شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی به اظهارات دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره آمار مبتلایان و تست کرونا در این کشور پرداخته و این اظهارات را عجیب توصیف کرده است.

این شبکه خبری نوشت: باورتان نمی‌شود که ترامپ درباره گرفتن تست کرونا در آمریکا چه سخنانی گفته است.

ترامپ بر خلاف آمار دانشگاه جانز هاپکینز و کارشناسان آمریکایی اصرار دارد که دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تنها به دلیل افزایش تست‌های تشخیص این ویروس است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، خبرنگار از ترامپ می‌پرسد: «شما بار‌ها گفته‌اید که افزایش شمار مبتلایان به دلیل افزایش در گرفتن تست کروناست. آیا اذعان می‌کنید که این امر دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد مانند اینکه شیوع ویروس کرونا واقعا در حال افزایش است؟»

ترامپ در پاسخ به این سوال مدعی است که آمریکا در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین‌ترین آمار قربانیان کرونا را دارد و این کشور بیشترین میزان تست تشخیص کرونا را انجام می‌دهد.

سی‌ان‌ان در ۴ مورد اظهارات ترامپ را خلاف واقع توصیف کرده است:

۱. آمریکا کمترین میزان قربانیان کرونا را ندارد: در واقع بر اساس آماری که دانشگاه «جانز هاپکینز» منتشر کرده، آمریکا جایگاه هفتم را در میان کشور‌های جهان از نظر آمار قربانیان کرونا دارد.

۲.  اوباما تست تشخیص بیماری «H۱N۱» را متوقف نکرد: مقایسه آمار کرونا با این آنفولانزا اشتباه است.

۳. گرفتن تست کرونا به معنای اضافه کردن به موارد ابتلا نیست.

  ۴. دلیل افزایش شمار مبتلایان، گرفتن تست بیشتر نیست: بر اساس گزارش سی‌ان‌ان،گرفتن تست کرونا در آمریکا افزایشی ۳۷ درصدی داشته و این در حالی است که شمار مبتلایان ۱۵۲ درصد افزایش یافته است.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در آمریکا بار دیگر اوج گرفته است؛ تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۶ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۸ هزار و ۶۹۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

عملکرد ترامپ و ادعاهای وی درباره مهار ویروس کرونا تاکنون با واکنش‌ها و انتقادات بسیاری در جامعه آمریکا مواجه شده و بسیاری از مردم این کشور نیز عملکرد وی را در مقابله با ویروس کرونا غیرقابل قبول ارزیابی کرده‌اند.