همواره باید در تلاش باشیم تا کسب و کار خود را در معرض دید مشتریان قرار دهیم تا بیشتر دیده شویم. استفاده از تبلیغات سنتی و محیطی علاوه بر هزینه های زیادی که دارد، کارایی چندانی را نیز به همراه ندارد. پس به ناچار باید به سوی دیجیتال مارکتینگ روی آوریم. دیجیتال مارکتینگ شاخه های متعددی دارد که می تواند تاثیر بسیاری بر روی افزایش فروش شما داشته باشد.

تبلیغات در گوگل روشی سریع برای کسب رتبه یک

در کنار سئو سایت و یا حتی به طور مستقل می توانید با ادورز گوگل در رتبه ی اول مستقر شوید. شاید به این موضوع تا به حال توجه نکرده باشید که گاهی در نتایج گوگل رتبه های اول در کنار لینک سایت کلمه "AD " و یا "آگهی " را دارند و این به معنای تبلیغات است. تبلیغات در گوگل یعنی شما به ازای هر کلمه کلیدی برای صفحه سایت خود به گوگل پول می دهید و  در ازای هر کلیک از پولی که پرداخت کرده اید، مقداری کم می شود تا اینکه به صفر برسد. این مقدار پولی که کم می شود بستگی به سختی کلمه کلیدی و جایگاه اصلی سایت شما دارد.

با توجه به اینکه سئو سایت می تواند برای برخی از کلمات کلیدی زمان گیر باشد، تبلیغات در گوگل روشی سریع تر است. همچنین گاهی اوقات ممکن برای یک جشنواره خاص و یا در یک مناسبت نیاز داشته باشید که سایت شما در رتبه یک باشد و  این زمان هم محدود مثلا یک هفته و یا چند روز است، طبیعی است که استفاده از سئو عاقلانه نیست و بهترین کار ادورز است.

در گوگل ادروز شما می توانید کمپین هایی را تشکیل دهید و با توجه به میزان سرچ کلمات، کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

رپورتاژ در خبرگزاری های مهم

احتمالا در خبرگزاری های مهمی مانند مهر و یا فارس، اخباری را درباره ی یکسری شرکت ها و یا محصولات غذایی و بهداشتی خوانده باشید. به این نوع تبلیغات رپورتاژ خبری گفته می شود. یعنی خبری که شما به خبرگزاری ها می دهید تا با صرف هزینه ای خاص انتشار ‌یابد.

رپورتاژ رفتن دو مزیت عالی دارد: اول اینکه شما می توانید در رپورتاژی که منتشر می کنید چند لینک از سایت خود را قرار دهید. اگر خبرگزاری انتخاب شده نیز ارزش خوب و DA و PA خوبی داشته باشد، شما یک بک لینک فوق العاده دارید که می تواند بر رتبه شما تاثیر گذار باشد.

دومین مزیت این است که با خرید رپورتاژ  می توانید ترافیک مستقیم دریافت کنید. کاربران با خواندن مطالب در خبرگزاری ترغیب می شوند تا بر روی لینک های سایت شما کلیک کنند و وارد سایت می شوند.

همیشه دقت کنید که چه منابعی را برای رپورتاژ رفتن انتخاب می کنید و دقت کافی در لینک دهی را نیز فراموش نکنید.

دی ام تابان

فعالیت در شبکه های اجتماعی

با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه بودن، خیلی از مردم به خریدهای اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی و یا دریافت خدمات از آن ها روی آورده اند.

آمار نشان می دهد میزان فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و تلگرام در 4 ماه اخیر، سه برابر شده است. پس این یک موقعیت عالی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی، فروش و عرضه خدمات است. فرقی ندارد چه کسب و کاری دارید و یا چه می فروشید، فقط کافیه تعداد فالوور و ممبر های خود را بالا ببرید و فعالیت موثری در این شبکه ها داشته باشید تا شاهد زیر و رو شدن کسب و کار خود باشید.

با فعالیت درست و متمرکز در شبکه های اجتماعی، تعطیلات نا به هنگام و یا نوسانات اقتصادی تاثیر منفی‌ای بر روی کسب و کار شما نمی گذارند.

 برای بیشتر دیده شدن کسب و کار خود باید از فضای سنتی تبلیغات فاصله بگیرید و خود را به دست بازاریابی دیجیتال بسپارید تا شاهد رونق و افزایش مشتریان خود به صورت روزانه باشید. یادتان باشد در اول راه حتما از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید تا بیزینس موفقی را تجربه کنید.