آیا ویروس کرونا از طریق مادر باردار به جنین منتقل می شود؟

44

1399/4/28

16:52


آیا ویروس کرونا از طریق مادر باردار به جنین منتقل می شود؟

سلامت نیوز: انتقال ویروس کرونا به جنین از طریق مادر ممکن است، اما به نظر می رسد که بسیار نادر باشد و دانشمندان فکر می کنند می دانند که علت چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بسیاری از ویروس ها می توانند از جفت عبور کرده و جنین را در رحم آلوده کنند، و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گاهی اوقات ویروس کرونا از طریق جفت به جنین منتقل می شود.

محققان در ایتالیا ۳۱ زن مبتلا به COVID-19 را که در ماه مارس و آوریل نوزادان خود را به دنیا آورده بودند، مورد بررسی قرار دادند و علائم ویروس را در چندین نمونه خون بند ناف، جفت و در یک مورد شیر مادر مشاهده کردند. اما این نوع آزمایش فقط می تواند بخشی از مواد ژنتیکی را تشخیص دهد – این بدان معنا نیست که ویروس قادر به ایجاد عفونت در آن مناطق است.

در یک مورد، شواهد محکمی وجود داشت که نشان می داد نوزاد در زمان تولد دارای ویروس است زیرا علائم آن در خون بند ناف و جفت مشاهده شده است. از طرف دیگر، یک نوزاد دارای آنتی بادی های کورو ویروس خاصی است که قادر به عبور از جفت نیستند، بنابراین نمی توانستند از مادر گرفته باشند.

گزارشی از فرانسه شواهد حتی قوی تری از عفونت در رحم را نشان می دهد، و این در مورد نوزادی بود که در بدو تولد بسیار بیمار بود.

در همین حال، تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی بهداشت دلیل مهمی را نشان می دهد که چرا جنین ها بیشتر به این ویروس آلوده نمی شوند: سلول های جفت به ندرت دو وسیله ای را که ویروس کرونا به طور معمول برای ورود استفاده می کند، می سازند. در مقابل، آنها مقدار زیادی از آنچه Zika و نوع دیگری از ویروس استفاده می کنند را پیدا کردند.

بیشتر تحقیقات تاکنون بر روی زنانی انجام شده است که در اواخر دوران بارداری هنگام ابتلا به ویروس قرار داشتند. تحقیقات بیشتری در مورد آنچه اتفاق می افتد اگر عفونت در اوایل بارداری رخ دهد، لازم است.

ولی بهر حال توصیه به زنان باردار یکسان است: در مکان های عمومی ماسک بزنید، اغلب دست ها را بشویید و حداقل ۲ متر از دیگران فاصله داشته باشید تا از بروز عفونت خودداری کنید.

منبع: www.msn.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو