یکهزار و ۴۶۵ بیمار کرونایی جدید هم اکنون در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

۲۵۲ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های علوم پزشکی مازندران

دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۲ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری و ۱۹۶ نفر ترخیص شدند.

او افزود: اکنون یکهزار و ۲۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

دکتر موسوی علت اصلی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری را تجمعات در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به کووید ۱۹ موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زیاد نماندن در فضا‌های بسته و ورود خروج هوای آزاد تاکید کرد.

شناسایی ۴۳ بیمار کرونایی جدید در بابل

دکتر سید فرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۴۳ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه ،گفت: ۳۵ بیمار نیز  با بهبودی نسبی مرخص شدند.

او شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۲۳۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۷ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

دکتر جلالی استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری را در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار ضروری دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ،گفت: استفاده مردم از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ۱۰ روز اخیر حدود ۲۰ درصد در شهرستان بابل و شهر‌های حومه افزایش یافته است و با ادامه این روند بزودی شاهد کاهش ابتلا مردم به ویروس کرونا خواهیم بود.