۴ کشته بر اثر سیلاب در ۴ استان ایران

منبع: برترین ها

82

1399/4/25

23:59


بر اثر سیلاب و رعد و برق در مناطقی از استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی در دو روز گذشته، چهار نفر جان باختند و ده‌ها خانه روستایی تخریب شدند.

برترین‌ها: بر اثر سیلاب و رعد و برق در مناطقی از استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی در دو روز گذشته، چهار نفر جان باختند و ده‌ها خانه روستایی تخریب شدند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، گفت: که براثر بارش سیل آسا و جارش شدن سیلاب در بخش کوهستانی لاریجان این شهرستان باعث مرگ یک شهروند و مفقود شدن یک نفر دیگر شد.

سید جعفر رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش سیل آسا در شهرستان اظهار داشت: سرنشینان یک دستگاه خودرو عبوری در مسیر جاده کوهستانی منطقه نمارستاق به هنگام وقوع سیل، دچار سانحه شدند که یکی از سرنشینان آنکه راننده بوده، متأسفانه جان باخت.

وی اضافه کرد، که جنازه این فرد توسط عوامل هلال احمر درمسیر پایین دست وقوع سیلاب پیدا ودرحال انتقال به سردخانه سازمان آرامستان شهرداری آمل هست.

فرماندارآمل اضافه کرد، که متأسفانه یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ نیز دربراثر این سیل دچار سانحه شدند که تلاش‌های برای پیدا کردن سرنشین یا سرنشینان آن همچنان ادامه دارد.

وی، وقوع بارش باران سیل آسا با این حجم از شدت آن را در منطقه نمارستان بی سابقه دانست واضافه کرد، که به چندین سردهنه زراعی و باغی این منطقه نیز خسارت جدی وارد شد.

فرماندارآمل درعین حال اضافه کرد، که آب شرب اهالی منطقه وصل هست وهمچنین عوامل راهداری با تجهیزات خودرویی برای عادی کردن شرایط درمنطقه حضور دارند.

جاده ارتباطی نشل به انداوار همچنان مسدود

رسولی همچنین به ادامه تلاش‌های عوامل راهداری برای بازگشایی جاده ارتباطی روستاهای واقع در مسیر کوهستانی " نشل به اندوار" در منطقه بالادست بخش امامزاده عبدالله اشاره کرد وگفت: براثر بارش شدید باران راه ارتباطی روستاهای این منطقه به مرکز شهرقطع شده، اما تلاش‌های عوامل راهداری برای بازگشایی وپاکسازی مسیر جاده اصلی از سنگ‌های کوهی ادامه دارد.

وی ابرازامیدواری کرد که حداقل تا پیش از ظهر روز پنجشنبه جاده ارتباطی این منطقه بازگشایی شود.

سیل در استان اردبیل جان ۲ نوجوان را گرفت

وقوع توفان‌های تندری تابستانه و سیلاب‌های موقت عصر سه‌شنبه موجب جان باختن ۲ نوجوان و بروز خساراتی در مناطق مختلف استان اردبیل شد.

فرهاد عبدالعلی‌پور ، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت: در منطقه‌ای مابین روستاهای چات‌قیه و تقی‌دیزج شهرستان اردبیل عصر امروز سه نوجوان هنگام بازی در کنار رودخانه گرفتار سیلاب شدند که در این حادثه ۲ نوجوان ۱۲ ساله جان خود را از دست دادند.

او با اعلام اینکه نیروهای امدادی هلال احمر استان اردبیل در حال جستجوی اجساد این ۲ نوجوان می‌باشند، افزود: فرد سوم گرفتار در سیلاب توسط اهالی حاضر در محل نجات یافته است.

به گفته وی، بارش بیش از ۵۲ میلی‌متر باران رگباری امروز همچنین در شهرستان مشگین‌شهر سبب سیلاب گردید که بر اثر آن لوله اصلی خط انتقال آب این شهر شکست و ماموران امدادی هلال احمر و آب و فاضلاب در حال ترمیم این خط انتقال آب هستند.

عبدالعلی‌پور همچنین از تخریب ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل روستای مصطفی‌لو در شهرستان خلخال براثر سیلاب امروز خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ خانوار در این روستا اسکان اضطراری داده شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو