از بین بردن لک پوست با انواع ماسک های طبیعی با طرز تهیه آسان در خانه

از بین بردن لک پوست با انواع ماسک های طبیعی با طرز تهیه آسان در خانه


منبع: آرگا

168

1399/4/26

01:32


در این مقاله شما را با راه های از بین بردن لکه ها تیره پوستی آشنا می کنیم و در ادامه علل ایجاد این لکه ها را برایتان مطرح می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به شما یکی از یخ های ضد لک را به شما معرفی کنیم.

اگر شما هم روش های بسیار زیادی را برای پاکسازی لک های صورت و پوست خود امتحان کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید با ما همراه شوید و با روش های طبیعی به پاکسازی این لکه ها بپردازید.

از بین بردن لک پوست با استفاده از روش های ساده

از بین بردن لک پوست

داشتن پوستی شفاف و عاری از هر گونه لک و جای جوش آرزوی بسیاری از خانم ها می باشد. در واقع بیش تر خانم ها به دلایل بسیار زیادی طراوت و شادابی پوست خود را از دست می دهند و سعی می کنند با روش های غیر طبیعی دوباره طراوت را به صورت خود بازگردانند ولی این روش ها علاوه بر هزینه بر بودن ممکن است بی اثر باشند. این لکه هایی که روی صورت شما پدید می آیند دلایل مختلفی دارند که می توان به اشعه UV، بارداری، ژنتیک و تغییرات هورمونی اشاره کرد.در ادامه برای شما چندین روش برای از بین بردن لک پوست معرفی می کنیم.

استفاده از آبلیمو

یکی از راه هایی که می توانید از شر لکه های پوستی خود راحت شوید استفاده از آبلیمو می باشد. بهتر است از آبلیمویی استفاده کنید که طبیعی است زیرا این آبلیمو ها میزان اسیدی بیش تری دارند. در واقع اسید موجود در آبلیمو می تواند تجزیه رنگدانه ملانین شود و در مدت یک الی دو هفته می توانید تغییرات را احساس کنید. ویتامین های موجود در این آبلیمو می تواند به سفید شدن پوست کمک کند.

نحوه استفاده از آب لیمو ترش

  • یک لیمو را از وسط برش بدهید و آب آن را درون یک ظرف بریزید.
  • آب لیمو ترش تازه را به صورت و پوست خود بزنید.
  • در نظر داشته باشید که بهتر است از این ماسک در منزل استفاده کنید و از قرار گرفتن مقابل نور خورشید بپرهیزید زیرا نور خورشید در برخورد با آبلیمو ممکن است باعث ایجاد سوختگی شده و لکه های صورت و پوست را افزایش می دهد.

استفاده از جعفری

جعفری یکی از سبزی هایی می باشد که در رستوران ها به عنوان چاشنی غذا  استفاده می شود ولی باید بدانید که این سبزی دارای خواص درمانی فوق العاده ای می باشد. ویتامین هایی که در این سبزی وجود دارد می تواند موجب تولید کلاژن مجدد در پوست شود و تیرگی پوست را کاملا درمان کند.

استفاده از جعفری برای کاهش لکه های پوستی

نحوه استفاده از جعفری

  • قسمتی از ساقه و برگ های جعفری را خرد کنید و آن را در مخلوط کن بریزید.
  • کمی آبلبمو و عسل به این ماده اضافه کنید.
  • مواد شما باید حالت خمیری پدا کند. بهتر است برای نیم ساعت این مواد را روی صورت خود بگذارید و سپس با آب ولرم آن را بشویید.
  • در نظر داشته باشید که باید از این روش برای ۲۰ روز استفاده کنید تا کاملا نتیجه بگیرید.
  • البته می توانید از چای جعفری و آبلیمو هم برای این کار استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید جعفری را مانند چای دم کنید و یک قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید. بعد از خنک شدن چای می توانید از پنبه ای استفاده کنید و آن را روی صورت و پوست خود بزنید. از این روش می توانید هر شب استفاده کنید تا به نتیجه برسید.

استفاده از ماسک شیر و عسل

در نظر داشته باشید که می توانید برای از بین بردن لک پوست از شیر استفاده کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از ماسک شیر و عسل بسیار ساده می باشد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و لک های قهوه ای پوست خود را از بین ببرید.

نحوه تهیه ماسک

  • ۴ قاشق غذا خوری شیر را با ۲ قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید.
  • می توانید با دست خود از این مواد را کمی بدارید و به پوست خود بزنید و پوست را به صورت دایره ای ماساژ بدهید.
  • حدودا ۱۰ دقیقه ماساژ را ادامه بدهید و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

ماست برای از بین بردن لک پوست

می توانید از ماست هم برای از بین بردن لک پوست استفاده کنید. در واقع ماست مانند یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و می تواند موجب شفافیت و صاف شدن پوست شما شود. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید این راه را برای درمان انتخاب کنید باید دو الی سه بار در هفته از ماست بر روی پوست خود استفاده کنید. برای اثر گذاری بیش تر می توانید این ماسک را با ماسک جو ترکیب کنید.

نحوه استفاده از این ماسک

  • کمی ماست را با جو آسیاب شده مخلوط کنید و آن را در یخچال قرار دهید.
  • بعد از نیم ساعت این مواد را بر روی لک های پوستی خود قرار بدهید و در نتیجه بعد از ۱۰ دقیقه می توانید این ماسک را از روی پوست بر دارید و پوستتان را با آب شستشو دهید.

ماسک سیب زمینی و عسل برای کاهش لک های پوست

سیب زمینی و عسل

یکی از بهترین ماسک هایی که می توانید برای از بین بردن لاک های پوستی از آن استفاده کنید استفاده از ماسک سیب زمینی و عسل می باشد. در ادامه نحوه تهیه کردن این ماسک را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه ماسک

  • یک سیب زمین متوسط را رنده کنید و آن را با یک قاشق عسل مخلوط کنید.
  • این مواد را روی پوست خود قرار بدهید و اجازه بدهید نیم ساعت بماند.
  • بعد از گذشت نیم ساعت می توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید.
  • برای این که از این روش نتیجه بگیرید باید به مدت ۳۰ روز از این ماسک استفاده کنید.

آب پیاز

باید بدانید که بسیاری از لکه هایی که روی پوست شما ایجاد می شود ممکن است بر اثر وجود باکتری ها و میکروب ها در سطح پوست باشد. آب پیاز یکی از موادی می باشد که می تواند پوست صورت شما را ضد عفونی کرده و باعث کاهش لکه ها شود. برای این کار ابتدا باید آب پیاز ها را بگیرید و با استفاده از یک پنبه این ماده را به صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند تا کاملا آب پیاز روی پوست شما خشک شود. سپس می توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید. می توانید برای اثر گذاری بیش تر از عسل هم در این ماسک استفاده کنید.

ویتامین E

یکی از ویتامین هایی که می تواند به ترمیم پوست کمک کند ویتامین E می باشد. برای استفاده از این ویتامین می توانید قرص آن را تهیه کنید اما بهتر است این قرص ها را میل نکنید. در صورت استفاده از ویتامین E برای پاکسازی پوست از لک ها فقط کافی است روغن این قرص ها را با استفاده از یک سوزن خارج کرده و آن را روی لک ها بمالید. استفاده از این روغن به صورت یک ماه متوالی می تواند بسیاری از لکه های پوستی شما را نابود کند.

استفاده از ویتامین ها برای کاهش لکه های پوستی

ترب کوهی برای از بین بردن لک پوست

یکی از چاشنی هایی که بسیار محبوب می باشد ترب کوهی است. در نظر داشته باشید که نمی توانید این چاشنی را به همین سادگی به پوست خود بزنید. در ادامه این ماسک را به شما معرفی می کنیم.

ماسک ترب کوهی

  • بهتر است ترب کوهی را رنده کنید و آن را با آب مخلوط کنید.
  • این ماسک را می توانید حدودا ۲۰ دقیقه به صورت خود بمالید و ماساژ بدهید.
  • بهتر است از این ماسک سه بار در هفته استفاده کنید.

Butter Milk

باتر میلک همان دوغی می باشد که پس از گرفتن کره باقی می ماند. در نظر داشته باشید که می توانید به راحتی با استفاده روزانه از این ماده لکه های خود را از بین ببرید و زیبایی و نشاط را به صورت خود باز گردانید. برای اثر گذاری بیش تر بهتر است حدودا ۳۰ دقیقه این ماده را روی صورت خود ماساژ دهید.

آب آناناس

آناناش یکی از میوه هایی می باشد که غنی از ویتامین های A و  C  می باشد که این ویتامین ها برای شادابی و طراوت پوست مفید است. بهتر است از آب آناناس تازه برای تهیه یک ماسک خوب استفاده کنید زیرا آب میوه های موجود در بازار ممکن است دارای موادی باشند که پوست شما نسبت به آن ها دچار حساسیت شود. به دو روش می توانید از آناناس استفاده کنید :

روش اول

  • آب آناناس تازه را بگیرید و آن را با استفاده از یک پنبه روی صورت خود بزنید.
  • اجازه بدهید چند دقیقه بماند و سپس پوست خود را با آب یخ بشویید.

روش دوم

  •  در این ماسک می توانید برای اثر گذاری بیش تر کمی ماست به آب آناناس  اضافه کنید.
  • این ماسک را روی صورت خود بزنید و اجازه بدهید ۲۵ دقیقه بماند.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید.

استفاده از روغن کرچک و کاهش لک های قهوه ای

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روغن هایی می باشد که سرشار از ویتامین E می باشد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. می توانید این روغن را روی یک پنبه بریزید و روی بخشی از پوست شما که دچار مشکل می باشد بمالید. می توانید یک ساعت این روغن را روی صورت خود نگه دارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. بری گرفتن نتیجه مناسب می توانید یک بار در روز از این روغن استفاده کنید.

استفاده از عصاره آلوئه ورا

یکی از محبوب ترین موادی که برای از بین بردن لک پوست استفاده می شود ژل آلوئه ورا می باشد. می توانید یکی از برگ های این گیاه را از عطاری تهیه کنید و به صورت روزانه از ژل آن استفاده کنید. می توانید با استفاده مداوم در طی یک ماه هر لکه پوستی را از بین ببرید.

استفاده از توت فرنگی

در نظر داشته باشید که توت فرنگی هم مانند سایر مواد لایه بردار اثر می کند و می تواند لکه های پوستی شما را در عرض چند هفته درمان کند. برای استفاده از آن کافی است تا عسل و توت فرنگی را مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه در روز روی لکه های پوستی بگذارید. می توانید برای اثر گذاری بیش تر کمی سرکه سیب را با این مواد ترکیب کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از موادی می باشد که در درمان خانگی لک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این ماده بهتر است آن را با آب و عسل مخلوط کنید تا اثر گذاری بهتری داشته باشد. این محلول را می توانید حدودا ۱۵ دقیقه روی لکه های پوستی قرار بدهید و سپس آن را با آب یخ بشویید.

سرکه سیب و شفاف سازی پوست

استفاده از پاپایا

یکی از موادی که می توانید لک های پوستی را از بین ببرید استقاده از پاپایا می باشد. در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از پاپایا بهتر است کمی از آن را روی بخشی از پوست امتحان کنید اگر حساسیت نداشته باشید می توانید از آن استفاده کنید.

روغن بادام

برای از بین بردن لک پوستی می توانید از روغن بادام شیرین استفاده کنید و طی چند بار استفاده از این روغن در روز می توانید شاهد تغییراتی در پوست باشید. در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این روغن می تواند اثرات نا مطلوبی داشته باشد.

شکر برای از بین بردن لک پوست

برای از بین بردن لک پوست می توانید از یک ماده بسیار ارزان استفاده کنید. این ماده شکر می باشد. کافی است کمی از شکر را روی لک های پوستی خود بمالید و پس از چند روز می توانید تغییرات ایجاد شده در لک ها را مشخص کنید.

گوجه فرنگی

یکی دیگر از موادی که می تواند به از بین رفتن لکه های پوستی شما کمک کند گوجه فرنگی می باشد. باید بدانید که گوجه فرنگی می تواند موجب ایجاد آلرژی شود. بنابراین بهتر است قبل از استفاده کمی از آن را روی بخشی از پوست خود امتحان کنید و در صورت بروز حساسیت از آن استفاده نکنید.

گوجه فرنگی برای کاهش لکه های پوست

استفاده از کالامین

کالامین برای تسکین درد و خارش گزش حشرات مورد استفاده قرار می گیرد. این لوسیون حاوی کائولن بوده و برای از بین بردن لک پوست بسیار مفید می باشد. کمی از این مواد را روی لک ها بمالید و بگذارید به مدت ۸ ساعت بماند. سپس می توانید با آب ولرم بشویید.

چوب صندل و گلیسیرین

برای از بین بردن لک های پوستی می توانید کمی پودر صندل را با گلیسیرین و عسل مخلوط کنید و این ماسک را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی لک های پوستی قرار بدهید و سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید.

طرز تهیه یخ ضد لک

در ادامه برای شما یک یخ ضد لک معرفی می کنیم که می توانید با استفاده از آن از بروز لک های پوستی پیشگیری کنید.

مواد لازم

  1. نصف لیمو
  2. یک عدد سیب زمینی
  3. نصف لیوان آب انار

نحوه آماده سازی

بهتر است ابتدا سیب زمینی را پوست کنید و آن را رنده کنید. و آب سیب زمینی را خوب بگیرید و آن را با آب انار و لیمو مخلوط کنید. این محلول را در جای یخ بریزید و در فریزر قرار بدهید. برای هر بار مصرف می توانید قطعه ای از یخ را بر روی لک های پوستی بمالید و این کار را هر دو روز یک بار تکرار کنید تا از ایجاد لک های قهوه ای بر روی پوست جلوگیری کنید.

علت ایجاد لک های قهوه ای روی پوست

علت ایجاد لک های پوستی چیست؟

لک های پوستی یکی از مشکلاتی می باشد که بسیاری از افراد نگران آن هستند و علل مختلفی در بوجود آمدن آن ها نقش دارد. از این علل می توان به تغییرات هورمونی و یا حاملگی اشاره کرد. البته برخی از علل دیگری هم در ایجاد لک های پوستی موثر می باشد که شامل اشعه UV، کمبود ویتامین D و استفاده نکردن از ضد آفتاب در برابر نور خورشید است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو