علت حس نشدن چرخش زمین چیست؟

منبع: آرگا

126

1399/4/28

02:31


در رابطه با حس نشدن چرخش زمین به دور خودش باید بگوییم که چون حرکت ثابت و پیوسته ای دارد ما متوجه حرکت آن نیستیم و همین دلیلی به احساس نشدن آن برای ما دارد.

طبق گزارشاتی که به ما اعلام شده می توانیم بگوییم چرخش زمین به دور خودش با سرعت ۱۶۷۸ کیلومتر بر ساعت بر روی کره زمین با سرعتی بالغ بر ۳۶۴ متر بر ثانیه در حال گردش و حرکت است. سوالی که در ذهن همه ما می آید چگونه ما این حرکت را احساس نمی کنیم؟ ما در این مقاله به علل این که چرا نمی توانیم چرخش زمین را احساس کنیم؟ پرداخته ایم با مجله آرگا همراه ما باشید.

علت حس نشدن چرخش زمین

بررسی دلیل حس نشدن چرخش زمین

در پاسخ به این جواب باید بگوییم به خاطری که زمین با سرعتی ثابت در حرکت است ما آن را حس نمی کنیم. یعنی مثل این که شما در هواپیمایی نشسته باشید اگر با سرعت زیاد و ثابتی در حرکت باشد، شما در این حالت با همان سرعت هواپیما در حرکت هستید پس آن را حس نخواهید کرد و تنها با نگاه کردن به آسمان و ابر ها می توانید متوجه این حرکت شوید. چنان چه حرکت زمین در حال تغییر باشد و یکدفعه شتاب بگیرد آن موقع شما باید حرکت زمین را احساس کنید که مثل ناگهانی ترمز گرفتن ماشین می شود و مثل این که ما سواری ماشینی شده ایم و یکباره ترمزش بریده باشد که خیلی خوشایند نخواهد بود.

چرا چرخش زمین به دور خودش را حس نمی کنیم؟

باید این گونه بگوییم که: ما این احساس را داریم که زمین به دور مدارش نمی چرخد چون زمین با سرعت ثابت و پیوسته در اطراف خورشید در حال حرکت است و ما را به عنوان مسافرانش حمل می کند. پس نمی توانیم چرخش زمین را احساس کنیم چون همه ما با هم سرعت ثابتی با حرکت آن داریم. حس نشدن چرخش زمین به دور خودش را در هر شبانه روز که برابر است با ۲۴ ساعت در استوار با سرعت هزار مایل در ۱ ساعت یعنی حدود ۱۶۵۰ کیلومتر بر ساعت است. که در شبانه روز مثل دایره ایی بزرگ در حال حرکت است و به دور خودش می چرخد. این به خاطر این است که شما و هر چیز دیگری از جمله اتمسفر و اقیانوس ها با سرعتی مثل زمین ثابت در حرکت هستند.

چرا چرخش زمین را احساس نمی کنیم؟

حال چرا زمین با سرعتی ثابت حرکت می کند؟

می توانیم بگوییم چون چیزی وجود ندارد که سرعت آن را متوقف کند و از زمانی که منظومه شمسی ما شکل گرفته است، در کنار دیگر سیارات و ماه وجود داشته است پایدار خواهند بود. همچنین یک قانونی هم به نام لختی (اینرسی) وجود دارد که حالت خود را همان شکلی که هست باید حفظ کند مثلا اگر در حال حرکت است به حرکت خودش ادامه دهد و اگر ساکن است، ساکن می ماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو