مختومه‌شدن پرونده یک شهروند ایرانی‌ در آمریکا

منبع: برترین ها

56

1399/4/28

13:55


یک قاضی آمریکایی رای هیات منصفه دادگاهی در آمریکا و اتهامات علیه یک شهروند ایرانی الاصل متهم به نقض تحریم های آمریکا را مردود اعلام و پرونده او را مختومه کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک قاضی آمریکایی رای هیات منصفه دادگاهی در آمریکا و اتهامات علیه یک شهروند ایرانی الاصل متهم به نقض تحریم های آمریکا را مردود اعلام و پرونده او را مختومه کرد.

به نقل از شبکه بلومبرگ، یک قاضی آمریکایی پرونده علی صدر هاشمی نژاد ، شهروندی ایرانی الاصل را که اخیرا در سال جاری به نقض تحریم های آمریکا متهم شده بود، مختومه اعلام کرد.

حکم آلیسون ناتان این قاضی آمریکایی تغییری در رویکرد دفتر دادستانی منهتن ایجاد کرد که ماه پیش علیرغم محکومیت صدر هاشمی نژاد از سوی هیئت منصفه این دادگاه، خواستار مختومه شدن پرونده او شده بود.

این فرد به انتقال ۱۱۵ میلیون دلار از طریق سیستم مالی آمریکا به نهادهای وابسته به ایران در یک پروژه عمرانی در ونزوئلا متهم شده بود.
پس از این حکم، دادستان ها متوجه شدند که در تحویل مدارکی برای دفاع از صدر در برابر این اتهامات دولتی تاخیر داشته اند. برخی مدارک افشا شده از سوی دادستان ها نشان می دهد که مقامات آمریکایی زودتر از این از معاملات صدر با خبر بوده اند اما کاری برای متوقف کردنشان انجام ندادند.

دستور این قاضی آمریکایی رای قبلی هیات منصفه و اتهامات مطرح شده علیه صدر را رد میکند. این یعنی مقامات آمریکایی نمی توانند رسیدگی پرونده او را دوباره از سر بگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو