پمپئو: همه موافق تمدید تحریم ایران هستند

منبع: برترین ها

67

1399/4/25

22:23


وزیر خارجه آمریکا که به تصویب قطعنامه تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران امیدی ندارد، گفت: به فشار حداکثری بر تهران ادامه می‌دهیم.

ایرنا: وزیر خارجه آمریکا که به تصویب قطعنامه تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران امیدی ندارد، گفت: به فشار حداکثری بر تهران ادامه می‌دهیم.

مایک پمپئو روز چهارشنبه در نشست خبری خود این مطلب را مطرح کرد و در پاسخ به این سوالی درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در مهرماه امسال به پایان می‌رسد، مدعی شد همه نگران فعالیت موشکی ایران هستند و حتی متحدان اروپایی هم نگران این مساله هستند.

وی ادعا کرد همه موافق تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران هستند اما ممکن است چگونگی دستیابی به آن متفاوت باشد.

وزیر خارجه آمریکا که به گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، وزیر نفرت دولت ترامپ است، اضافه کرد: امیدواریم تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران با قطعنامه شورای امنیت محقق شود اما اگر نشود هرکاری که در توانمان باشد برای این کار انجام می‌دهیم.

همکاری ایران و چین

وی درباره قرارداد همکاری ایران و چین هم گفت: این شاهدی برای آن است که ما به تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران نیاز داریم. اکنون گزارشی از دبیرکل سازمان ملل متحد را داریم که تمدید ممنوعیت تسلیحاتی را پیشنهاد می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: نه تنها ایالات متحده بر این باور است که چین می‌خواهد به ایران سلاح بفروشد که ایرانی‌ها هم معتقدند چین سیستم‌های تسلیحاتی به آنها خواهد فروخت. انها در حال همکاری هستند و منتظرند تا مهرماه برای پایان یافتن این ممنوعیت تسلیحاتی فرا برسد.

پمپئو مدعی شد: فکر می کنم اروپایی‌ها باید به این مساله خیره شوند و واقع‌گرایانه ببینند که خطر، واقعی است. اگر ما برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران موفق نشویم، همکاری بین ایران و حزب کمونیست چین با فرارسیدن ۲۷ مهرماه سریع‌تر و قدرتمندتر آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در تصویری بزرگتر ما تحریم‌های شدیدی بر ایران اعمال کرده ایم و هر کشور یا شرکتی که با ایران در تعامل باشد، مشمول این تحریم‌ها قرار خواهد گرفت. همه شرکت‌های فعال در رابطه چین و ایران هم باید به این نگرانی توجه داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو