مهلت اپراتور‌ها تمام شد؛ اینترنت ارزان نشد!

منبع: برترین ها

102

1399/4/28

17:57


شنبه ۱۴ تیرماه مردم از خواب بیدار شدند و اینترنت موبایل در روز‌هایی که همه چیز وابسته به اینترنت است، حسابی گران شده بود. وزارت ارتباطات و رگلاتوری این اقدام ایرانسل و همراه اول را غیر قانونی خواندند و برای آن‌ها خط و نشان کشیدند. امروز هم مهلت ۱۰ روزه رگلاتوری با ایرانسل و همراه اول تمام شد، اما نه بسته‌های حذف شده بازگردانی شده‌اند و نه قیمت اینترنت موبایل پایین آمد.

شهر سخت افزار: شنبه 14 تیرماه مردم از خواب بیدار شدند و اینترنت موبایل در روزهایی که همه چیز وابسته به اینترنت است، حسابی گران شده بود. وزارت ارتباطات و رگلاتوری این اقدام ایرانسل و همراه اول را غیر قانونی خواندند و برای آنها خط و نشان کشیدند. امروز هم مهلت 10 روزه رگلاتوری با ایرانسل و همراه اول تمام شد اما نه بسته‌های حذف شده بازگردانی شده‌اند و نه قیمت اینترنت موبایل پایین آمد.

درست 15 روز قبل بود که یک‌باره کاربران متوجه حذف بسته‌های اینترنت بلند مدت و حجم بالا ایرانسل و همراه شدند. در آن زمان بالاترین بسته یک ماهه هر دو ایرانسل و همراه اول تنها 7.5 گیگابایت بود. با ورود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرانسل و همراه اول بسته‌های جدید خود را هم حذف کردند و انتخاب مشترکین حداکثر به 2 گیگابایت یک ماهه محدود می‌شد. خبری هم از بسته‌های بلند مدت سه ماهه، شش ماهه یا یک‌ساله نبود.

یک روز پس از حذف بسته‌های بلند مدت و گران فروشی ایرانسل و همراه اول، مجید حقی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ ضرب العجل 24 ساعته به همراه اول و ایرانسل برای بازگردانی بسته‌های حذف شده و همچنین عودت مبالغ اضافی اخذ شده از مشترکین خبر داد.

اپراتورها بسته‌های حذف شده را بازگردانی نکردند و ضرب العجل 24 ساعته رگلاتوری هم به لیست بلندبالای وعده‌های عملی نشده پیوست.

بعدتر پای وزیر ارتباطات هم به ماجرا باز شد و هشدار داد اگر اپراتورها ظرف 10 روز بسته‌های حذف شده و مبالغ اضافی دریافت شده از مشترکین را بازنگردانند، با برخورد قانونی روبرو خواهند شد.

در آن زمان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هشدار نسبت به جریمه 2 میلیارد تومانی ایرانسل و همراه اول گفت: اپراتورها پس از تکمیل اطلاعات سازمان تنظیم از میزان خسارت به مشترکان باید آن را به‌طور کامل جبران کنند و بسته‌ها را به حالت قبل برگردانند و هرچه زودتر قیمت‌ها را به حالت سابق برگردانند به نفع آن‌هاست. اگر این کار را نکردند جریمه نقدی دو میلیارد تومانی در انتظار آنهاست و اگر تخلف استمرار داشته باشد مجازات‌های دیگری مانند کاهش مدت اعتبار پروانه نیز قابل اجراست.

امروز مهلت 10 روزه اپراتورها هم تمام شد اما بسته‌های حذف شده بازگردانده نشدند و هنوز ایرانسل و همراه به گران فروشی ادامه می‌دهند، البته این چیزی است رگلاتوری می‌گوید. پرسش اینجاست آیا 2 میلیارد تومان جریمه با 15 روز گران فروشی هم خوانی دارد یا نه. برخی می گویند طی این 15 روز اپراتورها به مراتب پول بیشتری به جیب زده‌اند و جریمه 2 میلیارد تومانی بیشتر شبیه شوخی است.

مهلت اپراتور‌ها تمام شد؛ اینترنت ارزان نشد!

جالب اینکه حتی رئیس جمهور به این ماجرا ورود پیدا کرد و به وزیر دادگستری و سرپرست وزارت مصت دستور داد به تخلف اپراتورها و احقاق حقوق مردم رسیدگی کنند.

مهلت اپراتور‌ها تمام شد؛ اینترنت ارزان نشد!

حالا باید منتظر ماند و دید زور رگلاتوری و وزارت ارتباطات و البته رئیس جمهور به اپراتورها نمی‌رسد؟ برخی هم می‌پرسند بر اساس کدام قانون به اپراتورها برای ادامه تخلف و گران فروشی 10 روز مهلت داده‌اند؟ پرسش فراوان است اما فعلاً آنهایی که باید پاسخگو باشند، سکوت کرده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو