بهترین مکان های دیدنی و جاذبه های تماشایی میاندوآب

بهترین مکان های دیدنی و جاذبه های تماشایی میاندوآب


منبع: آرگا

122

1399/4/27

12:33


دیدنی های میاندوآب شامل جاذبه های طبیعی و تاریخی در این شهر می شوند هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی هستند که از جاذبه های این شهر دیدن می کنند از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به مسجد، پل تاتائو و آبشار اشاره کرد که از میان ارتفاعات این منطقه سرازیر می شود و چشم اندازهای زیبایی نیز دارد.

میاندوآب از جمله مهم ترین شهرستان های واقع در استان آذربایجان غربی است این شهر از نواحی اطراف خود با شهرها و استان های مهمی همسایه است و به موجب این همسایگی گردشگران زیادی قصد سفر به این شهر را دارند. این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی است و به دلیل قرار گرفتن دو رودخانه مهم زرینه و سیمینه در این استان شهرت زیادی دارد روستاییان می گویند که این شهر محل اقامت نادرشاه افشار بوده است و از این رو در آن بناهای تاریخی متعددی یافت می شود. در طی سال های اخیر آثار تاریخی ارزشمندی از این مناطق کشف شده اند و بسیاری از آن ها در کتاب های تاریخی و میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده اند این آثار باستانی دارای ارزش تاریخی بالایی هستند و نشان دهنده اسکان مادها در این مرزها بوده اند. امروزه شهر میاندوآب به واسطه چشم اندازهای طبیعی و جاذبه های تاریخی خود یک شهر شناخته شده است که مورد توجه خیلی از گردشگران است.

دیدنی های میاندوآب:

این شهر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی آذربایجان غربی است شهری که به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی خود در این استان ارزشمند است این شهر دارای یکی از مهم ترین قلعه های تاریخی با نام هلاکوخان است این قلعه یک بنای مسکونی تاریخی است که از نزدیک دیدن دارد.

 

موزه میاندوآب:

این موزه مجموعه ای غنی از آثار فرهنگی استان آذربایجان غربی را در خود جای داده است این موزه در خیابان امام خمینی واقع شده است و نزدیک به پارک معلم است تاریخ ساخت این بنا به سال ۱۳۶۴ باز می گردد و یکی از جاذبه های گردشگری مهم در این منطقه محسوب می شود. افرادی که علاقه مند به تاریخ باستانی ایران هستند می توانند با بازدید از این موزه تجریبات جدیدتری را به دست آورند این موزه علاقه مندان بسیار زیادی دارد و مجموعه آثار ارزشمندی از قرن شش پیش از میلاد در این مجموعه نگهداری می شوند گنجینه ارزشمند این آثار متعلق به دوران پیش از قاجار هستند و شامل قلمدان های دوران قاجاری نیز می باشد یکی از مهم ترین اشیای این موزه ابزار سنگی است که متعلق به دوران پیدایش انسان است. ظرف های سفالی، مفرغ، استخوان انسان و … از مهم ترین آثاری هستند که در اینمجموعه نگهداری و محافظت می شوند.

موزه میاندوآب

پل تاتائو:

این پل از جمله تاریخی ترین بناهایی محسوب می شود که در میاندوآب واقع شده است این پل تاریخی به پل میرزا رسول نیز شهرت دارد ساخت این پل بر روی رودخانه  زیبای سیمینه موجب جذابیت بیشتر آن شده است و علاوه بر جذابیت تاریخی جذابیت طبیعی به آن بخشیده است. قدمت این پل به دوران صفویه باز می گردد و اطلاعات جامع و کاملی درباره آن وجود ندارد مرمت کاری هایی که در دوران قاجار بر روی این پل صورت گرفته است موجب دوام و حفظ آن شده است. طاق های جناقی بلند، ستون ها و … از بخش های مهمی هستند که در این پل وجود دارند در گذشته از این پل برای مهار سیل استفاده می شده است. زیبایی ظاهری و معماری هنرمندانه از برجسته ترین ویژگی های این بنای تاریخی هستند این بنا در میراث فرهنگی ایران نیز به ثبت رسیده اس.

مکان های میاندوآب

پارک ساحلی میاندوآب:

این پارک یکی دیگر از دیدنی های میاندوآب محسوب می شود با عبور زرینه رود از شهر میاندوآب اهمیت این شهر بیشتر شده است و اکنون به یکی از شهرهای ساحلی و پر جاذبه تبدیل شده است که دارای چشم اندازهای زیبایی است. این پارک ساحلی یکی از مهم ترین تفرجگاه های طبیعی در این شهر است و علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند مسیر دسترسی به این پارک سنگ فرش است و با وجود درختان متنوع در اطراف زیبایی ها و چشم اندازهای خاصی را به خود اختصاص داده است. این پارک برای گردشگران و علاقه مندان خود جذابیت ها و امکانات زیادی را قرار داده است از امکانات این پارک می توان به سفره خانه سنتی، آلاچیق، کافه، سرویس و … اشاره کرد.

دیدنی های میاندوآب

آبشار اوزان:

این آبشار نیز یکی دیگر از مناطق زیبا و دیدنی های جذاب در این شهر محسوب می شود که در فاصله ۷۰ کیلومتری از شهر واقع شده است چشم اندازهای طبیعی و سرسبزی که در اطراف این منطقه وجود دارند بسیار مورد توجه گردشگران هستند و جذابیت دارند. در دامنه های این آبشار مراتع سرسبز هستند و دشت های وسیعی وجود دارند بلندای این آبشار بر روی صخره های منطقه واقع شده است و ارتفاعی ۱۵ متری دارد این منطقه در فصل بهار دارای چشم اندازهای زیباتری است و علاقه مندان زیادی دارد. از جذابیت های دیگر در نزدیکی این آبشار نیز می توان به روستای زیبایی اشاره کرد که این آبشار در آن واقع شده است.

آبشار میاندوآب

مسجد طاق:

این مسجد از دیدنی های تاریخی شهر میاندوآب است و قدمت آن به دوران قاجاریه باز می گردد هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این مسجد به شهر میاندوآب سفر می کنند این بنای تاریخی توسط احمدخان بیگلر بیگی ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین بناهایی است که دارای خشت های آجری و معماری جذاب است. این بنا درای بخش های مختلفی همچون شبستان و ستون است که  دیدن آن ها از نزدیک بسیار جذاب خواهد بود.

مسجد میاندوآب

آشنایی با یکی دیگر از شهرهای مهم آذربایجان غربی شما را بیشتر با جاذبه های تاریخی ایران آشنا خواهد کرد شهر میاندوآب دارای دیدنی های بسیار زیادی است و تنوع جاذبه ها موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند. این شهر علاوه بر جذابیت های تاریخی خود با افسانه های تاریخی نیز گره خورده است داش تپه یکی از مناطق تاریخی و افسانه ای است که درباره آن داستان های زیادی می شنوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو