فرق بین هتل و مسافرخانه | کدام برای اقامت مناسبتر است؟

فرق بین هتل و مسافرخانه | کدام برای اقامت مناسبتر است؟


منبع: همگردی

260

1399/4/28

04:22


فرق بین هتل و مسافرخانه بسیار بوده و اینکه شما کدام یک از این دو را برای اقامت خود انتخاب کنید، تماما به سلیقه، بودجه و سبک سفر بستگی دارد. براساس مقاله تقاوت هتل و مسافرخانه، وقتی نام مسافرخانه یا مهمانخانه به گوشمان می خورد، فضایی کوچک، پر سر و صدا، مملو از گردشگران جوان در حال پایکوبی به ذهن خطور می کند. هتل ها نیز تجمل، سکوت، حمام آب داغ، خواب راحت شبانه و صبحانه مفصل و خوش طعم را به یادمان می آورند. در گذشته، مسافرخانه یا مهمان خانه ها به عنوان نقاط جشن و پایکوبی برای گردشگران جوانی که با کوله پشتی سفر می کردند، شناخته می شدند. اما، براساس مقاله تقاوت هتل و مهمانخانه امروزه بسیار تغییر کرده اند؛ اتاقهای خصوصی با حمام اختصاصی ارائه می کنند، برای همه سنین مناسب هستند و فقط مکانی برای جشن و هیاهو بشمار نمی روند.

از طرف دیگر، هتل ها ممکن است مجلل و همراه با خدمات سلطنتی ویژه باشند یا اتاقهای ارزان ارائه کنند، خدمات معمولی داشته باشند و مزایایی مانند صبحانه را در بر نگیرند. انواع دیگر اقامت نیز وجود دارند که آنها نیز کمابیش با یکدیگر متفاوت هستند؛ اقامت در خانه مردم محلی، آپارتمانهای اجاره ای و کوچ سرفینگ. در این نوشتار قصد داریم تا فرق بین هتل و مسافرخانه را برای شما همراهان عزیز بشماریم. پس، با ما همراه باشید.

هتل یا مسافرخانه

ویژگی های مثبت و منفی مسافرخانه یا مهمانخانه ها

مسافرخانه ها دیگر تنها مکانی برای جشن و پایکوبی گردشگران جوان بشمار نمی روند. براساس مقاله تقاوت هتل و مهمانخانه باید بدانید که آنها تصویر ارائه شده از خود در طول تاریخ را تغییر داده اند و امروزه با هتلهای ارزان قیمت در زمینه هزینه اقامت و کیفیت خدمات رقابت می کنند. در صورت دلخواه، اتاق اختصاصی و ساکت در اختیارتان می گذارند و مزایای متعدد دیگری نیز دارند.

بیشتر بخوانیدآشنایی با ویژگی های هاستل مناسب برای انتخابی دقیق تر

ویژگی های مثبت و منفی مسافرخانه یا مهمانخانه ها

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا مهمان خانه ها: محیطهای عمومی برای آشنایی گردشگران

یکی از بهترین نکات در مورد مسافرخانه ها این است که دارای یک فضای مشترک برای انجام معاشرت اجتماعی و آشنایی گردشگران با یکدیگر هستند. براساس مقاله تقاوت هتل و مسافرخانه باید بدانید که امروزه مسافرخانه های مخصوص جشن و پایکوبی کمتر دیده می شوند و این مراکز به محلی ایده آل برای ملاقات با دیگران، آشنایی با آنها و دوست یابی تبدیل شده اند.

امروزه، با افزایش صعودی تعداد گردشگرانی که تکنفره و با کوله پشتی سفر می کنند، گردشگران مسن تر که به تنهایی راهی سفر می شوند و افراد ماجراجویی که برای کسب تجربه های هیجان انگیز سفر را انتخاب کرده اند، تنهایی به مشکل مهمی تبدیل شده است؛ مشکلی که مسافرخانه ها با فراهم آوردن فرصت آشنایی با یکدیگر آن را حل کرده اند.

نکات مثبت در مورد مسافرخانه ها یا میهمان خانه ها: محیطهای عمومی برای آشنایی گردشگران

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا مهمان خانه ها: اتاقهای خصوصی تمیز و بهداشتی

مسافرخانه ها اغلب بعنوان مراکز اقامتی که اتاقهای گروهی و سوییت های چند نفره ارائه می کنند، شناخته می شوند. اما، براساس مقاله فرق بین هتل و مسافرخانه باید بدانید که امروزه بسیاری از مسافرخانه یا همان مهمان خانه ها دارای اتاقهای خصوصی با حمام و دستشویی اختصاصی یا بدون آن هستند. این ویژگی که فضای خصوصی و خلوت را بدون تجربه تنهایی و انزوا به مهمانان خود ارائه می دهند، آنها را به یک محل اقامت ایده آل تبدیل می کند.

بنابراین، وقتی نیاز به سکوت و تنهایی دارید، به اتاق خود پناه می برید و زمانیکه روحیه اجتماعی تان قوی تر است و به معاشرت نیاز دارید، به محیطهای مشترک می روید و با دیگران به گفتگو و تبادل نظر مشغول می شوید. از طرفی، ارزان بودن مسافرخانه ها به معنی کثیف بودن آنها نیست. براساس مقاله تقاوت هتل و مسافرخانه باید بدانید که این روزها رقابت بین مسافرخانه ها بسیار شدید است، انتظارات گردشگران در زمینه نظافت بالا رفته و صاحبان مسافرخانه ها نیز از این چالش استقبال کرده و مرکز تجارت خود را به مکانهایی تمیز و پیشرفته تر تغییر داده اند.

نکات مثبت در مورد مسافرخانه ها یا میهمان خانه ها: اتاقهای خصوصی تمیز و بهداشتی

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا مهمان خانه ها: ارائه محل اقامت برای جنسیت و سنین مختلف

براساس مقاله تقاوت هتل و مهمانخانه باید بدانید که در بیشتر مسافرخانه ها، اتاقهای گروهی وجود دارند که ارزانتر بوده و افراد مختلف با جنسیت و سنین متفاوت همراه با یکدیگر در آنها اقامت می کنند. اما، امروزه به شما این حق انتخاب داده می شود که در صورت دلخواه، در یک اتاق همراه با افراد از جنسیت خودتان اقامت کرده و هم اتاقی از جنس مخالف نداشته باشید.

اتاقهای کوچک (چهار تختخوابه)، متوسط (شش تا هشت تختخوابه) و بزرگ (ده یا بیشتر تختخوابه) به مهمانان ارائه می گردند و گزینه های متعددی برای انتخاب وجود دارند. همچنین، براساس مقاله تقاوت هتل و مسافرخانه باید بدانید که مسافرخانه ها به مراکز اقامتی ویژه افراد در سنین متفاوت تبدیل شده اند. بطوریکه این روزها در طول سفر و اقامت در مسافرخانه ها، به دفعات با افراد مسن بالاتر از هفتاد و خانواده هایی که بچه های کوچک دارند، مواجه می شوید.

نکات مثبت در مورد مسافرخانه ها یا میهمان خانه ها: ارائه محل اقامت برای جنسیت و سنین مختلف

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا مهمان خانه ها: کمد و امکانات پذیرایی از خود

براساس مقاله تقاوت هتل و مهمانخانه باید بدانید که در بسیاری از مسافرخانه ها، کمدهای قفل داری در اختیار مهمانان گذاشته می شوند تا لوازم ارزشمند خود را درون آنها قرار دهند. برخی از این کمدها آنقدر بزرگ هستند که بتوانید کوله پشتی یا چمدان را در آن بگذارید و کوچکترین کمدی که در اختیار شما گذاشته می شود، فضای کافی برای در بر گرفتن پاسپورت، مدارک و لوازم ارزشمند شما را خواهد داشت.

اغلب این کمدها دارای قفل های مطمئن هستند اما، براساس مقاله فرق بین هتل و مسافرخانه توصیه می کنیم قفل مخصوص خود را همراه بیاورید. در مورد امکانات پذیرایی یا آشپزخانه اختصاصی باید گفت تمامی مسافرخانه ها این امکانات را به مهمانان خود ارائه نمی کنند اما، اگر در مسافرخانه ای اقامت می کنید که چنین فضایی را در اختیارتان می گذارد، به آسانی می توانید یک غذای ساده و خوش طعم برای خود آماده کنید.

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا میهمان خانه ها: کمد و امکانات پذیرایی از خود

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا مهمان خانه ها: صبحانه رایگان و رستورانهای خوب

اینگونه نیست که تمامی مسافرخانه ها صبحانه رایگان ارائه دهند، چرا که بسیاری از آنها امکانات پذیرایی و آشپزخانه اختصاصی را در اختیار مهمانان می گذارند. اما، براساس مقاله تقاوت هتل و مسافرخانه باید بدانید که در برخی نقاط دنیا مانند آسیای جنوب شرقی، آشپزخانه ای موجود نیست و صبحانه مهمانان کاملا رایگان است.

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا میهمان خانه ها: صبحانه رایگان و رستورانهای خوب

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا مهمان خانه ها: فضای اجتماعی و امنیت

اقامت در اتاقهای خصوصی هر از چند گاهی لازم است اما، اقامت در اتاقهای چهار یا شش تختخوابه با افراد مختلف هیجان و جذابیت خاص خود را دارد. در طول این اقامتهای چند نفره، دوستان بسیار خوب و بلند مدتی پیدا خواهید کرد و رابطه های بسیار عالی ایجاد خواهید نمود. نکته جالب و بنظر غیرقابل باور براساس مقاله تقاوت هتل و مهمانخانه اینجاست که برخلاف نظر عموم، اتاقهای مختلط از اتاقهایی که تنها خانم ها یا فقط آقایان در آنها اقامت می کنند، بسیار مرتب و خوشایند تر هستند.

نکته دیگر اینکه برعکس تصور همگان، خروپف کردن تنها مختص به آقایان نیست و بسیاری از خانم ها هم این مشکل را دارند. اما، مهمترین نکته در مورد مسافرخانه ها این است که امنیت کامل وجود دارد. تقریبا می توان گفت هرگز در یک مسافرخانه یا مهمان خانه احساس عدم امنیت نخواهید کرد.

نکات مثبت در مورد مسافرخانه یا میهمان خانه ها: فضای اجتماعی و امنیت

ویژگی های مثبت و منفی هتل ها

همه کسانی که سفر می کنند از مسافرخانه و مهمانخانه ها خوششان نمی آید. برخی افراد هرگز در آنها اقامت نکرده و حتی فکرش را هم به ذهنشان خطور نمی دهند. اقامت در هتل ها، بویژه هتل هایی که بخشی از یک زنجیره تجاری هتل ها هستند، سطح خاصی از خدمات را گارانتی می کند و شما دقیقا می دانید که چه انتظاری باید از آنها داشته باشید و این برای بسیاری از گردشگران نکته بسیار مهمی بشمار می رود و چیزی است که در جستجوی آن هستند.

بیشتر بخوانیدنکات مهم اقامت در هتل | اقامت راحت در هتل خاطره ای شیرین

ویژگی های مثبت و منفی هتل ها

نکات مثبت در مورد هتل ها

هتل ها خدمات عالی براساس استاندارد جهانی ارائه می کنند بنابراین، براساس مقاله فرق بین هتل و مسافرخانه شما می دانید انتظار چه چیزی را باید داشته باشید و اغلب اوقات هم غافلگیر یا ناامید نمی شوید. آنها ساکت و پر آرامش هستند؛ اتاق شما پناهگاه دنج و آرام شماست که در آن می توانید پس از یک روز شلوغ پر از بازدید و ماجراجویی، به استراحت و کسب آرامش مشغول شوید. وجود حمام و دستشویی اختصاصی در مسافرخانه ها یک مزیت و یک گزینه انتخابی بشمار می رود؛ اما در هتل ها وجود حمام و دستشویی اختصاصی در اتاق امری بدیهی و کاملا براساس استانداردهای جهانی است.

مسافرخانه ها خدمات ویژه اتاق ندارند؛ اما در هتل ها خدمات اغلب 24 ساعته در این زمینه ارائه داده می شوند و شما می توانید به راحتی هرچه نیاز دارید را سفارش دهید تا به درب اتاق تحویل داده شود. این ویژگی بخصوص وقتی که بسیار خسته هستید و دلتان نمی خواهد دنبال جایی برای غذا خوردن بگردید یا خوراکی و غذاهای آماده بخورید، بسیار به کار می آید.

نکات مثبت در مورد هتل ها

نکات منفی در مورد هتل ها

براساس متن تقاوت هتل و مسافرخانه باید بدانید که اولین نکته منفی در مورد هتل ها این است که در همه جای جهان، اتاقها تقریبا به یکدیگر شبیه هستند. این شباهت و قابل پیش بینی بودن باعث کاراکتر نداشتن اتاقها و کسل شدن مهمانان هتل می شود. نکته منفی دیگر هزینه بالای اقامت در هتل است؛ حتی یک اتاق معمولی در یک هتل ارزان هم نسبت به یک اتاق اختصاصی در یک مسافرخانه بسیار گرانتر هست. هزینه بالای اقامت در هتل می تواند از بودجه سفر شما که برای انجام بسیاری از فعالیت های هیجان انگیز و کسب تجربه های فوق العاده لازم دارید بکاهد و باعث شود کیفیت سفر کاهش یابد.

نکته منفی دیگر این است که فضای اجتماعی مفیدی در هتل ها وجود ندارد؛ همه پشت درهای بسته اتاق هایشان هستند و فضای اجتماعی که گردشگران بتوانند در آن بنشینند، با یکدیگر گفتگو کنند و با هم آشنا شوند، موجود نیست. البته لابی، بار و رستوران هتل را می توان کمی تا قسمتی اجتماعی بشمار آورد. اما، این فضاها بیشتر کاربردی هستند و فضای اجتماعی مناسب برای نزدیکی افراد را به وجود نمی آورند. هتل ها اغلب به شرکت و تاجران بزرگ تعلق دارند؛ در حالیکه مسافرخانه ها اغلب توسط مردم محلی مالکیت و مدیریت می شوند. تنها استثنایی که در این زمینه وجود دارد، هتلهای کوچک بوده که کاراکتر خاصتری دارند؛ اما اصلا ارزان نیستند.

در نهایت باید گفت هتل ها برای تعطیلات آخر هفته و مسافرات با خانواده عالی هستند، اما وقتی به سفر دور دنیا می روید و به گشت و گذار در جهان مشغول هستید، مسافرخانه ها فرصت های بهتر و بیشتری برای آشنایی با دیگر گردشگران و درک بیشتر فرهنگ محلی را در اختیار شما قرار می دهند. هر چند این نکته را انکار نمی کنیم که هر از چندگاهی اقامت در یک هتل و گذراندن یک شب شیک و مجلل، فرو رفتن در وان حمام، گرفتن یک دوش آب داغ و خوابیدن در رختخواب پر قو بسیار خوشایند است. پس، براساس متن تقاوت هتل و مهمانخانه توصیه می کنیم این نوع اقامت را با فاصله طولانی و برای تنها یک شب تجربه کنید تا لذت بخش تر باشد.

نکات منفی در مورد هتل ها

اقامت در خانه مردم محلی

اگر بدنبال شناخت بیشتر فرهنگ مردم محلی هستید و دلتان می خواهد در مورد زندگی مردم منطقه خاص بیشتر بدانید، اقامت در خانه آنها یک روش عالی برای غرق شدن در زندگیشان و درک بیشتر آن منطقه و مردمانش است. با اینکه این نوع اقامت امکان آشنایی با گردشگران دیگر را برایتان فراهم نمی آورد، نقطه دید بسیار عالی برای مشاهده زندگی مردم و آشنایی با آنها ارائه می کند. هیچ چیز بهتر از خوردن یک غذای خانگی گرم و خوش طعم بعد از یک روز طولانی گشت و گذار و بازدید از نقاط دیدنی نیست. اینکه چه تجربه ای از اقامت با مردم محلی داشته باشید، به اینکه چگونه و تا چه حد با آنها ارتباط برقرار می کنید و آنها چه چیزهایی را به شما ارائه می کنند، بستگی دارد.

ممکن است تنها صبحانه و جای خواب شما را فراهم بیاورند و یا امکان دارد کاری کنند که شما بطور کامل در زندگی خانوادگی آنها غرق شوید و سبک زندگی و فرهنگ آنها را با گوش و خون خود لمس کنید. نکته مثبت دیگر اینگونه اقامت این است که بهترین روش برای یاد گرفتن زبان محلی محسوب می شود.

اقامت در خانه مردم محلی

اقامت در آپارتمانهای اجاره ای و کوچ سرفینگ

آپارتمان های اجاره ای اصلا آوازه خوبی ندارند. اما، با تحقیق و بررسی بیشتر می توانید آپارتمانهای اجاره ای خوب و مناسب برای اقامت پیدا کنید. نکات مثبت و منفی این نوع اقامت به نکات مثبت و منفی اقامت در هتلها شباهت دارد. تنها تفاوت این دو نوع اقامت این است که در آپارتمانهای اجاره ای، فضای استراحت شما بیشتر به خانه شباهت دارد و از یک آشپزخانه برای آشپزی و تهیه غذاهای خود برخوردار هستید.

کوچ سرفینگ Couchsurfing نیز به شدت در حال محبوب تر شدن است. بسیاری از گردشگران بخاطر ترس از نبود امنیت یا موذب بودن، این نوع اقامت را انتخاب نمی کنند. اما، گردشگرانی هم وجود دارند که همیشه و در همه حال در طول سفر این کار را انجام می دهند و از آن به عنوان یک تجربه فوق العاده عالی یاد می کنند. ضمن اینکه کاوچ سرفینگ ارزانترین نوع اقامت نیز بشمار می رود.

بیشتر بخوانیدکوچ سرفینگ در سفر | میهمان شدن در منزل مردم محلی

اقامت در آپارتمانهای اجاره ای و کوچ سرفینگ

نتیجه گیری

همه چیز به خود شما بستگی دارد. اینکه شما چه نوع اقامتی را انتخاب کنید، به سبک سفر شما، علایق شما، سلیقه شما، بودجه شما، اهداف انتخابی شما و روحیه شما وابسته است. در مطلب تقاوت هتل و مسافرخانه، همه اطلاعاتی که برای تصمیم گیری در مورد محل اقامت نیاز دارید را به شما ارائه کرده ایم. در نهایت، تنها براساس مقاله تقاوت هتل و مهمانخانه توصیه می کنیم زمانیکه در جستجوی محل اقامت مناسب هستید، تحقیقات مفصل انجام دهید، از گردشگران دیگر سوال کنید و نقد و بررسی آنها را در اینترنت بخوانید.

یکی از سایت هایی که می توانید با خواندن نقد و بررسی مردم یک محل اقامت مناسب انتخاب کنید، سایت بوکینگ دات کام Booking.com است. البته، بهتر است خودتان هم هربار که سفر می کنید، نقد و نظر خود را در مورد محلهای اقامتی به این سایت اضافه کنید. با استفاده از این سایت می توانید اتاق خود را به صورت رایگان رزرو کرده و از خدمات کنسلی رایگان نیز برخوردار شوید. همچنین، اگر به طور مرتب به این سایت سر بزنید و از مشتریان همیشگی باشید، مزایا و تخفیف های متعددی برایتان در نظر گرفته می شوند.

سایت هاستل ورلد Hostelworld نیز برای انتخاب مسافرخانه یا مهمان خانه ها بسیار عالی به نظر می رسد. اما، بهتر است هنگام بررسی اطلاعات این سایت دقت بخرج دهید و مسافرخانه مناسب با روحیات خود را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

بیشتر بخوانیدفرق هتل با هاستل چیه؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو