اسپوتنیک گزارش داد، از نیمه شب گذشته نامزدهای انتخابات پارلمانی سوریه وارد مرحله «سکوت انتخاباتی» شده و عملاً زمان تبلیغات انتخاباتی به پایان رسید.

قرار است درهای مراکز اخذ رای طی فردا یکشنبه به روی رای دهندگان سوری برای شرکت در انتخابات پارلمانی باز شود. رای دهندگان سوری برای انتخاب نمایندگان خود در سومین دوره انتخابات پارلمانی به پای صندوق های رای خواهند رفت.

این در حالی است که تاریخ برگزاری انتخابات سه مرتبه به دلیل گسترش ویروس کرونا به تاخیر افتاد. در حال حاضر استان های حلب و دمشق حدود ۱۰۰ کرسی در پارلمان سوریه دارند و تعداد کل کرسی ها در این پارلمان به ۲۵۰ عدد می رسد. استان حلب و حومه آن بزرگ‌ترین بخش از پارلمان سوریه یعنی ۵۲ کرسی را از آن خود می‌کند.

همچنین استان الحسکه با وجود حضور اشغالگران آمریکا و نیروهای همپیمان آنها خود را برای برگزاری انتخابات آماده می کند. پیش از این ساکنان استان الحسکه اعلام کرده بودند که انتخابات پارلمانی باید در موعد مقرر خود برگزار شود و این انتخابات یک پیروزی برای اراده مردم سوریه به شمار می رود.

پیش از این اعلام شده بود که ۲ هزار و ۱۰۰ نامزد برای به دست آوردن ۲۵۰ کرسی پارلمان سوریه با همدیگر رقابت خواهند کرد.

اولین انتخابات مجلس نمایندگان سوریه پس از اصلاح قانون اساسی در این کشور در ‎۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ برگزار شد.

بر اساس اصل ‌۷۱ قانون اساسی سوریه مجلس‌ خلق‌ عهده‌ دار وظایفی نظیر اعلام‌ نامزدی‌ ریاست‌ جمهوری، تصویب‌ قوانین، بحث‌ پیرامون‌ سیاست های‌ دولت‌، تصویب‌ بودجه‌ عمومی‌ و برنامه‌ های‌ توسعه‌ کشور، تصویب‌ معاهدات‌ و قراردادهای‌ بین‌ المللی‌ در زمینه‌ امنیت‌ کشور که‌ مشتمل‌ بر معاهدات‌ مربوط به‌ صلح‌ و پیمانها و کلیه‌ معاهدات‌ مربوط به‌ حق‌ حاکمیت‌ است‌.