ریگی‌زادگان چهارشنبه ٢٥ تیر در جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری فارس به تشریح سهم استان در منابع سیستم بانکی کشور پرداخت و گفت: فارس بدون نظر گرفتن استان تهران، رتبه سوم در منابع سیستم بانکی کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه ١١ درصد سهم منابع سیستم بانکی کشور در اختیار فارس است، افزود: در سال ٩٨، حدود ٢٣ درصد رشد منابع داشتیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس همچنین با بیان اینکه این استان در نسبت مصارف سیستم بانکی نیز بدون احتساب استان تهران، رتبه سوم دارد، خاطرنشان کرد: معتقدیم که رشد منابع و مصارف باید نقطه به نقطه حساب شود.

ریگی‌زادگان با تاکید بر اینکه طبق دستور العمل بانک مرکزی نسبت مصارف به منابع نباید زیر ٥٠ درصد باشد، گفت: خوشبختانه در سال گذشته وضعیت مطالبات غیرجاری بانک‌های عضو کمیسیون استان فارس روند کاهشی داشته است.

او اضافه کرد: در سال ٩٨ نسبت مصارف به منابع کل بانک‌های فارس ٥٥ درصد بوده که این نسبت در کشور به جز تهران ٦٩ گزارش شده است. 

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس ادامه داد: همچنین رشد منابع کل کشور در سال گذشته  ٣١ درصد و مصارف آن ۲۸ درصد بوده که این نسبت در کل بانک‌های فارس به ترتیب ۳۰ درصد و ۲۷ درصد بوده است.

ریگی‌زادگان رشد منابع بانک‌های عضو کمیسیون استان فارس را ۲۳ و مصارف را ٢٨ درصد اعلام کرد.

او با تاکید بر اینکه اگر منابع جذب نکنیم سهم ما افزایش پیدا می‌کند و نباید تصور کنیم که وضعمان خوب است، بیان کرد: با توجه به اینکه ٧٨ درصد منابع بانکی فارس گرانقیمت، است، بانک‌ها برای رهایی از زیان دهی باید به سمت تسهیلات بروند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس با بیان اینکه در صورتی که ۱۰۰ درصد وصولی داشته باشیم، می‌توانیم همه آن را تسهیلات بدهیم، بر اعطای تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و سرمایه ثابت با پیشرفت ٨٠ درصدی طرح در جهت حفظ و توسعه فعالیت واحدهای تولیدی و اشتغال تاکید کرد.

ریگی‌زادگان همچنین خواستار حمایت و پیگیری استانداری و مراجع قضایی فارس در راستای وصول مطالبات غیرجاری بانک‌های عضو کمیسیون و آزادسازی این منابع، که در حال حاضر توسط افراد یا شرکت‌هایی بدلایل واهی و غیرواقعی منجمد شده و از چرخه پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها خارج شده است، شد.