با این وجود اینکه بتن از قابلیت بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی موجود برخوردار بود، اما سازه های بتنی ساخته شده با این متریال تقویت شده نبودند. اولین بار در قرن ۱۵ میلادی از میله هایی بتنی به طول ۲۵۰۰ متر در ساخت قلعه وینسنس استفاده شد.

پس از آن  و در نیمه اول قرن هجدهم، میلگرد برای پیکربندی برج کج نویانسک روسیه به دستور صنعتگر معروف آکینیفی دمیدف به کار گرفته شد. در این مطلب در نظر داریم که با معرفی و شرح پیدایش مقاطع فولادی، در نهایت یک مرجع مناسب برای قیمت میلگرد به شما عزیزان معرفی کنیم.

میلگرد چیست؟

میلگرد یا آرماتور، فولادی است که در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین آن استفاده می شود. فولادی که به این منظور در سازه‌های بتن آرمه به کار می‌رود، به شکل سیم یا میلگرد می ‌باشد و فولاد میلگرد نامیده می‌ شود. البته در موارد خاصی از فولاد ساختمانی نظیر نیمرخ‌ های شکلی، ناودانی و یا قوطی نیز برای مسلح کردن بتن استفاده می‌شود.

وقتی که بتن هنوز خشک نشده، میلگردها را در میان آن قرار می دهند. با این روش می توان مقاومت بتن را افزایش داد. میلگرد و بتن تنها در ساختمان سازی استفاده نمی شود، بلکه در ساخت سازه های تزئینی نیز قابل استفاده است. در واقع این دو متریال در کنار یکدیگر کاربرد دارند.

میلگرد و انواع آن

میلگردها در انواع مختلفی به تولید می رسند. در سطح جهان استانداردهای متنوعی برای میلگرد موجود می باشد. در کشور ما ایران، میلگردهایی در بازار عرضه می شوند که بر اساس استانداردهای کشور روسیه ساخته شده اند. برای خرید این محصول باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید تا اشتباهات احتمالی در خرید کاهش یابند.

در این بخش قصد داریم شما همراهان گرامی را با انواع میلگرد و خصوصیات آن ها آشنا کنید.

 میلگرد آج ساده یا سخت

این نوع میلگرد با علامت A۲  مشخص می شود و به میلگرد نیمه خشک نیز در صنعت و در میان پیمانکاران معروف می باشد. این نوع میلگرد کاربردهای مختلفی دارد. می توان گفت که بیشترین کاربرد این میلگرد در صنعت ساخت و ساز می باشد. کارشناسان بر این باورند که نباید بر روی این میلگرد جوشکاری انجام شود. از دیگر کاربردهای این محصول می توان به استفاده از آن در خاموت زنی اشاره کرد.

میلگرد بدون آج یا ساده

نوع دیگری از میلگرد وجود  دارد که از سطحی صاف و صیقلی برخوردار است. این میلگرد را با نشان AI می شناسند. به دلیل ساختاری که این نوع میلگرد دارد، بیشتر در آهنگری استفاده می شود. میلگرد ساده از قابلیت شکل‌پذیری بالایی برخوردار است، به همین دلیل در صنایع مختلفی از آن استفاده می شود.

میلگرد خشک با آج پیچیده

این نوع میلگرد با نشان A۳ شناخته می شود. میلگرد خشک به نام میلگرد سخت نیز در بازار معروف می باشد. میلگرد آج پیچیده قطعا برای مصارفی مانند آهنگری مناسب نمی باشد، زیرا از قابلیت شکل پذیری برخوردار نیست. در این نوع میلگرد نیز کارشناسان جوشکاری بر روی آن را اکیدا ممنوع می دانند.

آشنایی بیشتر با میلگردهای A۲ و A۳ و مصارف آن ها در صنعت

معمولا از میلگردهای طولی A۳ در صنعت ساختمان سازی و برای پی ریزی ساختمان ها استفاد می شود. میلگرد A۲ نیز همانطور که پیش از این اشاره کردیم برای عملیات ساختمانی و خصوصا خاموت زنی مناسب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن در صورت اجبار میسر است که البته توصیه می شود.

آج میلگرد A۳ به شکل ضربدری و در میلگرد A۲ آج‌ها به شکل موازی قرار گرفته‌اند. معمولا پیمانکاران با توجه به ظاهر این دو نوع  میلگرد و با توجه به شکل آجشان از آن ها در صنایع استفاده می کنند.

شرایط لازم برای نگهداری از میلگرد

نگهداری از میلگرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که می دانید برای نگهداری از کلیه محصولات فولادی نیاز به شرایط مناسبی می باشد، زیرا این محصولات همواره در معرض زنگ زدن و یا اکسید شدن می باشند. بر همین اساس، نیاز است که همواره یک محیط عاری از رطوبت و نم را برای این نوع محصولات فراهم آورد.

در صورتی که میلگردهای شما تا روز استفاده دچار زنگ زدگی شدند، می توانید قبل از مصرف، سطح آن ها را از زنگ زد گی تمیز کنید. این کار را می توانید با استفاده از برس های سیمی و گاهی هم با ابزارهای صنعتی و مکانیکی انجام دهید.ن آن مادامی که میلگرد و یا محصولات فولادی شما دارای زنگ زدگی باشند، مقاومت و چسبندگی آن ها کم خواهد شد.

تا این لحظه با میلگرد و انواع آن آشنا شدید. در ادامه قصد داریم شما را با روش خرید آنلاین این محصول و یک مرجع مناسب برای استعلام قیمت لحظه ای این کالا آشنا کنیم.

انواع ورق و کاربردهای آن

یکی دیگر از محصولات فولادی، ورق آهن می باشد. این محصول فلزی است که سطح آن مسطح تر از آهن، فولاد و هر فلز دیگری می باشد و از نورد گرم و یا بیلت تولید می شود. ورق فولادی به صورت رول و کلاف در کارخانه ها تولید و عرضه می شوند که یکی از مزیت های آن نسبت به ورق های شیت و برشی است.

 ورق فولادی انواع مختلفی دارد که بر اساس روش تولید و مواد خام اولیه، نام گذاری می گردند. برای خرید این کالا نیز نیاز به یک منبع معتبر جهت استعلام قیمت ورق می باشید که در نهایت ما این منبع مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد.

اطلاع از قیمت میلگرد و کلیه محصولات فولادی به صورت آنلاین

همانطور که می دانید در بازار آهن قیمت کلیه محصولات فولادی به صورت لحظه ای تغییر می کند. بنابراین، شما همواره نیازمند یک منبع معتبر برای استعلام روزانه قیمت آهن آلات می باشید. یکی از سایت هایی که در زمینه آهن آلات فعال است، سایت آهن ملل اصفهان می باشد. این سایت قیمت لحظه به لحظه آهن آلات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

با ورود به سایت آهن ملل می توانید از قیمت کلیه محصولات فولادی زیر با خبر شوید:

●  انواع میلگرد آجدار

●  انواع ورق شامل سیاه، گالوانیزه، اسیدشویی، رنگی و روغنی

●  انواع قوطی و پروفیل

●  انواع لوله

●  انواع محصولات مفتولی

سایت آهن ملل قیمت کلیه محصولات فولادی را به صورت روزانه و لحظه به لحظه در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، شما می توانید با این محصولات آشنا شوید و برای خرید با کیفیت ترین محصولات و استعلام مناسب ترین قیمت میلگرد اقدام کنید.

معرفی شرکت آهن ملل اصفهان

آهن ملل اصفهان

در کشور ما کارخانجات زیادی در زمینه تولید آهن آلات فعال هستند. دو کارخانه بزرگ فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از جمله کارخانجات مهم در کشور ما محسوب می شوند.

شرکت های مختلفی محصولات کارخانه های متنوع را عرضه می کنند. شرکت آهن ملل اصفهان یکی از معتبرترین شرکت های فعال در ایران می باشد. این شرکت دارای سابقه ای درخشان در زمینه عرضه باکیفیت ترین محصولات فولادی فعال می باشد.هن آهن

آیا نیاز به خرید میلگرد دارید؟

برای خرید میلگرد مورد نیازتان می توانید با کارشناسان فروش آهن ملل تماس بگیرید و از مشاروه رایگان آن ها در زمینه خرید محصولات فولادی بهره مند شوید. کارشناسان آهن ملل همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.  

حرف آخر

در این مطلب در مورد انواع میلگرد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. در نهایت نیز یک سایت معتبر در زمینه آهن آلات به شما معرفی کردیم.