کیهان: جهیزیه چند ده میلیونی خوشبختی نمی‌آورد

منبع: برترین ها

56

1399/4/26

10:51


روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «که عشق آسان نمود اول ولی... » توصیه هایی را درباره ازدواج مطرح کرد.

روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «که عشق آسان نمود اول ولی... » توصیه هایی را درباره ازدواج مطرح کرد.

این روزنامه نوشت: 

این روزها یکی از توصیه‌های اکید برای کنترل ویروس کرونا خودداری از برگزاری مراسم‌ عروسی است. هرچند خبرها و برخی مشاهدات از بی‌توجهی عده‌ای به این هشدار حکایت می‌کند اما واقعیت آن است که پیش از آن که کرونا مانع برگزاری مراسم عروسی شود مدت‌هاست برخی نوسانات اقتصادی و مشکلات و موانع پیش روی جوانان اصل مهم تشکیل خانواده و ازدواج را تحت‌الشعاع قرار داده است.

نگاهی به وضعیت و تلاطم اقتصادی موجود، حکایت از آن دارد که هر روز تأمین ملزومات ابتدایی تشکیل خانواده برای جوانان سخت‌تر می‌شود.

اگر خانواده‌ها به این باور برسند که خرید چند ده میلیونی طلا و جهیزیه یا برگزاری مراسم پُرزرق و برق با انواع اسراف‌ها، فشار برای تهیه مسکن آنچنانی یا اصرار به مهریه‌های سنگین آن هم با سکه 11-10 میلیون تومانی و امثالهم در این شرایط اقتصادی نه تنها باعث سعادت و خوشبختی جوانان نمی‌شود بلکه اثر اجتماعی تلخی خواهد داشت، قطعا رویه خود را اصلاح خواهند کرد.

البته جوانان عزیز هم باید در کنار عمل به موضوع ازدواج آسان و پرهیز از اسراف در هزینه‌های تشکیل زندگی، به جای ناامیدی یا‌ ترس از تشکیل خانواده به اینکه خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است» اطمینان داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو