فیلم آمریکایی "آن شب" در ایران اکران می‌شود/ همبازی شدن شهاب حسینی با فرزندش

منبع: ایران آرت

99

1399/4/25

13:48


"آن شب" که به کارگردانی کورش آهاری در آمریکا تولید شده، نخستین فیلم آمریکایی است که پس از انقلاب اسلامی پروانه نمایش رسمی در سینمای ایران می‌گیرد.

ایران آرت: "آن شب" نخستین تجربه کارگردانی آهاری است که پیش از بحرانی‌تر شدن روابط میان ایران و آمریکا مجوز تولید گرفت و با همکاری مشترک تهیه‌کننده‌های این دو کشور مقابل دوربین رفت. شهاب حسینی (بهترین بازیگر جشنواره کن ۲۰۱۶ با "فروشنده") و نیوشا جعفریان نقش یک زوج را در این فیلم ایفا کرده‌اند که همراه دختر یک ساله‌شان درون ساختمان هتلی قدیمی گیر می‌افتند. آنها در تلاش برای یافتن راه خروج با فشارهای یک نیروی بیرونی ناچار می‌شوند رازهای پنهان زندگی‌شان را رو کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، "آن شب" در نخستین نمایش جهانی ماه ژانویه ۲۰۲۰ در جشنواره سانتا باربرا روی پرده رفت و اکران عمومی آن به شیوع گسترده ویروس کرونا خورد. با بهتر شدن شرایط و باز شدن نسبی سینماها در ایران، فیلم پروانه نمایش عمومی گرفت و انتظار می‌رود در اوج بحران سیاسی میان تهران و واشنگتن، روانه اکران شود.

به نقل از ددلاین، "آن شب" از یک جنبه دیگر هم سدشکن بوده و از بازیگران و عوامل ایرانی - آمریکایی (شهروندان آمریکایی یا دارای گرین کارت) در تولید بهره برده است. بسیاری از افراد پشت دوربین ایرانی یا دارای اجداد ایرانی هستند.

نکته جالب اینکه حسینی در این فیلم با فرزند خود امیرعلی همبازی است. جورج مگوایر، مایکل گراهام، الستر لیتم، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی و... دیگر بازیگران "آن شب" هستند که در حال حاضر پروانه نمایش در خارج از مرزهای ایران ندارد و باید دید کدام شرکت برای پخش آن در اروپا و آمریکا پیشقدم می‌شود. "آن شب" زمستان سال گذشته در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو