سفر به تورنتو محبوب‌ترین شهر کانادا

سفر به تورنتو محبوب‌ترین شهر کانادا


منبع: روزیاتو

142

1399/4/24

15:44


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تورنتو مرکز ایالت اونتاریو کانادا یکی از زیباترین، پیشروترین و محبوب‌ترین شهرهای کانادا و آمریکای شمالی به شمار می‌رود. ایرانیان بسیاری هر ساله برای مهاجرت و یا گردشگری به تورنتو کانادا سفر می‌کنند. محبوبیت تورنتو به دلیل ریشه‌های تاریخی، عوامل اقتصادی و جذابیت های گردشگری این شهر است. اما چرا باید بلیط تورنتو به تهران را تهیه کرد و چرا تورنتو شهر دوست‌داشتنی کانادا بین گردشگران و مهاجران است؟

آب و هوا و اقلیم تورنتو

کشور کانادا در آمریکای شمالی و در منطقه نسبتا سردسیری قرار دارد زیرا این کشور به طور نسبی به قطب شمال نزدیک است و در مدارهای شمالی‌تر کره زمین جای گرفته است. اما شهر تورنتو در یکی از جنوبی ترین نقاط این کشور و در نزدیکی مرز آمریکا جای گرفته است. به همین دلیل، آب و هوایی گرم‌تر و معتدل‌تر دارد و زمستان‌های آن به سختی دیگر نقاط شمالی کانادا نیست. همین موجب شده، اهالی کشورهای گرمسیری، برای سفر و مهاجرت به تورنتو، با تغییر آب و هوایی کمتری رو به رو شوند. هوای گرم تر برای گردشگران به معنای روزهای آفتابی و هوای خوب و معتدل است.

شهر تورنتو در کنار دریاچه اونتاریو قرار گرفته است و بخشی از مرز میان آمریکا و کانادا از وسط دریاچه اونتاریو می‌گذرد. قرار گرفتن در کنار این دریاچه، رودهای پر آب و بارش زیاد موج شده اونتاریو دارای جنگل‌های انبوه و پوشش جانوری گسترده و متنوع باشد.

تنوع فرهنگی تورنتو

تورنتو به عنوان پرتنوع ترین شهر جهان از دید اقوام و فرهنگ های گوناگون شناخته می‌شود. بخش بزرگی از جمعیت این شهر در جایی بیرون از کانادا متولد شده‌اند. این تنوع فرهنگی نه تنها از دید آمادگی اجتماعی و مناسب بودن بستر یک شهر برای مهاجران جذاب است بلکه برای گردشگران هم یک جاذبه گردشگری به شمار می‌رود. زیرا هر گردشگری که به تورنتو می‌رود می‌تواند نمودهای فرهنگی، غذاها، موسیقی، پوشش و جامعه چندین فرهنگ گوناگون را ببیند.

جاذبه های گردشگری تورنتو

تورنتو به عنوان یکی از شهرهای بزرگ، پویا و مرفه کانادا و جهان به شمار می‌رود. جایگاه اقتصادی مهم و کلیدی تورنتو و سرمایه گذاری های بزرگی که در این شهر انجام شده است، موجب شده تا این شهر از دید جاذبه های مدرن و تفریحات گردشگری، دست پری داشته باشد. از سوی دیگر، تورنتو به سبب قرار گرفتن در یک نقطه کلیدی و راهبردی، جاذبه هایی از تاریخ معاصر آمریکای شمالی را در خود دارد. طبیعت سرسبز تورنتو، از سوی دیگر می‌تواند سلیقه طبیعتگردان را ارضا کند. همچنین موزه ها، گالری های هنری و نمایشگاه‌های گوناگون، هنر مدرن و هنر جوامع مختلف ساکن این کشور را به نمایش می‌گذارد. همه اینها در کنار مراکز خرید مدرن و متعدد تورنتو است که برندهای کانادایی و بین المللی را در خود جای داده و نشان از اقتصاد پویا و باز تورنتو کانادا دارند. همچنین در تورنتو جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی نیز در هر سال برگزار می‌شود.

اگر بخواهیم فهرست‌وار به برخی از مشهورترین جاذبه های گردشگری تورنتو اشاره کنیم می‌توانیم از قصر کاسا لوما، های پارک تورنتو، آکواریوم ریپلی تورنتو، باغ وحش تورنتو، شهربازی واندرلند و موزه سلطنتی اونتاریو یاد کرد.

شاید بد نباشد به این هم اشاره کنیم که آبشار مشهور نیاگارا فاصله‌ای ۲ ساعته با تورنتو دارد و می‌توانید آن را هم در لیست جاذبه های تورنتو بدانید.

سفر به تورنتو

برای سفر به تورنتو، می‌توانید بلیط هواپیما تورنتو را خریده و پس از انجام فرایندهای مربوط به ویزا، برای سفر به این شهر زیبای کانادا اقدام کنید. برای خرید بلیط هواپیما تورنتو آژانس های مسافرتی و سایت های خرید آنلاین بلیط هواپیما متعددی وجود دارند که قیمت های متنوعی را به شما ارائه می‌دهند. اما برای اینکه بتوانید ارزانترین بلیط هواپیما تورنتو را پیدا کرده و خریداری کنید، می‌توانید با مراجعه به سفرمارکت که یک موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما و تور است، ارزان ترین و بهترین قیمت بلیط هواپیما تورنتو را پیدا کنید. البته پرواز مستقیمی از ایران به تورنتو وجود ندارد. اما شما با یک یا دو توقف می‌توانید خود را به تورنتو و فرودگاه پیرسون برسانید.

بهترین فصل سفر به تورنتو

همانگونه که پیشتر اشاره کردیم، تورنتو در مدارهای جنوبی‌تری نسبت به شهرهای دیگر کانادا قرار دارد و همین موجب می‌شود تابستان‌های آن گرم و البته زمستان‌هایش هم سرد باشد. اما بهترین زمان برای سفر به تورنتو مانند پرواز تهران فرانکفورت، فصل های معتدل سال یعنی بهار و اوایل پاییز است. به ویژه در بهار های پارک تورنتو، با شکوفه ها و گل های رنگارنگ تزيین می‌شود.

نکاتی دیگر درباره تورنتو

واحد پول تورنتو دلار کانادا است و بیشتر مردم این شهر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. البته باید آمادگی رو به رو شدن با لهجه‌های متنوع را داشته باشید. کشور کانادا در سوی دیگر کره زمین قرار دارد و شما در زمان سفر باید مراقب تنظیم خواب به خاطر فاصله زمانی بین ایران و کانادا باشید. البته اگر قصد تماس تلفنی با کانادا برای هماهنگی‌های سفر هم دارید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر اکنون ساعت ۴ عصر است، در کانادا تقریبا ۴ صبح است! از دید سفرهای درون شهری در تورنتو، این شهر از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و سامانه مترو، اتوبوس و تاکسی مجهزی در اختیار دارد.

سفر به تورنتو محبوب‌ترین شهر کانادا

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو