ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت [درمان لاغری صورت با روشهای خانگی]

ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت [درمان لاغری صورت با روشهای خانگی]


منبع: زیبامون

579

1399/4/25

14:20


در این بخش از زیبامون با بهترین ترکیبات طبیعی و ماسک‌های خانگی که به شما کمک می‌کنند تا صورت چاق و زیبایی داشته باشید، آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت [درمان لاغری صورت با روشهای خانگی]

چاق شدن صورت و درمان لاغری چهره یکی از موضوعاتی هست که بیشتر افراد و به ویژه خانم‌ها خواستار آن هستند و تمایل دارند بدون اینکه افزایش وزن داشته باشند، گونه‌ها و صورت خودشون رو کمی چاق کنند تا از زیبایی و جذابیت بیشتری بهره‌مند بشن.

اگرچه چاق شدن، فقط در قسمت صورت کمی سخت هست اما میتونید با انجام برخی تمرینات ورزشی مخصوص صورت و رعایت نکات تغذیه‌ای و یا استفاده از انواع ماسک صورت خانگی، عضلات صورت رو تقویت و چاق کنید.

به طور کلی، شکل چهره تمام افراد در طول زندگی تغییرات زیادی داره و گاهی ممکنه با افزایش سن، چربی و عضلات موجود در گونه و صورت از بین بره و یا اینکه در اثر تغییر در وزن بدن، تغییرات چشم‌گیری هم در چهره و صورت ایجاد بشه. در این مواقع ممکنه برخی از افراد تمایل داشته باشند که صورتشون رو چاق‌تر کنند تا چهره شاداب‌تر و صورت کامل‌تری داشته باشند.

در این بخش از زیبامون دات کام به تمام نکات و ترفندهایی که کمک میکنه تا بتونید در خانه صورت خود را چاق کنید آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

 

برای چاقی صورت چه بخوریم

 

  • آلوئه ورا برای چاقی صورت

آلوئه ورا یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای پوست هست که حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین‌های C و E بوده و به همین دلیل هست که گفته میشه استفاده موضعی از آلوئه ورا بر روی گونه و صورت، دارای خاصیت ضد پیری بوده و کمک میکنه تا صورت چاق‌ و شادابی داشته باشید.

علاوه بر این براساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، محققان به این نتیجه رسیدند که اگر به مدت 90 روز، یک قاشق کوچک ژل آلوئه ورا تازه بخورید، حالت ارتجاعی صورت به طرز چشم گیری افزایش پیدا میکنه و باعث میشه تا لاغری صورت درمان شده و گونه و صورت شما چاق بشه.

 

آلوئه ورا

 

  • سیب برای چاق شدن صورت

سیب حاوی مقادیر خیلی خوبی از کلاژن، آلاستین و انتی اکسیدان هست و به همین دلیل برای چاق شدن صورت بسیار مفید و موثر خواهد بود. استفاده از سیب رنده شده و مالش آن بر روی پوست تاثیر خیلی زیادی در افزایش حجم گونه‌ها داره.

علاوه بر این شما میتونید به طور مرتب و روزانه سیب بخورید و از ترکیبات طبیعی و ویتامین‌های موجود در سیب بهره‌مند بشید و از این طریق، لاغری صورت رو درمان کرده و از آسیب بافت صورت جلوگیری کنید. در واقع آلاستین و کلاژن موجود در سیب، باعث میشه تا پوست شما فوق العاده نرم و چاق به نظر برسه.

 

سیب

 

  • گلاب و گلیسرین برای چاق شدن صورت

ترکیبی از مقدار مساوی گلاب و گلیسرین درست کنید و هر شب قبل از خواب، این ترکیب رو بر روی گونه‌ها بمالید. این ماسک صورت خانگی با گلاب و گلیسیرین پوست رو تمیز و هیدراته نگه میداره و کمک میکنه تا گونه و صورت شما چاق و زیبا بشه.

 

گلاب و گلیسیرین

 

  • عسل برای چاقی صورت

عسل دارای خاصیت مرطوب کننده و ضد باکتریایی هست و ظاهری جوان و کامل رو برای گونه‌ها ایجاد میکنه. بنابراین توصیه میشه روزانه 8 تا 10 قاشق عسل طبیعی میل کنید و از این طریق آنتی اکسیدان‌های مفید برای پوست تامین بشه و گونه و صورت چاق داشته باشید.

 

عسل

 

  • شیر برای درمان لاغری صورت

شیر حاوی مواد مغذی بسیار زیادی هست که باعث تقویت سلامت پوست شده و در درمان لاغری صورت هم بسیار موثر هست. آمینو اسید، کلسیم، ریبوفلاوین (ویتامنی B12)، پروتئین و ویتامین‌های A و C موجود در شیر تاثیر خیلی خوبی در تقویت پوست و چاقی صورت دارند و اگر به طور روزانه سه لیوان شیر بنوشید میتونید در مدت زمان کوتاهی متوجه تغییرات چشمگیری در چهره خود شوید.

 

شیر

 

  • آجیل و دانه‌ها برای چاق شدن گونه

آجیل و دانه‌های روغنی حاوی مقادیر خیلی خوبی از چربی‌های سالم بوده و کمک میکنند تا پوست جوان‌تر و سالم‌تر دیده بشه و همچنین برای چاق شدن گونه و صورت هم مفید هستند. توصیه میشه روزانه به اندازه یک مشت اجیل میل کنید و از فواید آن بهره‌مند بشید.

 

اجیل

 

  • چاق شدن صورت با استفاده از روغن‌های طبیعی

ادعا شده هست که اگر روغن‌های طبیعی و خاصی بر روی گونه‌ها ماساژ داده بشه، تاثیر خوبی در مرطوب و سالم نگه داشته پوست داره و کمک میکنه تا صورت و گونه‌ها چاق و کامل بشن. روغن‌های پیشنهادی برای این منظور عبارتند از:

روغن بادام (دارای خاصیت نرم کننده و بهبود رنگ پوست)، روغن آووکادو (برای درمان خشکی پوست)، روغن نارگیل (برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید) و روغن زیتون که برای حفظ سلامت پوست و چاق شدن صورت بسیار مفید و موثر هستند. بهتره که پوست رو با این روغن‌ها ماساژ بدید و از تاثیراتی که دارند بهره مند بشین.

 

روغنهای طبیعی

 

خواص آب خیار برای چاقی صورت

خیار یکی از مواد طبیعی و ساده‌ای هست که دارای ترکیبات سازگار با پوست بوده و تاثیر خوبی در حفظ شادابی، طراوت و چاقی صورت داره. خیار علاوه بر اینکه حاوی اب بسیار زیادی بوده و باعث هیدارته شدن پوست میشه، رطوبت پوست رو افزایش میده و تاثیر خوبی هم در برطرف شدن حالت پف کردگی صورت داره.

علاوه بر این حاوی ویتامین C و اسید کافئیک نیز هست که این دو ترکیب طبیعی هم در کاهش التهاب و تحریک پوست بسیار موثر بوده و ظاهری تازه و شاداب رو برای پوست ایجاد می‌کنند. جالبه بدونید که PH خیار با PH صورت برابر هست و به همین دلیل برای حفظ پوشش اسید پوست در حالت نرمال و طبیعی مناسب هست.

ماساژ دادن پوست با آب خیار تاثیر خیلی خوبی در سفت شدن پوست داره و کمک میکنه تا گونه و صورت شما نه تنها ظاهر نرم و صافی پیدا کنه بلکه باعث چاق و شاداب شدن پوست هم میشه.

 

آب خیار

 

از دیگر تاثیرات و فوایدی که خیار و آب خیار برای پوست داره میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • مرطوب، نرم و صاف کردن پوست
  • آبرسانی و احیا پوست
  • جوانسازی پوست
  • دارای اثر خنک کننده و طراوت بخش برای پوست
  • انجام پاکسازی عمیق برای پوست
  • کاهش خطوط ریز و اثر ضد چروک بر روی پوست
  • کوچک کننده منافذ پوستی
  • سفت و محکم کردن پوست خسته و شل
  • برطرف کردن پف و حلقه های تیره زیر چشم
  • روشن کننده رنگ پوست
  • تسکین آفتاب سوختگی و جای نیش حشرات
  • کاهش قرمزی پوست
  • کاهش ترشح چربی پوست

 

کمپرس گلاب برای چاقی صورت چگونه است

گلاب یکی از مواد طبیعی هست که از هزاران سال پیش برای حفظ سلامت و زیبایی پوست مورد استفاده قرار میگرفته و امروزه نیز به یکی از اجزای اصلی در تولید محصولات زیبایی، ارایشی و مراقبتی محسوب میشه. گلاب تاثیرات خیلی خوبی بر روی پوست داره که در ادامه به برخی از این فواید اشاره کردیم:

 

  • کاهش  قرمزی پوست
  • تونر طبیعی برای پوست
  • برای پیشگیری و درمان عفونت پوستی
  • درمان و بهبود جای زخم، بریدگی و سوختگی پوست
  • دارای خاصیت ضد پیری برای پوست
  • پاک کننده و تمیز کننده پوست
  • سفت و محکم کردن منافذ پوستی
  • کمک به چاق شدن صورت و گونه‌ها

برای اینکه از تاثیرات و فواید گلاب بر روی پوست بهره مند بشید میتونید هر روز مقداری از گلاب رو بر روی پوست اسپری کنید و یا با استفاده از توپ پنبه‌ای تمام سطح پوست رو با گلاب خیس و مرطوب کنید و اجازه بدید تا گلاب روی پوست خشک بشه.

علاوه بر این میتونید مقداری گلاب یا برگ گل رز رو با آب مخلوط کنید و اجازه بدید تا روی حرارت گرم بشه و بخار کنه. سپس یک حوله تمیز یا پارچه نخی رو با این ترکیب آب و گلاب خیس کنید و روی صورت قرار بدید. این کار رو سه تا 4 بار تکرار کنید. کمپرس گلاب روی پوست صورت باعث ایجاد شادابی و طراوت برای پوست میشه و تاثیر خیلی خوبی هم در سفت و محکم کردن عضلات صورت داره و کمک میکنه تا صورت چاق داشته باشید.

کمپرس کردن صورت با گلاب حالت آرامش بخشی برای پوست ایجاد میکنه و تاثیر خوبی هم در از بین بردن سلول‌های مرده پوست داره و کمک میکنه تا پوستتون شاداب، با طراوت و جوانسازی بشه. استفاده از کمپرس گلاب برای صورت نه تنها باعث میشه تا از تمام فواید و خواص گلاب بهره مند بشین بلکه تاثیر خوبی هم در چاق شدن صورت و گونه‌ها خواهد داشت.

 

کمپرس گلاب

 

ماسک گلاب برای چاقی صورت

برای درست کردن این ماسک خانگی ساده و موثر برای چاقی صورت به مواد زیر نیاز داریم:

 

  • 1 قاشق غذا خوری گلاب
  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 عدد خیار
  • چند قطره از هر روغن ضروری (اختیاری)

خیار رو رنده کنید و آب خیار رو بگیرید و درون ظرف مناسبی بریزید. گلاب، ژل آلوئه ورا و چند قطره از روغن ضروری رو به کاسه اضافه کرده و تمام مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید. این ترکیب رو درون بطری اسپری دار بریزید و بر روی پوست صورت اسپری کنید.

گلاب برای مرطوب کردن، جوانسازی تقویت سلامتی و چاق شدن صورت بسیار مفیده و وقتی با آب خیار و آلوئه ورا ترکیب میشه، اثربخشی آن چندین برابر خواهد شد.

استفاده از این ماسک صورت تاثیر خیلی خوبی در جوانسازی، شادابی، شفاف شدن رنگ پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، تغذیه رسانی به پوست، برطرف کردن علائم پیری و چین و چروک پوست و هیداراته کردن پوست داره و اگر به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیره، باعث سفت شدن پوست شدن و تاثیر خوبی هم در چاق شدن صورت و گونه‌ها خواهد داشت.

 

ماسک خیار و گلاب

 

نکات تکمیلی برای چاق شدن صورت

 

  • همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید. این محصول از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت میکنه و مانع از ایجاد چین و چروک بر روی پوست شده و کمک میکنه تا همیشه صورت چاق و سالمی داشته باشید.

 

  • به مقدار کم آرایش کنید. به پوستتون اجازه نفس کشیدن بدید و از این طریق جوانی و طراوت پوست رو در بهترین شکل ممکن حفظ کنید. آرایش صورت رو همیشه و مخصوصا قبل از خواب کاملا تمیز و پاک کنید.

 

  • سیگار کشیدن رو ترک کرده و نوشیدن الکل رو متوقف کنید. این عادت‌ها میتونن باعث بشن تا پوست شما چروک و پیر بشه و خاصیت ارتجاعی پوست رو هم از بین میبرند.

 

  • همیشه و در هر زمانی آب بنوشید. هیدارته نگه داشتن پوست صورت تاثیر خیلی زیادی در حفظ جوانی پوست داشته و باعث میشه تا صورت شما همیشه شاداب، جوان و چاق به نظر برسه.

 

صورت چاق و زیبا

 

سخن آخر

کامل و چاق بودن صورت و گونه‌ها باعث میشه تا شما همیشه ظاهری جوان و شاداب داشته باشید. اگرچه چاق شدن صورت با ترزیق ژل و چربی و عمل‌های زیبایی امکان پذیر هست اما بهتره با استفاده از ترکیبات طبیعی و ماسک‌های خانگی و مفید بهترین مراقبت رو از سلامت و زیبایی خود داشته باشیدو از این طریق لاغری صورت رو درمان کردن و از چهره‌ای جوان، شاداب و گونه‌های چاق و کامل بهره‌مند بشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو