ثروت ایلان ماسک از وارن بافت هم بیشتر شد

ثروت ایلان ماسک از وارن بافت هم بیشتر شد


منبع: روزیاتو

148

1399/4/24

18:03


ثروت ایلان ماسک

ارزش سهام تسلا روز گذشته به بالاترین رقم در تاریخ فعالیت آن رسید (۳۲۱ میلیارد دلار) و ایلان ماسک موسس و مدیرعامل این شرکت که یکی از سهامداران عمده تسلا محسوب می شود به خاطر همین موفقیت حالا حتی از وارن بافت هم پولدارتر است.

دیروز سهام تسلا رشدی ۱۴ درصدی را تجربه کرد و تسلا توانست به عنوان دهمین شرکت ارزشمند آمریکا نامش را به ثبت برساند. البته بعد از بسته شدن بازار بورس آمریکا در روز دوشنبه سهام تسلا با افت ارزش سه درصدی روبرو شد تا این رکورد برای مدت زیادی باقی نماند.

افزایش ارزش رکورد شکن سهام تسلا بعد مطرح شدن ارزیابی هایی در مورد ادامه رشد ارزش بازار این شرکت و پیوستن آن به بازار بورس S&P 500 اتفاق افتاد. ایلان ماسک که از غول های سیلیکون ولی به شمار می رود، تاکنون شرکت های موفقی نظیر اسپیس اکس و بورینگ کمپانی را تاسیس کرده و دنیا را با پدیده ای به نام PayPal آشنا کرد. روز جمعه همین هفته اعلام شد که ثروت او حتی از وارن بافت (مالک هلدینگ برکشایر هتوی که بزرگترین سهامدار اپل محسوب می شود) نیز فراتر رفته است و حالا طبق فهرست ثروتمندان بلومبرگ، ماسک هفتمین فرد ثروتمند در دنیا محسوب می شود.

ثروت ایلان ماسک

ایلان ماسک و وارن بافت

روز جمعه این هفته ثروت ماسک به دنبال افزایش ۱۰.۸ درصدی ارزش سهام تسلا (خودروسازی تولید کننده ماشین های برقی در آمریکا) به ۶۰.۷ میلیارد دلار رسید. هفته گذشته وارن بافت ۲.۹ میلیارد دلار از سهامش در برکشایر هتوی را به خیریه بخشید و به این ترتیب ارزش ثروت او از ایلان ماسک کمتر شد.

در عین حال بد نیست اشاره کنیم که ارزش سهام تسلا طی یکسال گذشته ۵۰۰ درصد رشد داشته و این رشد نیز مرهون فروش خوب سدان مدل ۳ این شرکت بوده است. به دنبال همین رشد ارزش بازار تسلا از شرکت تویوتا موتورز که با ارزش ترین خودروسازی دنیا به شمار می رفت بیشتر شد و حالا تسلا ارزشمندترین خودروسازی دنیا به شمار می رود.

جالب است بدانید که ماسک براساس قراردادی که با تسلا دارد از این شرکت حقوق نمی گیرد و در عوض مقرر شده هر بار که ماسک به اهداف از پیش تعیین شده برای فروش و ارزش سهام شرکت دست پیدا کند مقداری سهام به عنوان پاداش به او داده شود.

وارن بافت مدیرعامل هلدینگ برکشایر هتوی که بزرگترین سهامدار اپل است

ماسک هفته پیش اعلام کرد که این شرکت به ساخت تکنولوژی هدایت خودکار بسیار نزدیک شده است و به زودی ماشین های تسلا میتوانند بدون دخالت راننده جاده های آمریکا را طی کنند. او در این باره گفت:

من به شدت مطمئن هستم که تکنولوژی هدایت خودران سطح ۵ یا کامل اتفاق می افتد و این اتفاق خیلی زود رخ می دهد. او از طریق یک پیام ویدیویی به مناسبت افتتاح کنفرانس سالانه هوش مصنوعی شانگهای این صحبت ها را مطرح نمود.

ماسک که در کودکی لقب پسر نابغه را از سوی اطرافیانش گرفته بود دایره المعارف بریتانیکا را در خردسالی خواند و در حالی که فقط ۱۰ سال داشت توانست کد نویسی یاد بگیرد. او در سن ۱۲ سالگی اولین محصول خود که یک بازی ویدیویی به نام Blastar بود را با قیمت هزار دلار به فروش رساند.

کودکی ایلان ماسک اما چندان شاد نبود. او در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی متولد شد و وقتی تنها هشت سال داشت پدر و مادرش از هم جدا شدند. پدرش ایرول مهندس بود و مادرش می که حالا در زمینه مدلینگ فعالیت دارند نویسندگی می کرد. ماسک در نوجوانی همراه مادر به کانادا مهاجرت کرد و پدرش را دیگر ندید. او چندی پیش در مصاحبه با مجله رولینگ استون گفت ایرول انسانی وحشتناک بد است.

 

بیشتر بخوانید:

اندیشه های طلایی کارآفرینان موفق؛ از وارن بافت تا بیل گیتس

ثروت ایلان ماسک از وارن بافت هم بیشتر شد

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو