هکرها به سیستمهای داخلی توییتر دسترسی پیدا کرده و حسابهای توییتری شخصیتهایی مانند جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا و الون ماسک، میلیاردر معروف را به سرقت برده و از آنها برای درخواست پول دیجیتالی استفاده کرده بودند.

 

توییتر در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد که هکرها موفق شدند کنترل شمار اندکی از حسابهای هدف گرفته شده را به دست آوردند و از آنها توییت ارسال کنند.

 

این شرکت در ادامه افزود: به بررسی این که آیا رخنه کنندگان توانسته اند به اطلاعات خصوصی حسابهای مورد هدفشان دست پیدا کنند، ادامه می دهد.

 

سایر حسابهایی که هدف گرفته شدند شامل حساب جف بزوس، موسس آمازون، وارن بافت، سرمایه گذار، بیل گیتس، یکی از موسسان مایکروسافت و اکانهای شرکتهای اوبر تکنولوژیز و اپل بودند.

 

توییتر تاکید کرد که سرگرم همکاری با کاربرانی است که هکرها حساب آنها را به سرقت بردند.

 

واحد سانفرانسیسکوی اف بی آی سرگرم تحقیقات درباره این حمله سایبری است و بسیاری از قانونگذاران آمریکایی خواستار پاسخگویی درباره نحوه وقوع این اتفاق شده اند.

 

بر اساس گزارش رویترز، مقامات آمریکایی می گویند هکرها در این حمله مرتکب کلاهبرداری ارز دیجیتالی شده اند و آمار بلاک چینها نشان می دهد که این کلاهبرداران سایبری به ارزش ۱۰۰ هزار دلار ارز دیجیتالی دریافت کرده اند.