کرونا به اقتصاد جهان چقدر آسیب می‌زند؟

منبع: برترین ها

48

1399/4/28

14:55


مدیرکل صندوق بین‌المللی پول گفت: کرونا به اقتصاد جهان تا پایان سال میلادی ۲۰۲۱ حدود ۱۲ تریلیون دلار آسیب می‌زند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل صندوق بین‌المللی پول گفت: کرونا به اقتصاد جهان تا پایان سال میلادی ۲۰۲۱ حدود ۱۲ تریلیون دلار آسیب می‌زند.

«کریستینا گئورگیوا» جمعه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر افزود: تأثیر کرونا بیشتر بر کشورهایی که وضع شکننده‌ای دارند خواهد بود و اقتصاد این کشورها حدود ۱۳ درصد کوچکتر خواهد شد.

وی در خصوص لبنان نیز اظهار کرد: این کشور در شرایط اقتصادی بسیار سختی قرار گرفته و برای عبور از بحران، نیاز به انجام اصلاحات دارد.

مدیرکل صندوق بین‌المللی پول بیان کرد: از لبنانی‌ها می‌خواهم که برای وحدت هدف، تلاش کنند تا اقدامات لازم را برای بازگرداندن تعادل به اقتصادشان اتخاذ کنیم.

گئورگیوا تأکید کرد: ما به گفت وگو با دولت لبنان ادامه خواهیم داد؛ هرچند که هنوز پیشرفتی حاصل نشده و به توافقی دست نیافتیم.

وی درخصوص شرایط اقتصادی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گفت: اقتصاد کشورهای خلیج شدیداً تحت تأثیر کرونا و کاهش قیمت نفت قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم تولید اقتصاد آنها بیش از هفت درصد کوچکتر شود.

بورس‌های عربی خلیج فارس از اسفند ۱۳۹۸ همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای نفت و به تبع آن کاهش قیمت جهانی نفت، روند نزولی را پیش گرفته و پیش‌بینی‌ها از آینده اقتصادی منطقه نیز چندان برای بازگشت روزهای پررونق امیدوارکننده نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو