سخنگوی وزارت بهداشت امروز جمعه ۲۷ تیر ماه ۹۹ گفت: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران(آمل)، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند .

وی این را هم گفت که در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی، هرمزگان و کردستان با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هموطنان شاهد روند نسبتا کاهشی در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر هستیم .

وضعیت قرمز کرونا در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا در این استان، از قرمز شدن وضعیت فارس خبر داد.

به گزارش جماران، علی اکبری جمعه ۲۷ تیر با اشاره به مرگ ۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، این موضوع را موجب تاسف دانست و تاکید کرد که با اضافه شدن این آمار، شمار فوت شدگان براثر بیماری کووید ۱۹ در فارس به ۲۰۹ نفر افزایش یافته است.

اکبری با اشاره به وخامت وضعیت ۸۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس و بستری شدن آنان در بخش‌های مراقبت ویژه، گفت: اکنون ۱۱۴۷ بیمار مشکوک و دارای علامت ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان ها بستری هستند و از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۱ هزار و ۱۱۹ نفر از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری همچنین با اشاره به انجام ۱۹۱ هزار و ۹۵۲مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، اظهار کرد: با بررسی تست های انجام شده، از ابتدا تا کنون ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس شناسایی شده اند.

محدودیت های کرونایی استان ایلام تمدید شد

استاندار ایلام گفت: برای دومین هفته متوالی محدودیت های کرونایی در استان ایلام تمدید شد.

به گزارش جماران، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر جمعه در گفتگو با رسانه‌های استان اظهار کرد: در پی تشدید وضعیت کرونا در استان ایلام و تداوم وضعیت قرمز، امروز جمعه محدودیت‌های اعمال شده تا یک هفته دیگر تمدید شده است.

وی به محدودیت‌ها برای هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: آموزشگاه‌های خصوصی، فنی و حرفه‌ای، باشگاه‌های ورزشی جمعی، استخرها، تالارها و مجتمع‌های مناطق قرمز ایلام یک هفته دیگر تعطیل می‌شوند.

استاندار ایلام تصریح کرد: برگزاری هر گونه مراسم مذهبی، اجتماعی و فرهنگی، همایش‌ها و گردهمایی ادارات تا یک هفته ممنوع است.

سلیمانی دشتکی افزود: زدن ماسک در همه اماکن عمومی اجباری است و ادارات به ارباب رجوع بدون ماسک خدمات نمی‌دهند.

وی گفت: تا اطلاع ثانوی فعالیت سینما و پارک و موزه‌ها و ورزشگاه‌ها، آرامستان ها و تالارهای پذیرایی و مراسمات، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و … ممنوع است.

استاندار ایلام بیان کرد: تا اطلاع ثانوی مساجد و مصلی‌ها و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و هر تجمع جمعیتی در مناطق قرمز با هر عنوانی ممنوع است.

وی گفت: اجتماع بیشتر از ۱۰ نفر ممنوع است و جلسات اداری در صورت ضرورت برگزاری نباید بیشتر از ۱۰ نفر باشند.

شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به ۴۲۴ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:  ۱۱ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند تا شمار قربانیان کرونا به ۴۲۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش جماران، دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز(۲۷ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: جان باختگان شامل ۷ مرد و ۴ خانم با بازه سنی ۶۰ تا ۹۷ سال بودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: اکنون ۴۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴۳ نفر از آنها وخیم است.

همه بیمارستان های قم درگیر کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان کامکار بستری هستند، در بیمارستان فرقانی ۴۰ بیمار کرونایی بستری هستند و همه بیمارستان های استان نیز پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا را انجام می دهند.

به گزارش جماران، محمدرضا قدیر شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: متاسفانه روند رو به افزایش تعداد بیماران کرونا در قم مثبت است و این موضوع جای نگرانی است.

وی با بیان اینکه به کمک مردم استان نیاز داریم تا بحران کرونا را کنترل کنیم، افزود: درحال حاضر ۲۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در قم بستری هستند که از مردم تقاضا داریم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی در آذربایجان غربی

معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری و کنترل آن، محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته دیگر در این استان تمدید شده است.

علی مصطفوی اظهار داشت: بر این اساس مصادیق مشمول محدودیت ها شامل دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه در این مدت تعطیل است.

وی بیان کرد: موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلاها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه و چای‌خانه‌ها، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های بدنسازی از دیگر مشاغلی هستند که محدودیت‌های کرونایی شامل آنها می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نماز جمعه نیز هفته گذشته در هیچ یک از شهرهای آذربایجان غربی برگزار نشده بود، گفت: نماز جمعه این هفته نیز در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا در هیچ یک از شهرهای این استان برگزار نمی‌شود.