قهوه گانوردما چه فوائدی دارد؟

117

1399/4/28

18:02


قهوه گانودرما از ترکیب قارچ گانوردما و قهوه معوملی تشکیل می‌شود که حاوی خواص بسیاری است و قیمت مناسبی برای مصرف روزمره دارد.

قهوه گانوردما چه فوائدی دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز: قهوه گانودرما از قارچ گانودرما که به قارچ جان افزا معروف است تهیه می‌شود. این ماده خواص درمانی بسیاری دارد که از جمله می‌توان به تقویت دستگاه ایمنی بدن و درمان عفونت‌های ویروسی همانند آنفولانزا،‌ آسم و برونشیت اشاره کرد.

گانوردما به قارچ ریشی نیز معروف است که در واقع یک گیاه چینی است و شهرت بسیاری در دنیا دارد. گانودرما قرن‌هاست به عنوان یک داروی سنتی در سراسر دنیا استفاده می‌شود. امروزه این گیاه بصورت نوشیدنی‌های مختلف همچون قهوه، شکلات و ... استفاده می‌شود. همچنین این گیاه بصورت کپسول و قرص نیز تهیه شده است.

قهوه گانودرما در علم پزشکی

گانودرما در واقع منبع سرشار از اسیدهای آمینه است که در کنار کافئین موجود در قهوه به یک معجون فوق العاده تبدیل می‌شود. قهوه گانودرما موجب کم خوابی یا بی خوابی نمی‌شود بلکه موجب ایجاد یک خواب راحت و آرام برای شما می‌شود و در واقع یک تسکین و آرام بخش گیاهی است.

یک فنجان قهوه گانودرما دارای ویتامین C سرشاری است و به میزان حدودا 7 برابر پرتقال ویتامین سی دارد. تقریبا 6 برابر شیر دارای کلیسم است و آهن سرشاری دارد که حدودا 3 برابر اسفناج است و 6 برابر ماهی امگا 3 دارد. قهوه گانودرما را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی و تمامی عطاری‌ها تهیه کنید. حتی در بسیاری از خشکبار فروشی‌ها نیز این قهوه موجود است.

قهوه گانودرما در واقع ترکیبی از قهوه معمولی و عصاره قارچ گانودرما است. در برخی ترکیبات نیز از شیرین کننده‌های همچون استویا برای شیرین‌سازی استفاده شده است. این قهوه خاصیت لاغرکنندگی بسیاری دارد چرا که موجب بیشتر شدن سوخت و ساز بدن می‌شود و اگر در رژیم غذایی خود آن‌ را قرار دهید متوجه خاصیت لاغرکنندگی آن خواهید شد.

بهتر است بجای استفاده از قهوه معمولی از این قهوه استفاده کنید که خاصیت‌های بیشتری نسبت به قهوه معمولی دارد، خصوصا آنکه دیگر خبر از خواب‌آلودگی خواهد بود.

خواص قهوه گانودرما چیست؟

کلیه خواصی که توسط منابع مطالعاتی برای این قارچ شناخته شده است را می‌توانید در این لیست مشاهده کنید:

ممانعت از ورود عفونت ویروسی مانند آنفولانزا به بدن

حفاظت از کبد

افزایش طول عمر با ماده گلوتاتیون

بهبود و درمان زخم معده

سرشار از کلسیم

محافظت در برابر دیابت به وسیله کنترل قند خون

بهبود تبخال

کمک به بدن برای مقابله با استرس های روزانه

سرشار از ویتامین ‏C

بهبود برونشیت و آسم

بالا بردن کیفیت خواب و آرام بخشی بدن

سرشار از پتاسیم

تولید انرژی بیشتر در بدن

سرشار از آهن

آنتی اکسیدان بسیار بالاتر از چای سبز و کاکائو

سرشار از فسفر

سم زدایی از بدن

جلوگیری از عارضه‌های قبلی

بالا بردن مقاومت بدن در برابر استرس

تنظیم عملکرد کبد و کلیه

از بین برنده خستگی عمومی بدن

پیگیری از سرطان

برطرف کننده افسردگی

محرک طبیعی جنسی

تقویت سطح عملکرد عمومی تمامی اعضای بدن

تسکن دهنده دردهای سینوسی

برطرف کننده مشکلات تنفسی

شاید برای شما جالب باشد که این همه خاصیت مگر ممکن است در یک داروی گیاهی وجود داشته باشد؟ باید اینطور بگوییم که در چین باستان به قارچ گانودرما شاه گیاه گفته می‌شد که این اسم از خاصیت‌‌های درمانی فوق‌العاده زیاد این گیاه برمی‌آید. اگر این گیاه را استفاده نکردید هم اکنون می‌توانید آن را بصورت قهوه گانودرما تهیه کنید و از خاصیت‌های سرشار آن بهره‌مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو