۴ تا ۱۸ سال و ۵۰۰ معلم از ۱۳ مدرسه در درسدن و مناطق باوتسن و گرلیتز (از دیگر شهرهای ایالت زاکسن) در ماه می و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.  

«رینهارد برنر» (Reinhard Berner)، استاد جراحی قلب و عروق در این بیمارستان گفت: از نزدیک به دوهزار نفر، تنها ۱۲ نفر آنتی بادی داشتند و نتایج اولیه نقش دانش آموزان در انتقال بیماری به بزرگسالان را تایید نمی‌کرد.  

برنر در یک نشست خبری گفت: کودکان حتی ممکن است به عنوان یک ترمز در ابتلا به کرونا عمل کنند و افزود: ابتلای دانش آموزان نمی‌تواند گسترش ویروس را در پی داشته باشد ضمن آنکه شیوع ویروس در خانوارها به پویایی که پیش از این تصور می‌شد نیست.  

ایالت زاکسن از جمله ایالت‌های با نرخ پایین ابتلا در آلمان است و درواقع به گفته برنر این نتیجه می‌تواند به سایر ایالت‌های آلمان هم بسط داده شود.  

براساس آخرین آمار منتشر شده، تاکنون بیش از ۱۳ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۵۷۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.