محسن رضایی، در دانشگاه امام حسین (ع) با تشکر از برگزار کنندگان دومین همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: اولین نکته که باید توجه کنیم این است که مکتب شهید سلیمانی یک مکتب عملیاتی است. مکتب او ظهور و بروز یک کلمه طیبه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید به مخاطبان همایش یادآور شوید که مکتب شهید سلیمانی دارای منطق و فلسفه است و سبک و قاعده دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) تصریح کرد: دو عنصر مهم در مکتب سلیمانی یکی حکم ولی و دیگری، عقلانیت جمعی است.

وی با اشاره به الگوی مدیریت جهادی در دفاع مقدس گفت: ما در هیچ عملیاتی فقط به سلسله مراتب کلاسیک عمل نکردیم و همواره به این دو عنصر توجه ویژه‌ای می‌شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: عمل به تکلیف الهی مشخصه اصلی مکتب شهید سلیمانی است. تربیت مدیران در این مکتب از جهاد با نفس شروع می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه امروز وارد عصر جدیدی شده‌ایم، افزود: بر خلاف نظریات دیگر که اعلام می‌کنند هر کس بر زمان مسلط شود می تواند بر جهان مسلط شود، مکتب شهید سلیمانی بر این اعتقاد استوار است که هر کس که بتواند خودش را مدیریت کند می‌تواند بر جهان مدیریت کند. امروز وارد عصر جدیدی شده‌ایم و انسان با آموزه‌های سراب‌گونه و مکتب‌های صرفا انسانی، سیراب نمی شود.

وی با اشاره به نیاز بشریت به ایجاد نظم در امور افزود: امروز انسان و جهان نیاز به یک نظم نوین دارد و بشر به دنبال این نظم نوین می‌گردد. پدیده انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و مکتب شهید سلیمانی تاثیر زیادی در معرفی و ایجاد نظم نوین فراتر از مدل غربی و شرقی دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این اندیشه و مکتب می‌تواند به نظم نوین جهانی کمک کند و ما باید پیام اصلی این مکتب را به جهانیان برسانیم و امیدوارم تلاش شما در این همایش، مورد قبول خدا و شهیدان واقع شود.

رضایی با اشاره به وضعیت متزلزل نیروهای آمریکایی در منطقه گفت: انتقام سخت آغاز شده ولی پایان نیافته ما تا آمریکا را از منطقه خارج نکنیم انتقام حاج قاسم را نگرفته‌ایم.

در ادامه جمعی از شرکت‌کنندگان دیدگاه‌های خود برای هر چه بهتر برگزار شدن دومین همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی مطرح کردند.