اختصاصی| تابستان کرونایی خود را چگونه شاد بگذرانیم؟

63

1399/4/28

12:50


در این مطلب می‌خوانیم که چطورمی توانیم با حفظ شعار "درخانه بمانیم" بیشترین استفاده را از تابستان امسال داشته باشیم.

اختصاصی| تابستان کرونایی خود را چگونه شاد بگذرانیم؟

سرویس ترحمه بهداشت نیوز: بیماری کرونا حالا وارد تابستان شده و تعطیلی مدارس در بسیاری از کشورها حتی تا پائیز هم به طول خواهد انجامید. گرچه شاید این برای بچه ها آرزویی باشد که به واقعیت تبدیل شده اما آنطور که بنظر می رسد هم از این درخانه ماندن راضی نیستند.

ما نمی توانیم به تعطیلات، پارک های آبی یا حتی کتابخانه برویم، بنابراین مجبوریم بیشتر وقت خود را در خانه سپری کنیم.

در ابتدا از کمتر شدن کارها و ماندن در خانه و قدم زدن در حومه لذت می بردیم اما این روزها چطور می توان همزمان با رعایت فاصله ایمنی و نکات بهداشتی سبک زندگی فعالی نیز داشت؟ در اینجا به توضیح 6 فعالیت می پردازیم که می توانید از این طریق تابستان بهتری را سپری کنید.

 انجام تمیزکاری تابستانی

وقتش رسیده که موسیقی را روشن کرده و به دست هریک از بچه ها یک دستمال دهید و شروع به تمیزکاری کنید. این کار را همراه با سرگرمی انجام دهید، برای انجام کارها توسط بچه ها یک جایزه تعیین کنید، مانند تماشای فیلم در یک روز طولانی آخر هفته. این کار باعث می شود که همه اعضای خانواده حین ماندن در خانه فعالیت بدنی خود را حفظ کنند.

استفاده از شبکه های اجتماعی

نرفتن به مدرسه به معنای پایان نیاموختن نیست. به لطف تکنولوژی می توانید همراه با کودکانتان در خانه سرگرمی برای خودتان ایجاد کنید. مثلا با سرزدن به یوتیوب می توانید از ویوئوهای مفید و کاربردی آن استفاده کرده و کاردستی های مختلفی در خانه درست کنید.

یوتیوب دارای برنامه های مفیدی برای تمامی سنین است.

درست کردن محل تمرین در خانه

اگر کودکتان عاشق تمرین های نینجاست می توانید در خانه این کار را بااستفاده از صندلی های آشپزخانه، کوسن های مبل، ملحفه و هرچیزی در دسترستان است انجام دهید. سپس همراه با کودکتان خودتان نیز از این نوع سرگرمی لذت ببرید.

البته هربار می توانید موانع و مسیرهای جدیدی را ایجاد کنید. مثلا از کودکتان بخواهید که طرح مانعی که در نظر دارد را برایتان نقاشی کند. سپس همراه با کودکتان وارد کار شوید، واقعا برای آن زمان و جایزه تعیین کنید تا ببینید چه کسی زوتر از همه موانع عبور می کند.

پس از پایان مسابقه با کودکتان غذای در خور موفقیت یک نینجا تهیه کنید، مانند یک بشقاب سبزیجات سالم، پنیر، گوشت آبپز شده و کراکر.

با اینکار می توانید علاوه بر ایجاد حس شوق و شعف در کودکان، خانواده را به گونه ای موثر در کنار هم حفظ کنید.

باغبانی کردن

بله شاید این کار مستلزم آن باشد که برای تهیه ملزومات سری به مغازه بزنید اما پس از تهیه لوازم می توانید کاملا در باغچه خود سرگرم شوید. باغبانی کردن روش بسیار خوبی برای سرگرمی کودکان است، زیرا باعث می شود که آنها با آب و هوای تازه در ارتباط بوده، کمی از آفتاب استفاده کنند و دست های خود را کثیف کنند. این کار باعث ارتقاء سیستم ایمنی بدن می شود، مهارت های آنها را بالا می برد و برخی حواس داخلی را در آنها تقویت می کند.

بازی کردن

می توانید از بازی های دسته جمعی در خانواده استفاده کنید و آنها را تشویق به انجام فعالیت های جسمانی کنید. مانند قایم باشک، وسطی. این بازی ها هیچ هزینه ای ندارند و همه خانواده می توانند در آن حضور داشته باشند.

قدم زدن در طبیعت

می توانید در حیاط خانه یا حومه خانه قدم بزنید و با کودکانتان درمورد مسائل مختلف صحبت کنید و جنبه های مختلف طبیعت و هرآنچه که می بینید یا آنها از شما توضیح می خواهند را برایشان تفسیر کنید. به این ترتیب می توانید حین انجام فعالیت جسمانی از هوای تازه هم استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو