5 عادت صبحگاهی که روز شما را می سازد

منبع: همگردی

120

1399/4/28

04:22


مجله اینترنتی تناسب اندام/ آنچه که شما در صبح انجام می دهید، تا حد زیادی در گرایش شما در کل روز نقش دارد. هنگامیکه بعد از 15 بار زدن دکمه چرت گوشی (Snooze) از رختخواب بیرون می آییم و برای آنچه پیش رو داریم برنامه ریزی نمی کنیم، با دست خودمان هرج و مرج را فرا می خوانیم و به احتمال زیاد هم بی نظمی به سراغمان خواهد آمد.

پست های زیادی در مورد عادات موفق ترین افراد وجود دارد اما واقعا دلیلی دارد که روش آنها برای شروع کردن روزهایشان، بر بقیه روز آنها اثر می گذارد. نه تنها در یک سطح منطقی و کاربردی (شما همه چیز را بخوبی برنامه ریزی می کنید، یک طرح و یک برنامه دارید، چیزهای ضروری را برای اجرای روان کارها سازماندهی کرده اید)، بلکه یک چیز روانی بسیار قدرتمند در مورد شروع کردن روزتان به روشی که می گوید «من، یک فرد لایق هستم، آیا امروز تحت کنترل من است؟» وجود دارد.

از انجام بهترین برنامه ریزی ها تا ترفندهای مثبت روانشناسی که می توانید بکار ببرید، در اینجا به شما می گوییم که چگونه روزتان را با موفقیت آغاز کنید و همین روال را تا هنگامی که شب به رختخواب بر می گردید، حفظ نمایید.

1- تخت تان را مرتب کنید

بسیار ساده بنظر می رسد و احتمالا چیزی است که مادرتان همیشه به شما یادآوری می کرد، اما دلیلی دارد که مرتب کردن رختخواب تان در صبح، زمینه را برای موفقیت شما فراهم می کند. این عمل ساده سازماندهی صاف کردن ملحفه، مرتب کردن بالش ها، کشیدن رو تختی و ترک کردن اتاق خوابتان در یک وضعیت مرتب، مغز نیمه خواب و بسیار تاثیرپذیر شما را تشویق می کند که نظم و ترتیب و آرامش به وفور وجود دارد. آرامش بیشتر، برابر است با استرس کمتر و استرس کمتر یعنی خلق و خوی بهتر، بهره وری بیشتر و (انشالله) یک روز بهتر.

2- به بدنتان آبرسانی کنید

سلولهای شما بمدت چند ساعت، بدون آب بوده اند بنابراین نوشیدن آب قبل از مصرف هر ماده دیگری (بله، شامل قهوه هم می شود) کلید آماده کردن دستگاه گوارش شما برای فعالیت موثر در طول روز است. اگر این کار را بطور خودکار انجام دهید، یک راه اسان برای آبرسانی مجدد به بدنتان پیدا کرده اید. بعلاوه اگر در تمام صبح، کم کم آب بنوشید، ممکن است در پایان، 2 لیوان از 8 لیوان آب توصیه شده برای روز را مصرف کرده باشید. سعی کنید اولین کاری که انجام می دهید، یک آبرسانی حسابی به بدنتان باشد.

3- روزتان را برنامه ریزی کنید

یک لیست ساده از سه کار مهمی که دوست دارید در کوتاه مدت مثلا قبل از ظهر یا قبل از پایان روز به انجام برسانید، می تواند از نظر کمک کردن به شما برای پیشرفت آرام در طول روز، بسیار مفید باشد. نوشتن آن بر روی کاغذ یا وارد کردن آن در تلفن تان، استرس بخاطر سپردن را برطرف می کند و می تواند بعنوان یک یادآوری مفید از اهدافتان بکار برود.

حتی اگر آن کار، گرفتن لباس از خشکشویی، پیدا کردن کارت تولد و درست کردن کوینولا (نوعی حبوبات به شکل لوبیا) باشد، انجام چند کار کوچک برای آنکه طبق برنامه جلو بروید، موجب مدیریت بهتر زمان در تمام طول روز خواهد شد. همانطور که می گونید، کسانی که موفق به برنامه ریزی نمی شوند، برای شکست برنامه ریزی می کنند. بنابراین کارهای بزرگ (مهم) را در الویت قرار دهید تا بقیه روزتان، بسیار راحت تر ادامه یابد.

4- آهنگی که دوست دارید را بگذارید

صرفنظر از برنامه های صبحگاهی تان، یک تراک صوتی از آهنگهای انرژی زا و نشاط بخش به آماده کردن ذهن شما برای مثبت بودن در تمام طول روز کمک خواهد کرد. هر آهنگی که شادتان می کند را انتخاب کنید و قبل از خارج شدن از خانه، از آن برای موفقیت در کارهایی که باید انجام دهید، استفاده نمایید. یک موسیقی خوب، یک مسیر رفت و آمد طولانی را کمتر استرس آور می کند.

5- حرکت کنید

می خواهید در اواسط بعدازظهر، احساس بهتری داشته باشید؟ زمانی را در صبح به حرکت دادن بدنتان اختصاص دهید. هر چه که باشد کشش ملایم، بردن سگتان برای هواخوری، رفتن به کراس فیت شروع کردن روزتان با تحرک، متابولیسم شما را افزایش می دهد و سطح انرژی شما را برای روز، بالا می برد. بعلاوه، اگر در اوایل روز یک کار مثبت برای بدنتان انجام داده باشید، بیشتر احتمال دارد که انتخابهای غذایی بهتر انجام دهید.

شما برای انجام آن تمرین عالی، وقت پیدا خواهید کرد (بهانه آوردن قبل از انجام هر کار دیگری در صبح، سخت تر است) و تا چندین ساعت پس از آن، از فوایدش بهره مند خواهید شد. این، یک پیروزی تمام عیار است.

5 عادت صبحگاهی که روز شما را می سازد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو