نگرانی آمریکا از موشک‌های جدید کره شمالی

منبع: برترین ها

48

1399/4/27

14:13


در گزارش جدید سرویس تحقیقات کنگره آمریکا توجه ویژه‌ای به سه موشک تولید شده اخیر توسط کره شمالی شده که گفته می‌شود به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند از شبکه‌های دفاع هوایی عبور کنند و حمله‌ای تاکتیکی انجام دهند.

خبرگزاری ایسنا: در گزارش جدید سرویس تحقیقات کنگره آمریکا توجه ویژه‌ای به سه موشک تولید شده اخیر توسط کره شمالی شده که گفته می‌شود به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند از شبکه‌های دفاع هوایی عبور کنند و حمله‌ای تاکتیکی انجام دهند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این گزارش درباره سیستم‌های موشکی بالستیک و اتمی کره شمالی همچنین ذکر می‌کند که آزمایش‌های موشکی اخیر از سوی این کشور ممکن است بیش از یک ابراز قدرت سیاسی و با هدف افزایش تاثیر گذاری نیروی موشکی بالستیک کره شمالی باشد.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: دستاوردهای برنامه آزمایش اخیر موشک بالستیک کره شمالی با هدف توسعه ظرفیت‌هایی به منظور شکست یا بی اعتبار کردن سامانه‌های موشکی در منطقه شامل سامانه‌های پاتریوت، آگیس و تاد باشد. همچنین، پیشرفت کره شمالی در موشک‌های بالستیک بر روی زیردریایی‌ها نشان دهنده یک اقدام برای مقابله با موشک‌های تاد است.

گزارش سالانه دفاعی ژاپن که اخیرا منتشر شد نیز هشداری مشابه درباره ظرفیت‌های موشکی کره شمالی داده به ویژه آنکه اعلام کرد پیونگ یانگ ممکن است در حال توسعه یک موشک بالستیک کوتاه برد باشد که می‌تواند از سامانه‌های دفاع موشکی ژاپن رد شود و حمله اتمی را علیه خاک این کشور انجام دهد.

ژاپن در این گزارش، پیونگ یانگ را یک تهدید جدی و قطعی برای امنیت ژاپن اعلام کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو