بررسی رنو فلوئنس و ویژگی های فنی این خودرو

بررسی رنو فلوئنس و ویژگی های فنی این خودرو


منبع: آرگا

94

1399/4/28

17:36


رنو فلوئنس یک خودروی سدان کامپکت فرانسوی است که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و به بازار ایران هم راه پیدا کرد. این سدان فرانسوی، به دلایل مختلفی وضعیت خوبی را در ایران تجربه نکرد. از جمله این دلایل می‌توانیم به طراحی نه چندان جذاب در نمونه دستی و وجود رقبای قدرتمند اشاره کنیم. ما در این مطلب به بررسی رنو فلوئنس و دلایل محبوبیت کم این خودرو می پردازیم.

رنو فلوئنس تنها خودروی اروپایی است که قیمت آن اقتصادی تر از سایر خودرو های تولید شده در اروپا و یا چین و کره است. این خودرو توسط شرکت فرانسوی رنو تولید می شود و توسط نماینگی این شرکت یعنی نگین خودرو وارد ایران می شود. این خودرو در دو نوع تولید می شود، یکی با جعبه دنده اتومات و نوع دیگر با جعبه دنده دستی است که ما در این بخش قصد داریم با نگاهی به رنو فلوئنس دنده ای و نقاط ضعف و قوت این خودرو، این خودروی فرانسوی را به شما معرفی کنیم.

بررسی ویژگی های ظاهری رنو فلوئنس

از مهمترین بخش های هر خودرویی طراحی ظاهری و بدنه آن است. در بررسی خودرو رنو فلوئنس متوجه خواهید شد که این خودرو یک طراحی بسیار ساده ای دارد ولی همراه این سادگی از زیبایی خاصی نیز برخوردار است. در نمای جلویی این خودرو شاهد طراحی منحنی شکل هستیم. بدنه کلی این خودرو به صورت آیرودینامیکی طراحی شده است. بدنه این خودرو از رنگ با کیفیتی استفاده نشده است.

طراحی رنو فلوئنس

در نمای جانبی این خودرو به جای استفاده از رینگ های آلومینیومی از قالپاق های پلاستیکی استفاده شده است که ظاهر نه چندان جذابی به این خودرو داده است. ولی در نمونه اتومات این خودرو از رینگ های الومینیومی استفاده شده است. زه پلاستیکی نصب شده در خودرو رنو فلوئنس مشکی رنگ است که از ابتدای در جلو تا انتهای در عقب کشیده شده است. این زه پلاستیکی در نمونه اتومات آن همرنگ بدنه است که جذابیت بهتری نسبت به نمونه دستی این خودرو دارد. در بررسی نمای جلویی رنو فلوئنس شاهد چراغ هایی کششیده و منحنی شکل هستیم همچنین بر چراغ های مه شکن و دی لایت در نمونه دستی این خودرو وجود ندارد و از لحاظ این بخش از خودرو را بسیار ساده میکند اما در نمونه اتومات رنو فلوئنس در این بخش از جذابیت بهتری برخوردار است زیرا چراغ های مه شکن و دی لایت در نمای جلویی این خودرو کار گذاشته شده است.

بررسی نمای پشتی خودرو فلوئنس

همچنین در بین چراغ های اصلی این خودرو لوگوی بزرگ شرکت رنو قابل مشاهده است. در بررسی نمای پشتی رنو فلوئنس نیز شاهد چراغ های کشیده ای خواهیم بود. و همچنین باز مانند نمای جلویی این خودرو در نمونه دستی از ظاهری ساده برخوردار است ولی در نمونه اتوماتت رنو فلوئنس وجود چراغ های مه شکن عقب بروی سپر این خودرو جذابیت بیشتری به این بخش از خودرو داده است. در بین چراغ های اصلی این خودرو در نمای پشتی  لوگوی شرکت سازنده و نوع و مدل خودرو درج شده است همچنین سنسور های دنده عقب نیز بر روی سپر های این خودرو وجود دارد.

بررسی رنو فلوئنس و ویژگی های داخلی این خودرو

در بخش داخلی، در هنگام ورود به این خودرو متوجه آن خواهید شد که این خودرو کابین بزرگ و جاداری دارد. همچنین قطعات در این بخش بسیار خوب طراحی و مونتاژ شده اند. ولی با این وجود وجود امکانات رفاهی کم از معایب این خودرو در نمونه دستی است. اما در نمونه اتومات رنو فلوئنس امکانات این خودرو در این بخش افزایش می یابد.

کابین رنو فلوئنس

از نمونه این امکانات می توان به تو دوزی پارچه ای ، سانروف و … اشاره کرد. از امکانات رنو فلوئنس در نمونه اتومات آن می توان به مواردی همچون گرمکن شیشه عقب، رایانه سفری، سیستم تهویه دستی و سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از USB و AUX اشاره کرد. همچنین وجود نمایشگر لمسی مجهز به نویگیشن، کروز کنترل و لیمیتر از جمله امکاناتی است که کمبود امکانات در نمونه دستی این خودرو را تا حدودی کاهش داده است. در نمونه دستی رنو فلوئنس فقط از دو عدد کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلویی استفاده شده است ولی در نمونه اتومات این خودرو وجود ۶ کیسه هوای ایمنی از نکات مثبتی است که رنو فلوئنس برخوردار است. در کل از بهترین ویژگی هایی که هر دو نمونه رنو فلوئنس از آن برخوردار هستند دسترسی راحت به نمای بخش های جلویی این خودرو توسط راننده است. همچنین طرح دایره ای بخش آمپر های رنو فلوئنس، اسپورت بودن این خودرو را به سرنشینان القا می کند.

بررسی بخش فنی

در بررسی رنو فلوئنس در بخش فنی، موتورهای خودروی رنو فلوئنس در دو نمونه این خودرو متفاوت است. نمونه جعبه دنده دستی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه و با حجم ۱۶۰۰ سی سی با توان تولید نیرویی برابر با ۱۰۵ اسب بخار بهره می برد. نمونه جعبه دنده اتومات این خودرو نیز از یک موتور چهار سیلندر با حجم ۲۰۰۰ سی سی با توان تولید نیرویی برابر ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بهره می برد. شتابی که این موتور به خودرو می دهد برابر ۱۰ ثانیه در سرعت صفر تا ۱۰۰ است. همچنین جعبه دنده های این خودرو یکی از نوع ۶ سرعته و دیگری از نوع CVT اتومات است. سیستم تعلیق این خودرو به گونه ای است که به راحتی ناهمواری های جاده را جدب می کند و تکان های کمتری را به اتاق این خودرو منتقل می کند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نگاهی به فلوئنس از لحاظ ایمنی

در بخش ایمنی رنو فلوئنس دارای دو کیسه هوا در نمونه دستی بوده و مجهز به سیستم ترمز ABS و EBA و سیستم کنترل پایداری ESP می باشد. بر اساس تست انجام شده توسط موسسه EURO NCAP می توان امتیاز ایمنی این خودرو را، حتی با دو کیسه هوا، در حدود ۴ ستاره ایمنی ارزیابی نمود. همچنین این خودرو در نمونه اتومات امتیاز ۵ ستاره ایمنی را از این موسسه معتبر اروپایی دریافت کرده است.

بررسی رنو فلوئنس از لحاظ ایمنی

امکانات رفاهی خودرو

در بررسی رنو فلوئنس متوجه آن خواهید شد که این خودرو از امکانات خوبی برخوردار است، از جمله این امکانات می توان به سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، حسگر دنده عقب، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، آینه های جانبی برقی، استارت دکمه ای و کارت هوشمند رنو، سامانه مدیریت پیمایش، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم کنترل مسیر، نمایشگر میزان باد لاستیک، سانروف، سیستم صوتی Arkamys با قابلیت ایجاد صدای سه بعدی و ورودی USB و iPod، نمایشگر لمسی مجهز به سیستم ناوبری و قابلیت اتصال با بلوتوث، آینه های مجهز به چراغ راهنما و چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور و باران اشاره نمود. صندوق عقب این خودرو نیز فضای باری معادل ۵۳۰ لیتر در اختیار شما قرار می دهد. به خاطر داشته باشید که این امکانات در نمونه های دستی و اتومات رنو فلوئنس فرق خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو