بهترین سن یادگیری موسیقی برای کودکان

بهترین سن یادگیری موسیقی برای کودکان


منبع: نیک شو

197

1399/4/28

00:44


بهترین سن یادگیری موسیقی برای کودکان

بهترین سن یادگیری موسیقی برای کودکان

موسیقی بعنوان یک هنر برای همه مردم جهان مهم و مورد توجه است ، هرکسی در طول زندگی اش توانسته یک ساز را یاد بگیرد یا دست کم قصد داشته سراغ یادگیری ساز مورد علاقه اش برود و بسیاری از والدین نیز به دنبال یاد دادن موسیقی به کودکان شان هستند و آن ها را به کلاس های مختلفی تشویق می کنند و سوال اینجاست که چه سنی برای یادگیری موسیقی در کودکان مناسب است؟

 

افراد در هر سنی می توانند از موسیقی لذت ببرند. حتی نوزادان عاشق موسیقی هستند گرچه هنوز مطمئن نیستند که موسیقی دقیقا چیست! با بزرگ شدن بچه ها ، ممکن است به موسیقی علاقمند شوند و اشتیاق نواختن سازها را داشته باشند. اما آیا آنها برای درس موسیقی آماده هستند؟

 

رده های سنی مختلف

مطالعات نشان داده كه قرار گرفتن در معرض موسیقی از کودکی به كودكان كمك می كند تا با بزرگتر شدن علاقه و مهارت خود را پرورش دهند که می تواند به تمرین موسیقی از کودکی منجر شود.

بهترین سن یادگیری موسیقی برای کودکان

جغجغه یا لالایی مادر اولین ارتباط نوزاد با موسیقی است

 

موسیقی و سازها در کودکان 6 ماه – 3 سال

بچه ها با لالایی به خواب می روند که اولین ریتم موسیقی زندگی شان است. هنگامی که کودک در 6 ماهگی با موسیقی و ریتم آن آشنا می شود ، ممکن است با آن ارتباط برقرار کند حرکات یا چیزی شبیه رقص انجام دهد. با بزرگ شدن فرزند شما ، آن ها با موسیقی بهتر ارتباط برقرار می کنند و از حدود 2 سالگی ،شروع به شناخت آهنگ ها و سازها خواهند کرد.

 

موسیقی و سازها در کودکان 4-7 سال

سن 4-7 سالگی برای شروع یادگیری یک ساز معمولاً ایده آل است. دست و ذهن بچه ها نه تنها به اندازه کافی کارایی دارند و می توانند اصول موسیقی را درک کنند. سازهای ایده آل برای کودکان در این سن: طبل ، گیتار ، هارمونیکا ، پیانو  و غیره.

 

موسیقی برای کودکان بیشتر از 10 سال

اگر فرزند شما در سنین کودکی یادگیری یک ساز را شروع کرده است ، در سن 10 سالگی بچه ها می توانند مجموعه ای از مهارت های متوسط ​​تا پیشرفته را داشته باشند که بتواند در جهت پیشرفت در موسیقی کار کنند. سازهای ایده آل برای کودکان بیشتر از 10 سال: بانجو ، باس ، درامز ، Dulcimer ، گیتار ، Harmonica ، پیانو ، ساکسیفون ، ترومپت ، Ukulele ، ویولن و غیره.

 

موتسارت اولین سمفونی خود را در سن هشت سالگی اجرا کرد ، استیوی واندر که نابینا زاده شده‌است از 12 سالگی کارهایش با برچسب شرکت «موتاون رکوردز» منتشر شده و این همکاری تا به امروز همچنان ادامه دارد. کودکان اگر در معرض موسیقی قرار گیرند استعدادشان را نشان می دهند خواه در یک گروه کر پیش دبستانی کلیسا باشد یا کنسرت گروه مدرسه ابتدایی ، والدین باید کودکان را با موسیقی همراه کنند.

بهترین سن یادگیری موسیقی برای کودکان

اکثر والدین یادگیری موسیقی برای فرزندشان را به تعویق می اندازند و عقیده دارند که هنوز سن مناسب یادگیری سازها برای کودک شان فرا نرسیده که کاملا در اشتباه هستند.

 

یک تحقیق نشان داده که “پنجره ای از فرصت” از بدو تولد تا نه سالگی برای ایجاد یک حس موسیقی در کودکان وجود دارد. در این مدت ، ساختارها و سازوکارهای ذهنی مرتبط با پردازش و درک موسیقی در مراحل ابتدایی رشد قرار گرفته است و والدین بهتر است کودکان در این محدوده سنی را در معرض موسیقی قرار دهند.

 

 

حتما لازم نیست که کودک را با اصول حرفه ای موسیقی و رسمی و آکادمیک روبرو کنید ، بلکه روبرو کردن آن ها با موسیقی و در معرض آن بودن نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. شما باید به کودک خود کمک کنید تا با فعالیت های حرکتی ساده مانند بازی های موسیقی ، ریتم یا رقصیدن یا آواز خواندن یا نوازندگی ساز برای کودک ، روی موسیقی تمرکز کنید.

 

هنگامی که کودک در حدود سه سالگی است ، زمان مناسبی برای “دروس” رسمی تر است. باز هم ، هدف یادگیری نواختن ساز نیست ، بلکه توسعه مهارت های دیگر مانند شناسایی ضرب در موسیقی ، شناسایی ملودی یا شناسایی سازها است. این دروس والدین و کودک ممکن است در کلاس های پیش دبستانی ، توسط معلم خصوصی باشد. برای اینکه تصمیم بگیرید کلاس برای کودک شما مناسب است یا خیر ، اطمینان حاصل کنید که اهداف و انتظارات شما مطابق با معلم است.

بهترین سن یادگیری موسیقی برای کودکان

در سن پنج سالگی ، بیشتر کودکان برای دروس رسمی موسیقی آماده هستند. حتی در حال حاضر ، باز هم هدف یادگیری حرفه ای ساز نیست ، بلکه برای درک بیشتر موسیقی است. پیانو و ویولن دو ساز متداول در این سن هستند ، اما برخی کودکان در این سن (5 سالگی) در یادگیری گیتار نیز موفق بوده اند.

 

در سن 10 سالگی ، کودک مهارتهای مختلفی را در ارتباط با ابزار انتخابی خود خواهد داشت. آنها همچنین از قدرت جسمی خود برای امتحان کردن سازهای متفاوت و بزرگتر مانند درام یا گیتار بزرگ استفاده می کنند که به قدرت و استقامت بالاتری نیاز دارد. در این زمان ، هدف دروس بهبود توانایی ها در یادگیری حرفه ای موسیقی است.

بهترین سن یادگیری موسیقی برای کودکان

به طور خلاصه

کودکان در چه سنی باید درس های موسیقی را شروع کنند؟ سه پاسخ به این پرسش می دهیم : فعالیت های غیررسمی موسیقی باید پس از تولد آغاز شود ، به دنبال آن کلاسهای منظم تر در حدود سه سالگی برگزار می شود و دروس با هدف یادگیری ساز باید بین شش تا نه سالگی شروع شود. به خاطر داشته باشید که اینها فقط راهنمایی طبق مطالعات علمی هستند هستند؛ بدون شک استثنائاتی هم وجود دارند ، برخی کودکان بسیار بااستعداد هستند و برخی از معلمان موسیقی نیز به بهترین نحو کودکان را تا درجه بالایی آموزش می دهند. تجربه موسیقی در سنین پایین در روند رشد کودک بسیار مهم است. این مهارت ها مانند دوچرخه سواری یا یادگیری زبان ، می توانند بعداً در زندگی بسیار تاثیرگذار باشند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو