وضعیت ساده‌ا‌نگاری و سهل‌انگاری در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ویروس کرونا به نحوی شده که خیلی‌ها دیگر مثل گذشته احساس خطر نمی‌کنند و بیماری کرونا را ضعیف تلقی می‌کنند و همین موجب می‌شود که دست به اقدامات پر خطر بزنند.

 خوب به یاد داریم در نشست ستاد کرونای استان که به ریاست حسین کلانتری برگزار شد نسبت به این چنین اقداماتی به شدت هشدار داده شد که با روند فعلی درصد فوتی‌های کرونا روز به روز همچنان بالا می‌رود.

این در حالی است که استان یکی از استان‌های محروم و توسعه نیافته با زیرساخت‌های ضعیف بهداشتی و درمانی و بدون داشتن حتی یک فوق تخصص ریه است و با تشدید شیوع و افزایش تعداد مبتلایان معلوم نیست در آینده نزدیک چه بلایی بر سر استان خواهد رفت.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اقدامات خطرناکی مثل شستن و کفن و دفن بیمار کرونایی در خانه و بدون رعایت هرگونه دستورالعملی!!! در استان که خود نام بمب ویروس را روی آن گذاشته هشدار داد و اعلام خطر کرد و گفت: باید به دلیل چنین اقداماتی روزانه شاهد افزایش مرگ و میر کرونایی در استان به تعداد بیشتری باشیم.

اما در تازه‌ترین اظهارات استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یک مراسم عروسی در شهرستان تاره تاسیس مارگون اشاره کرد که در آن نزدیک به هزار نفر بدون رعایت هرگونه دستورالعمل و پروتکل بهداشتی حضور داشته‌‌اند.

حسین کلانتری گفت: بعد از دیدن فیلم آن عروسی شب تا صبح خواب به چشمانم نرفت و دو دستی به سر خودم کوبیدم و خون به جای اشک در چشمانم جاری شد که هر روزه شاهد ابتلای تعداد بیشتری از مردم استان به کرونا و افزایش مرگ و میرها هستیم و مردم این گونه رعایت نمی‌کنند.

به گزارش فارس بعد از آن که محدودیت‌ها از استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته شد استان از وضعیت سفید خارج گردید و اکنون در مرز هشدار قرار دارد و یکی از شهرستان‌های استان نیز وضعیت قرمز پیدا کرده است.