طرز تهیه ترشی فلفل سبز با طعم و مزه عالی

طرز تهیه ترشی فلفل سبز با طعم و مزه عالی


منبع: آرگا

365

1399/4/25

12:39


ترشی فلفل سبز از انواع ترشی های خوشمزه و خوش طعم است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید, در این آموزش، طرز تهیه ترشی فلفل سبز را به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل و متفاوت مشاهده خواهید کرد.

ترشی از انواع چاشنی های خوشمزه و خوش طعم است و انواع مختلفی دارد. ترشی فلفل سبز از انواع ترشی ها با طعم متفاوت و ایده آل است در  دستور ساخت ترشی فلفل سبز از فلفل سبز شیرین و نمک و ترخان و سرکه و سیر و ادویه ترشی و پودر فلفل قرمز استفاده می شود.

ترشی لوبیا سبز و ترشی بامیه و ترشی فلفل سبز از انواع ترشی ها با طعم متفاوت هستند و شما می توانید این نوع ترشی ها را با انواع پلو ها و غذاهای گوشتی میل کنید.

ترشی فلفل سبز خوش طعم و لذیذ

مواد لازم

  • فلفل سبز شیرین : ۵۰۰ گرم
  • ترخان : ۲ شاخه
  • نمک : ۵ قاشق غذاخوری
  • سرکه : به میزان لازم
  • ادویه ترشی : به میزان لازم
  • فلفل قرمز : ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • سیر : ۷ حبه

طرز تهیه ترشی فلفل سبز

در روش تهیه ترشی فلفل سبز ابتدا فلفل ها را به خوبی بشویید سپس فلفل سبزها را با پارچه تمیزی خشک کنید. سپس نمک را به همراه ۶ قاشق غذاخوری آب در قابلمه ای مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و مقداری از آب تبخیر شود و بعد از مدت زمان ۷ دقیقه قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و قابلمه را در گوشه ای قرار دهید تا مخلوط آب و نمک به خوبی خنک شود.
فلفل سبز های خشک شده را درون آب و نمک سرد شده بریزید و درب ظرف را ببندید و ظرف را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا تلخی فلفل سبز ها به خوبی از بین برود. در ادامه بعد از مدت زمان ذکر شده فلفل ها را آبکش کنید و با کمک دستمال تمیزی فلفل سبز ها را خشک کنید و روی فلفل ها را کمک سوزن و یا خلال دندان سوراخ کنید تا رطوبت آن ها از بین برود.

سوراخ کردن فلفل سبز


سپس فلفل ها را در ظرف شیشه ای درب داری قرار دهید و چند حبه سیر و مقداری ترخان در شیشه بریزید سپس فلفل سبزهای خشک شده را درون شیشه بریزید.

قرار دادن فلفل سبز ها در بطری

روی فلفل ها مقداری فلفل قرمز و ادویه ترشی بریزید و سپس روی فلفل سبز ها را با کمک سرکه پر کنید.

اضافه کردن سرکه به ترشی فلفل سبز

 نایلونی را روی درب بطری شیشه ای قرار دهید و درب ظرف را به خوبی ببندید و ظرف را به مدت ۱۰ تا ۷ روز در یخچال قرار دهید.

ترشی فلفل سبز

طرز تهیه ترشی فلفل سبز خوشمزه و خوش طعم

نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل و دلخواه

  • می توانید برای درست کردن ترشی فلفل سبز از فلفل قرمز شیرین نیز استفاده کنید که در این صورت بهتر است از مقدار مساوی فلفل قرمز و فلفل سبز استفاده شود.
  • برای خوش طعم شدن ترشی فلفل می توانید مقداری پودر سیر و موسیر به آن اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید که ظرف شیشه ای ترشی  و فلفل و ترخان ها باید رطوبتی نداشته باشند تا از کپک زدن ترشی جلوگیری شود.

دستور تهیه ترشی فلفل سبز

روش تهیه ترشی فلفل سبز به روش کبابی

ترشی فلفل سبز یک ترشی خوشمزه و مجلسی است که می توان برای سفره آرایی و تزیین غذا نیز به کار برد، ضمن اینکه دارای طعم بسیار عالی می باشد و از این نوع ترشی برخلاف ترشی های دیگر می توانید در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار دهید، برای یادگیری ترشی فلفل سبز تند به روش کبابی در ادامه همراه ما شوید.

آموزش تهیه ترشی فلفل سبز

مواد لازم

  • فلفل سبز تند/ یک کیلوگرم
  • سرکه انگور/ به مقدار لازم
  • نمک/ به مقدار لازم

دستور تهیه ترشی فلفل سبز

برای تهیه این ترشی متفاوت و خوشمزه، در ابتدا فلفل ها را بعد از شست و شو به سیخ بکشید و به تعداد سیخ ها، مقداری ذغال را داخل منقل بریزید و به خوبی حرارت دهید تا به طور کامل سرخ شوند.

سپس فلفل ها را را در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ذغال آماده شده حرارت دهید، بعد از اینکه کمی از پوستشان سرخ شد، کنار بگذارید تا سرد شوند، سپس فلفل ها را داخل شیشه بریزید و مقداری نمک روی آها بپاشید.

در صورتی که سرکه ای که استفاده می کنید خیلی ترش است، می توانید مقداری آب به میزان ترشی سرکه به آن اضافه کنید؛ مثلا به ازای ۳ لیوان سرکه یک لیوان آب بیفزایید، سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا آب و سرکه همزمان با هم بجوشند، ده دقیقه بعد از جوش آمدن محلول آب و سرکه، حرارت زیر آن را خاموش کنید و بگذارید تا به طور کامل سرد شود، در غیر این صورت نیازی به جوشاندن سرکه ندارید.

در مرحله آخر و بعد از اینکه سرکه سرد شد، آن را روی فلفل ها بریزید به طوری که روی آنها را کاملا بگیرد، در حدود یک هفته تا ده روز زمان لازم است تا ترشی شما آماده شود و بتوانید آن را در کنار غذا های خود سرو کنید.

روش تهیه ترشی فلفل سبز

امیدواریم از طرز تهیه ترشی فلفل سبز در منزل نهایت لذت را برده باشید این ترشی را می توانید در کنار انواع پلو ها و ماکارونی و … میل کنید, برای مشاهده آموزش روش تهیه ترشی های مختلف به بخش انواع ترشی مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو