به جرات می توان گفت یکی از شاخه های ورود به این کسب و کار با بودجه ی کم و کسب تخصص کافی، آموزش طراحی طلا و جواهر است. شما زمانی که خودتان طراحی کردن را بلد باشید، بسیاری از موانع پیش رو را کنار زده و به راحتی وارد بازار کار می شوید.

چگونه یک طراح جواهر ماهر شویم؟

 در ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید طراحی را به صورت دستی و یا با استفاده از نرم افزار یاد بگیرید. در عصر دیجیتال و با پیشرفته شدن تکنولوژی، شاید طراحی جواهرات با نرم افزار هم آینده ی بهتری داشته باشد و هم طرح های مدرن تری را ایجاد کند. 

سپس اصول طراحی را یاد بگیرید. به عنوان یک طراح جواهر خیلی مهم است که مفاهیم پایه و استراتژی ها و تکنیک هایی را که در طراحی استفاده می شوند را فرابگیرید. تکنیک هایی مانند تعادل و هارمونی رنگ ها، شناخت جواهرات و سنگ های مصرفی و مواد مصرفی در ساخت را یاد بگیرید. برای حرفه ای شدن کافی است آموزشگاه طراحی طلا و جواهر خود را انتخاب کرده و همین امروز شروع کنید.

ویژگی هایی که به عنوان یک طراح طلا و جواهر باید داشته باشید

  • همواره آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید. قیمت های روز طلا در هر روز نوساناتی دارد و نباید بگذارید ذهن شما درگیر شود چون کار طراحی نیاز به ظرافت و تمرکز بالا دارد.

  • روابط عمومی بالایی داشته باشید. شما به عنوان یک طراح جواهر اگر به صورت آزاد کار می کنید باید بتوانید طراحی های خود را به سازندگان طلا و جواهر بفروشید و آنها را مجذوب کار خود کنید.

  • همگام با مد روز باشید. اگر طرح هایی که می زنید مطابق با مد و فرهنگ روز نباشد هیچ مشتری نخواهید داشت. پس همواره طرح های جدید دنیا را بررسی کنید.

کانسپ

  • خلاقیت را چاشنی کار خود کنید. اگر طبق سفارش های گرفته شده طراحی می کنید، هیچ گاه ذوق و خلاقیت خود را سرکوب نکنید. همواره سعی کنید ایده های جدید را با طراحی ها ترکیب کنید.

  • کار کردن با نرم افزارهای طراحی را جدی بگیرید. حتی اگر تصمیم هم گرفتید که طراحی را به صورت دستی ادامه دهید، از نرم افزار های طراحی غافل نشوید.

برای طراح شدن به مدرک نیاز است؟

درست است که مهارت همیشه حرف اول را می زند اما وجود مدرک شما را در بازار پر رقیب طراحی جواهرات، به جلو می اندازد. اگر تصمیم دارید در جایی استخدام شوید، با مدرک معتبر به راحتی می توانید شغل پیدا کرده و جایگاه خود را تثبیت کنید. اما در هنگام انتخاب آموزشگاه مراقب باشید که مدرک اعطایی توسط آنها دارای اعتبار کافی باشد.

داشتن مدرک در کنار مهارت می تواند مسیری هموارتر در آغاز راه برای شما ایجاد کند.

چگونه کسب و کار خود را راه بیندازیم؟

بعد از اینکه دوره های آموزشی شما به اتمام رسید، به سرعت می توانید وارد بازار کار شوید. در این صورت دو راه پیش روی خود دارید: به صورت آزاد و یا فریلنسر کار کنید و یا در کارگاهی استخدام شوید. در هر دو صورت نیاز به نمونه کاری قوی برای جذب مشتری و یا کارفرمای خود دارید. برای این کار می توانید تمامی نمونه کارهای خود را در سایتی انتشار داده و یا در cd به همراه داشته باشید.

طراح طلا و جواهر شدن شاید دشواری هایی را در ابتدای کار داشته باشد، اما با پشتکار و تمرین زیاد می توانید در این زمینه، حرفه ای شوید و بازار طلا و جواهر را در دست بگیرید.