آیا رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین  وجود دارد؟

منبع: اوما

207

1399/4/25

00:55


آیا رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین  وجود دارد؟

به شما بانوی اومایی عزیز تبریک می گوییم که باردار شده اید و در حال حاضر منتظر یک فرشته کوچولو هستید. بسیاری از والدین برای فهمیدن جنسیت فرزند خود عجله دارند و نمی توانند تا زمانی که جنسیت توسط سونوگرافی تشخیص داده می شود صبر کنند. به همین دلیل به دنبال راه های دیگری برای کشف این حقیقت هستند. یکی از سوالاتی که در این زمینه وجود دارد این است که آیا رابطه ای بین حالت تهوع بارداری و جنسیت جنین وجود دارد یا خیر؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

آیا حالت تهوع می تواند جنسیت جنین را تعیین کند؟

خرافات زیادی وجود دارد که حالت تهوع در بارداری می تواند جنسیت جنین را تعیین کند. در واقع این نظریه ها پایه علمی ندارد و بیشتر کارشناسان معتقدند این اعتقادات خرافات است. اما مطالعاتی نشان می دهد در بیش از نیمی از خانم های باردار که حالت تهوع شدید دارند جنسیت جنین دختر است. اما باز هم قطعی نیست و در بین افرادی که حالت تهوع شدید دارند احتمال جنسیت دختر به صورت پنجاه پنجاه است.

هیچ کس به طور قطع دلیل حالت تهوع بارداری را نمی داند اما احتمالا دلیل اصلی آن افزایش هورمون ها ی بارداری می باشد. همچنین کمبود روی، فاکتورهای ژنتیکی و فاکتورهای روانشناسی مانند استرس نیز بر حالت تهوع تاثیر می گذارند. از طرفی نتایج مطالعه ای نشان می دهد خانمی که جنین دختر باردار است، هورمون گنادوتروپین (هورمون بارداری) بالاتری نسبت به خانمی که پسر باردار است دارد. بنابراین اگر این مسئله درست باشد ارتباط بین حالت تهوع و جنین دختر مشخص می شود.  علاوه بر حالت تهوع خرافات دیگری نیز وجود دارد که علائم بارداری می تواند جنسیت جنین و مقدار موی جنین را تعیین کند:

  • سوزش معده شدید: نشانه موی زیاد جنین
  • سوزش معده کم یا عدم سوزش معده: جنین مو ندارد.
  • هوس کردن شیرینی جات: جنین دختر
  • هوس کردن نمک و مواد غذایی ترش: جنین پسر

اما حقیقت این است که این خرافات درست نیست. در واقع هیچ مدرک علمی مبنی بر درست بودن این علائم و رابطه بین آن ها با جنسیت جنین وجود ندارد و این ادعاها همگی بر اساس تعداد اندکی تجربه های محلی و خانوادگی می باشد.

 

3054-3

سخن آخر

همان طور که گفتیم نمی توان به طور قطع از روی میزان حالت تهوع جنسیت جنین را تشخیص داد و امکان اشتباه زیاد است. بنابراین برای اینکه مطمئن تر شوید و خیالتان راحت باشد بهتر است فعلا به آن فکر نکنید و کمی صبور باشید تا در چند هفته آینده پزشک از طریق سونوگرافی جنسیت جنین را به شما بگوید. 

Amos Grünebaum. Can Morning Sickness Predict Your Baby's Gender? Updated on December 21, 2018

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو