طرز تهیه آیس پک فوق العاده خوشمزه در منزل

طرز تهیه آیس پک فوق العاده خوشمزه در منزل


منبع: آرگا

174

1399/4/28

15:01


آیس پک یکی از انواع دسرهای خوشمزه ای است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید, در ادامه این مطلب طرز تهیه آیس پک خوشمزه و خوش طعم را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

آیس پک امروزه به یکی از دسرهای پرطرفدار در بین همه رده های سنی تبدیل شده است و بهتر است که این دسر خوشمزه را در منزل خودتان تهیه کنید تا بتوانید برای ساخت آیس پک از انواع خوراکی های دلخواه و مطابق با ذائقه خانواده خود استفاده کنید.

همه کدبانوهای به تهیه انواع دسر های خوشمزه در منزل علاقه مند هستند و اگر شما به دنبال دسری خاص و متفاوت برای پذیرایی از مهمان های خود هستید آیس پک و سان شاین و بستنی سرخ شده می توانند برای شما انتخاب مناسبی باشند با تهیه این نوع دسرها می توانید مهمان ها و اعضای خانواده خود را شگفت زده کنید.

آیس پک خوشمزه

مواد لازم

بستنی با طعم دلخواه : ۲۰۰ گرم
اسمارتیز برای تزیین : به میزان دلخواه
شکلات ذوب شده : به میزان لازم
شیر : ۱ قاشق سوپ خوری
میوه از هر نوع دلخواه
خامه : ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه آیس پک

در طرز تهیه آیس پک ابتدا شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید سپس شکلات ذوب شده را به دور تا دور ظرف مخصوص آیس پک بچسبانید. بستنی را نیز آب کنید و شیر و خامه را با بستنی آب شده به خوبی مخلوط کنید. اگر می خواهید برای تهیه آیس پک از میوه استفاده کنید میوه های دلخواه را برش دهید و با شیر و خامه میوه ها را مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به بستنی اضافه کنید. بعد از این که همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کردید آن ها را در درون ظرف مخصوصی که دور تا دور آن را شکلات مالیده اید بریزید و سپس روی آیس پک را با اسمارتیز تزیین کنید و نی مخصوص را در درون ظرف آیس پک قرار دهید.

آیس پک خوشمزه و خوش طعم

نکات طلایی برای تهیه آیس پک

۱. آیس پک را می توانید با انواع خوراکی ها و میوه های خوشمزه نظیر شاه توت و شکلات ها با طعم دلخواه و پسته و گردو و آناناس و سیب و زردآلو و انبه و … تهیه کنید.
۲. برای خوش طعم کردن آیس پک می توانید بر روی آن عسل بریزید و یا عسل را به بستنی اضافه کنید.
۳. آیس پک را می توانید با شکلات سفید نیز تهیه کنید.
۴. آیس پک ها با طعم توت فرنگی شکلاتی و طالبی توت فرنگی بسیار خوشمزه تر هستند.
۵. برای تهیه آیس پک شیر را باید به میزانی به بستنی اضافه کنید که فقط بستنی نرم شود.
۶. برای ساخت آیس پک می توانید از شکلات های سسی با طعم دلخواه استفاده کنید.
۷. در صورت نداشتن ظرف مخصوص آیس پک می توانید از لیوان یا ظرف هایی شبیه به لیوان استفاده کنید.
۸. اگر نی مخصوص برای سرو آیس پک را در منزل ندارید می توانید از قاشق های بستنی خوری برای سرو آیس پک استفاده نمایید.

طرز تهیه آیس پک خوشمزه + نکات طلایی در تهیه آن

آموزش تهیه آیس پک با ثعلب

در تهیه این بستنی بسیار خوشمزه و پرطرفدار می توان از میوه های مختلف و بستنی هایی با طعم دلخواه استفاده کرد و در این روزهای گرم پذیرایی مناسبی از میهمانان خود به عمل آورید.

مواد لازم:

  • بستنی وانیلی: ۴۰۰ گرم
  • شیر: ۱/۲ لیوان
  • پودر ثعلب: ۲ قاشق مربا خوری سر صاف
  • خامه صبحانه: ۲ قاشق غذا خوری
  • خامه فرم گرفته: به مقدار کافی
  • موز: ۲ عدد
  • پودر قهوه: ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق مرباخوری
  • اسمارتیز یا چیپس شکلاتی: به مقدار نیاز

طرز تهیه آیس پک خوشمزه

دستور تهیه:

در ابتدای کار باید کف و دیواره داخلی ظرف مخصوص سرو بستنی را کاملا به شکلات ذوب شده آغشته نمایید و ظرف را به درون یخچال انتقال دهید.

در این مرحله از طرز تهیه آیس پک باید شیر را به همراه موزها درون مخلوط کن بریزید و بعد از میکس کامل، مواد دیگر یعنی خامه، بستنی وانیلی، پودر ثعلب، پودر قهوه و پودر کاکائو را به مخلوط شیر و موز بیفزایید و مواد را مخلوط نمایید.

ظرف سرو آیس پک که آغشته به شکلات است را از یخچال بیرون آورید و مواد مخلوط شده را پیش از آبکی شدن و گرم شدن درون ظرف بریزد و روی مواد را با استفاده از خامه فرم گرفته و اسمارتیز و یا سس شکلات به دلخواه تزیین نمایید و قرار دادن نی داخل آیس پک را نیز فراموش نکنید.

نکات تکمیلی برای تهیه آیس پک با ثعلب

۱. از عسل می توانید در داخل بستنی و یا به منظور تزیین بستنی استفاده نمایید.

۲. آیس پک را می توانید همچون پاناکوتای بستنی با طعم دلخواه خود تهیه و میل کنید.

۳. میوه مورد علاقه خود را می توانید جایگزین موز کنید. همچنین به جای بستنی وانیلی از بستنی با طعم های دیگر نیز می توانید استفاده نمایید که در این حالت بهتر است پودر قهوه و کاکائو را از دستور آیس پک حذف کنید.

۴. در صورتی که آیس پک سفت و غلیظ شده باشد شما می توانید مقدار کمی شیر به آن بیفزایید.

۵. نوع تزیینات آیس پک متفاوت و سلیقه ای است و شما برای انجام این کار می توانید با ذوق و سلیقه خود بهترین تزیینات را داشته باشید.

نحوه تهیه آیس پک

در این بخش با روش ساخت آیس پک خانگی آشنا شدید امیدواریم بتوانید با کمک این مطلب آشپزی آیس پک با طعم بی نظیر و متفاوتی را تهیه کنید. طعم این دسر خوشمزه را کودکان و بزرگسالان در هر سنی می پسندند و کمتر کسی پیدا می شود که از طعم آیس پک خوشش نیاید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو