دسته بندی : سلامت پوست و مو

چگونه در خانه پوست را لایه برداری و یا پاکسازی کنیم؟

چگونه در خانه پوست را لایه برداری و یا پاکسازی کنیم؟

شاید این سوال برای شما هم مطرح باشد که در دوران شیوع ویروس کرونا با وجود محدودیتی که در مراجعه به سالن ها و مراکز زیبایی و سلامت پوست وجود دارد چگونه می توانیم با  استفاده از روش های پاکسازی صورت خانگی از سلامتی و زیبایی خود محافظت کنیم؟

برای پاکسازی پوست در دوران شیوع کرونا چه کنم ؟

پوست، اولین سد دفاعی بدن در مقابل ورود میکروب‌ها و عوامل بیماری زای مختلف می باشد و در شرایط کنونی که با بحران ویروس کرونا مواجه هستیم، استفاده از پوشش روی پوست و شستشوی مداوم آن امری اجنتاب ناپذیر به نظر می رسد. رعایت اصول صحیح استفاده از ماسک و دستکش و انواع پوشش و همچنین لزوم استفاده از شوینده های مناسب نقش بسیار مهمی را درحفظ سلامت پوست ایفا می کند.

سلامت و شفافیت پوست فاکتور بسیار مهمی در زیبایی ظاهری محسوب می شود ،حتما شما هم برای حفظ این زیبایی و سلامتی مراجعه به سالن یا کلینیک را  در برنامه های خود داشته یا دارید. اما با توجه به شیوع ویروس مزاحم کرونا و محدودیت های ایجاد شده برای پیشگیری از انتقال بیماری، شاید انجام خدمات پوستی در این مراکز مثل سابق امکان پذیر نباشد.

این مسئله نباید شما را از مراقبت و رسیدگی به سلامت و زیبایی تان باز دارد،ما همیشه در کنار شما هستیم و با آموزش نکات ساده، شما را آماده میکنیم که در خانه هم تغذیه و پاکسازی های سبک روتین روزانه پوستی خود را انجام دهید. سپس بعد از رهایی از این بیماری همه گیر برای پاکسازی عمیق و حرفه ای با خیالی آسوده تر به کلینیک ما مراجعه کنید.

چگونه از ماسک محافط تنفسی استفاده کنیم ؟

اگر از انواع ماسک روی صورت استفاده میکنید جدای از اینکه باید مطمئن شوید که ماسک دهان و بینی را را به خوبی پوشش می دهد، فشار جدی و غیر عادی به لایه های پوستی اطراف دهان و بینی وارد نکند. دقت داشته باشید که با جابجا کردن های غیر ضروری و مکرر ماسک روی صورت زمینه تحریکات پوستی را فراهم می کنید پس از این کار به شدت اجتناب کنید.

انواع دستکش های یکبار مصرف و لاتکس برای استفاده در ساعت های طولانی مناسب نیستند و باید هردر صورت آلودگی، تعریق و پارگی تعویض شوند.

شوینده های مختلف از قبیل صابون، فوم شستشو، لوسیون و … به دلیل استفاده مداوم در طول روز براحتی می توانند موجب خشکی بیش از حد و اگزما شوند، بنابراین بهتر است که شوینده مورد استفاده حاوی کرم یا گلیسیرن باشد تا ضمن شستشو تا حدی به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

چگونه از ماسک محافط تنفسی استفاده کنیم ؟

لایه برداری در دوران شیوع کرونا چطور است ؟

در بسیاری از موارد شوینده های کرم دار به تنهایی خشکی ناشی از شستشوی پوست را جبران نمی کنند. در این صورت مصرف کرم های آبرسان و مرطوب کننده پس از شستشو توصیه می شود. تامین رطوبت پوست به حفظ حالت ارتجاعی و سلامت پوست کمک شایانی می کند. بنابراین روزی دوبار مرطوب کننده روی پوست بمالید.

برای اینکه عمل رطوبت رسانی به پوست را به بهترین شکل انجام دهید ،پس از هر شستشو و خشک کردن که پوست هنوز هم کمی خیس است، اقدام به ماساژ کرم یا لوسیون مورد نظر روی پوست کنید.

انواع کرم، اسکراب و لوسیون های که تحت عنوان لایه برداری پوست در بازار وجود دارند، حاوی اسید ها و آنزیم هایی هستند که در واقع با ایجاد یک سوختگی شیمیایی بسیار خفیف در لایه اپیدرم پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده و جدا شدن آنها از سطح پوست می شوند که با حذف این آلودگی ها پوست،تنفس روزنه های پوستی تسهیل می شود و پوست صورت حالت شاداب تری به خود میگیرد.

محصولات لایه بردار می‌توانند به کم کردن چین و چروک پوست و آثار ناشی از آفتاب سوختگی یا اسکارهای پوستی و جای جوش کمک کنند.

نکته حائز اهمیت اینکه برای هر نوع پوست باید از لایه بردار مخصوص همان استفاده شود، برای مثال لایه برداری که مخصوص پوست های چرب و مختلط است، اگر روی پوست خشک استفاده شود ممکن است عوارض پوستی برای مصرف کننده ایجاد کند .لایه بردارها نباید در فواصل زمانی کوتاه مورد استفاده قرار بگیرند، بلکه با توجه به قدرت پاک کنندگی و لایه برداری هر هفته یا چند روز یکبار با توصیه پزشک یا مطالعه بروشور محصول مصرف شوند. استفاده نادرست از لایه بردار ها نه تنها نتیجه مطلوب را به ارمغان نمی آورد بلکه گاهی آسیب های پوستی را به دنبال دارد. لایه بردار های ملایم معمولا نیازی به راهنمایی پزشک و مشاور زیبایی ندارند و منعی برای استفاده خود شخص در منزل نیست.

بجز محصولات لایه بردار شیمیایی که بصورت شرکتی عرضه می شوند، برخی از مواد طبیعی یا گیاهی نیز می توانند نقش لایه بردار را برای پوست ایفا کنند ولی هرگز نباید گمان کنید که به هر فرمولی برای ساختن یک ماسک طبیعی و بی عارضه برای پوست می توانید اعتماد کنید بصرف اینکه آن دستور العمل را در موتورهای جستجوگر یا شبکه های اجتماعی افرادی توصیه کرده باشند.به یاد داشته باشید که تجربه های شخصی دیگران در استفاده از انواع ماسک صورت و لایه بردار لزوما برای شما مناسب نیست. در عوض می توانید از مطالبی که در سایت های معتبر سلامت پوست و مو منتشر می شود کسب اطلاعات کنید.

لایه برداری در دوران شیوع کرونا چطور است ؟

کلام آخر

کلام آخر اینکه در شرایطی که به دلیل انتشار ویروس کرونا، ماندن در منزل و حفظ فاصله اجتماعی از دیگران به شکل گزینه های اجتناب ناپذیری بدل شده اند وربرای مراجعه  به مراکز زیبایی و درمانی محدودیت هایی پیشنهاد شده است ،مراقبت از زیبایی و سلامت و پاکسازی صورت آن از آلودگی ها با روش های خانگی به شرط داشتن اطلاعات کافی و مفید از روتین پوست کار دشواری نیست .محصول مناسب پوست خود را خریداری کنید و بخاطر داشته باشید که همیشه گران بودن یا وارداتی بودن محصولات آرایشی و مراقبتی تضمینی بر کیفیت آن ها نیست.بر خلاف آنچه تبلیغات مختلف سعی دارند به شما القا کنند ،لازم نیست حتما محصول فانتزی یا گرانی را تهیه کنید،البته محصولات گران قیمت و با کیفیت بی شماری هم وجود دارند.اما همین که با شناخت نوع پوست خود محصول مناسبی را بصورت مرتب در برنامه مراقبتی روزانه خود داشته باشید کفایت می کند.

اگر به دلیل ابتلا به بیماری پوستی خاصی ناچار به مراجعه به کلینیک هستید یا در حال گذراندان دوره درمان مربوط به مشکل پوستی خود می باشید که امکان به تاخیر انداختن درمان برای شما وجود ندارد یا نگران صدمات چشم پوشی از اعمال مربوط به زیبایی پوست هستید، حدالمقدور در ساعت های خلوت تری و با رعایت تمام توصیه های بهداشتی جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به مرکز مورد نظر مراجعه کنید. از استرس بیهوده خود را دور نگه دارید،استرس هم پای سایر عوامل به سلامت پوست شما آسیب وارد می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پاکسازی و لایه برداری پوست در دوران شیوع بیماری های واگیردار با ما در تماس باشید :

– تلفن : ۰۲۱۵۴۵۰۳

– همراه : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱

– صفحه اینستاگرام ما : instagram.com/whdc.ir

منبع : وب سایت کلینیک خانه سفید