علی ربیعی سخنگوی دولت در نشستی رسانه‌ای با خبرنگاران، گفت: کشور ما در دوره خاصی از تاریخ معاصر قرار گرفته و کشور ما در مواجهه با تحریم‌هایی قرار گرفته است تا کنون مشابه آن بر کشور دیگری اعمال نشده است.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی بیش از هر زمانی نیازمند هم افزایی در ارکان نظام و کل جامعه هستیم.

اهم سخنان سخنگوی دولت را در ادامه به نقل از فارس و مهر بخوانید؛

* نیازمند تمرکز بر مسائل اصلی و هم افزایی میان همه ارکان نظام و آحاد جامعه هستیم. مثل همیشه مقام معظم رهبری توصیه هایی را به همه قوا تاکید کردند و جلسه سران قوا جلوه عالی تصمیم و بنای سران قوا برای کار همدلانه و فهم مشترک برای حل مشکلات بود. دولت آمادگی دارد بر سر مسائل مختلف و مواردی که مد نظر رهبر انقلاب بوده است با تعامل با قوای دیگر محقق کند.

*   دولت با احساس مسئولیت همه را دعوت به همکاری می‌کند تا با هم افزایی قوا و با ظرفیت‌سازی های جدید از پس مشکلات برآئیم.

* در هفته ای که گذشت مهمترین جلسه ما جلسه سران سه قوه بود و ترسیمی از وضعیت اقتصادی و برنامه های رو به آینده در این جلسه مطرح شد.

* به دلیل خروج آمریکا از برجام این توافق کارکرد خودش را برای مردم از دست داد و سبب شد عده‌ای قضاوت غیرمنصفانه‌ای از برجام کنند.

*  آمریکایی‌ها نگذاشتند مردم ایران از فواید برجام بهره مند شوند. نقض برجام نمی‌تواند واقعیتی را تغییر بدهد و ما ثابت کردیم چیزی برای مخفی کردن نداریم.

*  خود ترامپ گفت که خروج از برجام توسط آمریکا بیشترین خدمت به اسرائیل بود.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.