مهاجرت مانی رهنما و همسرش صبا راد به ترکیه

مهاجرت مانی رهنما و همسرش صبا راد به ترکیه


منبع: روزیاتو

220

1399/4/28

13:32


مانی رهنما ، خواننده ی مشهور پاپ، روز پنجشنبه با انتشار پستی در صفحه ی شخصی اش در اینستاگرام، به صورت تلویحی از مهاجرت خود و همسرش، صبا راد ، مجری سابق صدا و سیما خبر داد.

مهاجرت مانی رهنما و صبا راد به ترکیه

رهنما در این پست نوشت:

«سلام رفقا، امشب شب تولدمه، صبا هم ترکونده از محبت، پارسا جونم نیست کنارم. پسر هنرمندم که کشور نامهربون با بچه هاش منو از اون جدا کرده، راستی دلم برای همتون تنگه ها، شماها که منو همیشه خجالت دادین همیشه، یه چیز، ما ایرانیا هر جای دنیا که هستیم همه واقعا دوسمون دارن و یه جنمی داریم واقعا رفقا از مهربونی، توانایی و اصالت. امشب فقط یه هشتگ میزنم: #ایران»

پس از آن بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه ی موسیقی هم در توییتی اعلام کرد مانی رهنما و صبا راد برای همیشه به ترکیه مهاجرت کردند.

بابازاده در این توییت نوشت:

«تلخ است خبر ولی مانی رهنما هم به ترکیه مهاجرت کرد. خواننده توانمند و شاگرد خلف بابک بیات. اجرای قطعه “فردا که شد”، بوسه جنجالی روی صحنه از صبا راد (همسرش) و بازخوانی قطعه “طلای روسیاه” در انتخابات سال ۹۲ در حمایت از روحانی، خبرسازترین موضوعات این خواننده با اخلاق در ایران بود.»

زندگینامه مانی رهنما

مانی رهنما متولد ۱۳۵۰ در تهران است.

رهنما از کودکی به موسیقی علاقمند بود و در سن ۱۴ سالگی با خرید پیانو هنر موسیقی را آغاز کرد. در سال ۷۱ برای آموزش نزد بابک بیات، آهنگساز مشهور، رفت و بعد از ۶ سال کار با او، اصول خوانندگی را فرا گرفت. در سال ۷۶ آهنگ فیلم «مرسدس» به کارگردانی مسعود کیمیایی را اجرا کرد که آهنگساز آن بابک بیات و شعر آن از ایرج جنتی عطایی بود.

در سال ۷۷، در اولین جشنواره ی موسیقی پاپ، موفق به دریافت جایزه ی بهترین خواننده شد. اولین آلبوم رهنما در سال ۷۷ با نام «مرسدس» منتشر شد. از آن زمان تا به امروز، رهنما ۹ آلبوم دیگر و چند تک آهنگ منتشر کرده است.

قطعه ی «فردا که شد» از یکی از آلبوم های رهنما به نام «من و تو»، حاشیه‌ هایی را برای این خواننده ی پاپ و ترانه‌ سرای قطعه، بابک صحرایی به همراه داشت. مدتی بعد از انتشار این آلبوم چندین سایت خبری از مخالفت برخی گروه‌ های سیاسی با این قطعه خبر دادند و به اعتراض به آن پرداختند.

بخش هایی از ترانه ی «فردا که شد» :

فردا که شد زندگی رو شکل خودت تجربه کن / این بار تو به جای ما آزادی رو ترجمه کن
فردا که شد رویاهاتو درگیر با توفان نکن / راه های رفته ما رو دوباره امتحان نکن

او در سال ۹۲ قطعه ی «طلای روسیاه» را برای حمایت از حسن روحانی بازخوانی کرد.

زندگینامه صبا راد

فاطمه راد، معروف به صبا راد متولد سال ۱۳۵۹ است.

راد از سال ۷۵ گویندگی را با کار در رادیو آغاز کرد. به گفته ی خودش، برخلاف افرادی که به این رشته علاقه داشتند و آرزویشان بود که وارد این عرصه شوند، اصلاً به این رشته علاقه مند نبود و به اصرار یکی از دوستانش تست گویندگی داد و هرگز فکر نمی کرد با این کار بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. او علاوه بر مجری گری برنامه سازی هم کرده و تهیه کنندگی را هم تجربه کرده بود. صبا راد سال ها مجری برنامه ی «به خانه برمی گردیم» شبکه پنج سیما بود.

یکی از حاشیه های دوران فعالیت حرفه ای راد ماجرای روزه خواری او روی آنتن زنده ی تلویزیون بود. در یکی از قسمت های برنامه ی «به خانه برمی گردیم» در ماه رمضان سال ۹۴ صبا راد سهواً شروع به چشیدن غذای آشپز برنامه کرد، اتفاقی که حاشیه های زیادی برای او رقم زد.

صبا راد و همسر سابقش، مرتضی علی آبادی

ازدواج اول راد در سال ۹۵ با مرتضی علی آبادی، بازیگر و مجری و مدیر مجموعه ورزشی تنیس استقلال، پس از مدت کوتاهی به جدایی انجامید.

صبا راد و مانی رهنما در سال ۹۶ با یکدیگر ازدواج کردند. مانی رهنما که خود نیز پیش از این یک بار ازدواج کرده، یک پسر به نام پارسا از ازدواج اول خود دارد.

سال گذشته صبا راد با انتشار پستی در اینستاگرام خود از خداحافظی اش با تلویزیون و رادیو ایران برای همیشه خبر داد. در آن زمان شایعه شد که این قطع همکاری در اعتراض به وقایع آبان ۹۸ صورت گرفته است.

راد در این پست نوشت:

«این روزها می‌ خواهیم دلمان گرم شود نه سرمان… ضمن تشکر از حمایت‌ های بی‌ وقفه شما مردم عزیز در تمام سال‌ های فعالیتم، از این طریق اعلام می‌ کنم پس از ۲۱ سال کار در رادیو و تلویزیون، قادر به ادامه فعالیت در رسانه نیستم. دیگر نمی‌ توانم…»

پس از ترک صدا و سیما، صبا راد که همیشه با حجاب کامل در مکان های مختلف و اینستاگرام خود ظاهر می شد، با چهره ی متفاوتی فعالیت خود را ادامه داد. در آن زمان، این تغییر ظاهر مجری صابق صدا و سیما بسیار خبرساز شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو