طرز تهیه استیک گوشت خوشمزه با طعم واقعی !

طرز تهیه استیک گوشت خوشمزه با طعم واقعی !


منبع: آرگا

157

1399/4/28

11:03


برای طرز تهیه استیک گوشت مواد لازم گوشت راسته گوساله ، روغن زیتون ، نمک و فلفل و ادویه های دلخواه لازم است. کباب کردن استیک ها بر روی منقل و آتش به آبدار نگه داشتن استیک ها کمک می کند.

در دستور ساخت استیک گوشت به خاطر کباب کردن آن لایه ی برشته و لذیذی روی گوشت ایجاد می گردد که طعمی بسیار لذیذ و منحصر به فرد و فوق العاده ای به استیک می دهد. با این دستور پخت که بر روی آتش و منقل است ، طعم واقعی استیک گوشت را تجربه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه استیک گوشت با طعمی فوق العاده

طرز تهیه استیک گوشت راسته

مواد لازم استیک گوشت :

۱ – گوشت راسته گوساله  : ۱ کیلو گرم

۲ – روغن زیتون : ۲ قاشق غذاخوری

۳ – نمک : به مقدار لازم

۴ – فلفل : به مقدار لازم

۵ – روغن گیاهی مخصوص پخت و پز : به میزان لازم

۶ – سس دلخواه برای سرو : به میزان لازم

طرز تهیه استیک گوشت

 دستور ساخت استیک گوشت :

۱ – گوشت های راسته را به صورت پهن و قطر ۲ الی ۳ سانتی متر برش بزنید. و در صورت تمایل با بیفتک کوب گوشت ها را بکوبید تا نازک و پهن شوند.

۲ – دو طرف گوشت ها را با روغن زیتون و نمک و فلفل آغشته و مزه دار کنید.

۳ – چند دقیقه ای اجازه بدهید دمای گوشت با دمای اتاق هماهنگ و یکی شود.

۴ – منقل را آماده کنید و توری مناسبی را برای کباب کردن استیک ها روی منقل بگذارید.

۵ – استیک ها روی توری بگذارید تا کباب شوند. برای کباب شدن هر طرف حدود ده دقیقه زمان لازم است.

۶ – وقتی دو طرف استیک ها کباب و پخته شد از روی حرارت بر دارید.

طرز تهیه استیک گوشت کبابی

در طرز تهیه استیک گوشت اگر می خواهید استیک شما آبدار و وسط آن صورتی باشد قطر گوشت ها را ضخیم تر ببرید و زمان کمتری حدود ۸ دقیقه بر روی حرارت منقل بمانند و برای آبدار نگه داشتن استیک، حتما گوشت ها را بر روی منقل کباب کنید. بعد از کباب شدن استیک آن ها را چند دقیقه بگذارید تا خنک شوند و سرو کنید ، سپس می توانید استیک گوشت با طعم واقعی و با سس دلخواه نوش جان فرمایید.

برخی نکات کلیدی درباره پخت استیک گوشت

  • استفاده کردن از چاشنی

برخی از افراد معمولا از پختن استیک پر ادویه و شور هراس دارند، در صورتی در هنگام استفاده از چاشنی ها برای استیک نیازی به احتیاط کردن در این زمینه نیست، زیرا در صورتی که استیک از درون مزه دار نشده باشد در نتیجه بعد از پخت از یک مزه قوی محروم خواهید شد.

بنابراین لازم است تا گوشت را قبل از پختن آن از درون و از هر دو طرف آن به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قبل از پخت، چاشنی بزنید.

  • عدم پخت استیک در حالت سرد

زمانی که استیک را از فریزر در می آورید تا وقتی که دمای آن به دمای محیط برسد، صبر کردن در این زمینه کمی سخت است، اما به هر حال اجازه دهید تا گوشت به دمای محیط برسد زیرا در صورت تهیه استیک سرد، گوشت به یک میزان پخته نخواهد شد و ممکن است قسمت بیرونی آن بسوزد ولی هنوز داخل استیک نپخته باشد.

بنابراین اجازه دهید تا گوشت بعد از خروج از فریز به مدت ۳۰ دقیقه تا دو ساعت در محیط اتاق بماند، می توانید در طول این مدت زمانی که صبر می کنید، با خوردن یک پیش غذا گرسنگی خود را کاهش دهید.

  • برگرداندن استیک

از جمله تصورا ت غلطی که در مورد پخت استیک وجود دارد، اینکه به منظور داشتن استیک آبدار و لذید لازم است فقط یکبار استیک را برگردانید، حال اگرچه امکان دارد استیک شما از نظر ظاهری زیبا باشد اما اصلا خوشمزه نخواهد بود و با این روش استیک آماده شده شما از قسمت بیرونی خشک خواهد شد.

روش تهیه استیک گوشت

بنابراین لازم است به هنگام پخت استیک، چند بار آن را برگردانید زیرا موجب می شود تا خیلی زودتر و سریع تر بپزد از این رو استیک شما نیز آبدارتر شده و گوشت بدون اینکه کناره هایش زیادی سرخ شود به طور یکنواخت پخته می شود.

  • استفاده نکردن از تکه های چرب

پخت استیک با تکه های کم چرب اگر چه زمان کمتری برای پختن می برد اما برای استیک مناسب نمی باشد و استفاده از آن در اغلب موارد موجب خشکی و سفت شدن استیک می شود و از آنجا که چربی در طعم و مزه غذا تاثیر زیادی دارد بنابزاین انتخاب استیکی با میزان چربی کافی اگر چه ممکن است کمی گرانتر تمام شود، اما موجب آب دار شدن و نرمی استیک شما خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو