روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده


منبع: تالاب

305

1399/4/27

03:31


روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

در این جا روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده را بـه شـما در کمترین زمان آموزش خواهیم داد.
 
اگر می‌خواهید یک پیتزای خانگی باکیفیت و خوشمره تهیه کنید این آموزش نکاتی مهم درباره پیتزای خانگی را بـه شـما آموزش خواهد داد.
 
مجله تالاب : شـما بـه اسانی میتوانید انواع پیتزاها و خمیر ان را در منزل تهیه کنید و سالم بودن ان خاطرجمعی حاصل کنید و حتی باب میل خود مواد ان را تغییر بدهید. در ادامه با چند روش پخت ان آشنا شوید.
 

مواد لازم برای خمیر پیتزا :

روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

مواد لازم برای پیتزا مخلوط :

روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

طرز تهیه خمیر پیتزا :

آرد را بـه همراه مخمر فوری و نمک باهم خوب مخلوط کنید سپس روغن و آب را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید، میزان آب و آرد بستگی بـه آردتان دارد کـه آرد چه میزان آب جذب میکند. باید خمیرتان بـه گونه اي باشد کـه بسیار لطیف باشد و بـه دست شـما نچسبد.

 

زمانی کـه مواد خوب مخلوط شدند و خمیر مورد نظرتان بدست آمد خمیر و از ظرف خارج کنید و روی یک سطح صاف را آرد پاشی کنید و بـه مدت 10 دقیقه ان را ورز بدهید «بـه این صورت کـه خمیر رابا کف دست باز کنید و خمیر کـه باز شد ان را ببندید، بـه مدت 10 دقیقه اینکار را ادامه بدهید» بعد از ورز دادن خمیرتان را کامل ببندید و جمع کنید یعنی این‌که هیچ جای ان درز و باز شدگی نداشته باشد. ان را بـه صورت چانه اي بزرگ درست کنید.

 

خمیرتان را داخل یک ظرف بزرگ بگذارید «زیرا حجم ان 2 برابر میشود» در ان را ببیندید و ان را در محیطی گرم بـه مدت 1 ساعت یا بیشتر قرار بدهید تا حجم خمیرتان دو برابر شود.

 

روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

طرز تهیه سس پیتزا :

نصف فلفل دلمه اي، 2 حبه سیر و حدود 3-4 شماره گوجه فرنگی پوست گرفته شده و 1 قاشق غذاخوری سرکه را داخل  غذاساز بریزید تا خوب مخلوط شوند بعد مواد رابا 4 قاشق غذاخوری روغن و نمک و فلفل مخلوط کنید و روی شعله قرار بدهید تا بـه غلظتی کـه می‌خواهیم برسد «غلظت باید کمی رقیق تر از رب باشد».

 

اجازه بدهید سس سرد شود.

روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

پخت پیتزا در خانه

 

طرز تهیه پیتزا مخلوط :

بعد از گذشت زمان مورد نیاز برای خمیر، کف سینی فر را چرب کنید و خمیر را نازک روی سینی فر پهن کنید. زیرا بعد از پخت خمیر پف میکند. بعد از این‌که پهن کردید روی ان مقداری چنگال بزنید و بعد از سس آماده شده روی خمیر بریزید و روی ان پهن کنید.

 

مقداری پنیر پیتزا بریزید و بعد از ان ژامبون هاي‌ خرد شده بریزید بـه صورتی کـه یک لایه روی خمیر را بپوشانید و بعد از ان قارچ هاي‌ ورقه را بچینید و سوسیس هاي‌ حلقه اي را بچینید و بعد مقداری فلفل دلمه اي بریزید. میزان فلفل دلمه اي نباید زیاد باشد.

 

ودر پایان مقدار زیادی پنیر پیتزا روی ان بریزید و داخل فر از قبل گرم شده قرار بدهید و دمای فر را روی 170 قرار بدهید. زمانی کـه خمیر پیتزا پخت زیر ان را خاموش کنید و شعله ي بالایی را روشن کنید تا روی ان بـه میزان دلخواه سرخ شود. ودر پایان روی ان آویشن و سس بریزید و میل کنید.

 

میزان مواد لازم را بـه سلیقه ي خودمی توانید کم یا زیاد کنید. بعضی افراد پر قارچ دوست دارند یا دوست دارند ژامبون و یا سوسیس ان بیشتر باشد.

 

روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

 

نکاتی برای پخت پیتزا در خانه

 

برای تهیه ي پیتزا مخصوص از کالباس و فلفل دلمه اي و قارچ و گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا استفاده کنید.

 

بـه همان روش بالا با این تفاوت کـه یک شماره پیاز را نگینی خرد کنید و بعد گوشت چرخ کرده بـه ان اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه بـه ان اضافه کنید.

 

و بعد از پخت گوشت ها، خمیر را روی سینی پهن کنید و از سس روی ان بزنید و بعد از ان پنیر را روی ان بریزید و یک لایه گوشت روی ان قرار بدهید و پس از ان کالباس و بعد قارچ هاي‌ حلقه اي را روی ان قرار بدهید و فلفل دلمه اي را روی ان بریزید. در پایان روی ان را پنیر پیتزای فراوان بریزید.

 

روش پخت بهترین پیتزا خانگی با امکانات ساده

و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه قرار بدهید. و پس از پخت نان گریل رو را روشن کنید.

 

می‌توانید بـه سلیقه ي خود روی پیتزاها از ذرت هاي‌ بخارپز و زیتون یا گوجه فرنگی استفاده کنید.

 

برای تهیه ي پیتزا گوشت مانند پیتزای مخصوص عمل کنید با این تفاوت کـه کالباس را حذف کنید.

 

برای تهیه ي پیتزا مرغ ؛ مرغ رابا پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه بپزید و پس از پخت ان را ریش کنید و مانند دستور پیتزا گوشت بپزید با این تفاوت کـه بـه جای گوشت از مرغ استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو