چند روش برای داشتن زندگی بی دغدغه

54

1399/4/24

21:26


برای دستیابی به زندگی آرام و بی دغدغه روش هایی زیر پیشنهاد می شود.

چند روش برای داشتن زندگی بی دغدغه

به گزارش بهداشت نیوز، اگر واقعا تصمیم به تغییر گرفته اید باید این چند روش را برای داشتن زندگی بی دغدغه بکار بگیرید.

۱- حتما به اندازه نیاز بخوابید
اگر خواب شما اندک باشد، شما دچار حواس پرتی شده و در انجام کارهایتان نیز کوتاهی خواهید کرد و سرانجام دچار خواب آلودگی و بدخلقی می‌شوید، توجه داشته باشید که خواب شبانه شما باید در حدود هفت تا هشت ساعت باشد.
 
۲- به اندام خود توجه کنید
نداشتن وقت بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست، داشتن اندام خوب و مناسب، سبب سلامتی جسم شما و بالا رفتن ضریب هوشی شما خواهد شد، برای این کار باید از یک برنامه غذایی مناسب، سالم و پرانرژی استفاده کرد.
وضعیت فیزیکی نامناسب نه تنها فشار عصبی شما را افزایش می‌دهد، بلکه به شما احساس پوچی و بیهودگی نیز القاء می‌کند پس جسم خود را متناسب کنید تا احساس خوبی به شما دست دهد.
 
۳- تغییرات زندگی خود را تدریجی ایجاد کنید
اگر واقعا تصمیم به تغییری گرفته اید باید با شکیبایی بیشتر و بدون عملکردی عجولانه این تغییر را به تدریج و مرحله به مرحله به انجام برسانید، تغییرات واقعی زندگی همیشه با تصمیمات کوچک و دقیق شروع شده و با حوصله و اندیشه به تدریج به دگرگونی بزرگی تبدیل می‌شوند.
 
۴- این را که "همه مثل شما فکر نمی‌کنند" بپذیرید
هیچ کس نمی‌تواند نقطه نظر خود را تمام و کمال به دیگران تخمیل کند حتی اگر استدلال بسیار معقول و غیر انکاری ارائه کند، باز هم کسانی هستند که شیوه زندگی یا تفکر شما را نخواهند پذیرفت.

شاید چنین انسان‌هایی مغرور، سرسخت و یا احمق باشند، در هر صورت وقت و انرژی خود را در متقاعد ساختن آن‌ها تلف نکنید در عوض سعی کنید در کنار آن‌ها کار کنید، با آن‌ها زندگی کنید و به تفاوت‌های آن‌ها به دیده احترام بنگرید، سپاسگزار باشید که این دنیا پر از انسان‌هایی شبیه شما نیست.
 
۵- شادی خود را به تاخیر نیندازید
اغلب مردم عمرشان را در انتظار شادی در آینده تلف می‌کنند، برای چنین افرادی شادی همیشه در گوشه‌ای پنهان است، باید شادی را هم اکنون تجربه کنیم و بهتر است از عمق وجودی خود به خاطر فضیلت و نعمت هایی که همیشه مایه خوشبختی ما بوده اند شادمان و سپاسگزار باشیم تا این که در انتظار شادی‌هایی باشیم که در پی رسیدن به چیزی حاصل می‌شود.
 
۶- از انسان‌های منفی باف و ناامید دوری کنید
از انسان‌هایی که تنها عیب جویی می‌کنند و داستان بدبختی خود را برایتان تعریف می‌کنند و شما را به ناراحتی درباره اموری بی اهمیت وا می‌دارند و یا عموما از مردم و موسسات و اجتماعات شاکی هستند، دوری کنید.این گونه افراد زندگی شما را چون زندگی خود تیره کرده و سبب یاس و ناامیدی شما شده و موجبات عقب ماندن شما از پیشرفت می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو