رضا عزیز تهیه‌کننده سینما بازداشت شد

منبع: ایران آرت

131

1398/4/13

21:10


تهیه‌کننده فیلم "گرگ وال استریت" که لئوناردو دی کاپریو در آن نقش‌آفرینی کرده بود به اتهام پولشویی بازداشت شد.

ایران آرت: رضا عزیز تهیه کننده فیلم "گرگ وال استریت" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی امروز پنجشنبه به اتهام ارتباط با اختلاس مبلغ قابل توجهی سرمایه از سوی ناپدری‌اش نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی بازداشت شد.

به گزارش ورایتی، کمیسیون ضد فساد مالزی عزیز را حوالی ظهر به وقت محلی بازداشت کرد. او کمی بعد با قید وثیقه آزاد شد و فردا در دادگاه حاضر می‌شود تا با اتهامات وارده مواجه شود.

رضا عزیز یکی از موسسان کمپانی رد گرانیت پیکچرز بود که "گرگ وال استریت" را در سال ۲۰۱۳ تولید کرد. این شرکت فیلمسازی "خنگ و‌خنگ‌تر ۲" و "خانه بابا" را هم تهیه کرده است.

به نقل از آی سینما، انتظار می‌رود کمیسیون ضد فساد مالزی کمپانی عزیز را متهم به دریافت پول شسته شده از شرکت گود استار و صندوق توسعه مالزی موسوم به 1MDB کند.

رد گرانیت در ماه می ۵۷ میلیون دلار جریمه شد و این پول به مالزی برگردانده شد تا به حسابی واریز شود که متعلق به 1MDB بود و مبالغی از آن ناپدید شده بود. دادگستری آمریکا تخمین زده که ۴.۵ میلیارد دلار از سرمایه این شرکت دزدیده شده است.

نجیب رزاق نخست وزیر سابق و همسرش از سوی مقامات مالزی متهم به دست داشتن در رسوایی مالی 1MDB شدند. این رسوایی باعث سقوط دولت رزاق شد. او متهم به سوءاستفاده از قدرت، خیانت در امانت و پولشویی شده است. همسر رزاق هم متهم به پولشویی و فرار مالیاتی شده. آنها این اتهامات را رد می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو