در یکی از مسابقات هفته سی و هفتم لالیگا شب گذشته تیم رئال مادرید به مصاف ویارئال رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک مقابل این حریف به پیروزی برسد. رئال با این پیروزی که با دو گل کریم بنزما به دست آمد، موفق شد برای سی و چهارمین بار به عنوان قهرمانی لالیگا دست پیدا کند. 

این قهرمانی علاوه بر برد رئال، به نتیجه دیدار بارسلونا هم مربوط می شود. بارسلونا شب گذشته در دیداری ناامید کننده به مصاف اوساسونا رفت و با نتیجه یک به ۲ شکست خورد. 

به این ترتیب رئال مادرید با ۸۶ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و بارسلونا با ۷۹ امتیاز نایب قهرمان شد.

از نکات جالب توجه قهرمانی رئال، می توان به کسب ۱۰ پیروزی متوالی بعد از پایان دوران قرنطینه اشاره کرد. شاگردان زین الدین زیدان بعد از شروع مجدد لالیگا در ۱۰ مسابقه صاحب ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز شدند تا دست بارسلونا را از رسیدن به جام کوتاه کنند.

تعداد قهرمانی های زیدان در کل رقابت ها هم با فتح این فصل از مسابقات لالیگا به عدد ۱۱ رسید تا این مربی فرانسوی از پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا (۱۰ جام با بارسا) سبقت بگیرد.

در شبی که هواداران بارسلونا در سراسر دنیا به کیکه ستین سرمربی این تیم به خاطر نتایج ضعیفش انتقاد کردند، شاید مهمترین انتقاد به لیونل مسی کاپیتان آبی اناری ها مربوط می شد.

مسی با بیان اینکه رئال شایسته قهرمانی بوده است، گفت: قبلا گفته بودم که با این سبک بازی در لیگ قهرمانان نتیجه ای نخواهیم گرفت و حالا لالیگا را هم از دست داده ایم. 

وی تاکید کرد: هواداران بعد از حذف تیم بارسا در لیگ قهرمانان عصبانی شدند که حق داشتند چون ما چیزی را جبران نکردیم.