سریعترین روش باز شدن قاعدگی چیست؟ [روش های باز شدن خونریزی پریود]

سریعترین روش باز شدن قاعدگی چیست؟ [روش های باز شدن خونریزی پریود]


منبع: زیبامون

477

1399/4/28

20:30


برای اینکه با سریعترین روشها برای باز شدن قاعدگی آشنا بشید، حتما این مقاله از زیبامون رو بخونید و چندتا از روشهای خانگی و موثر برای این منظور رو بشناسید.

سریعترین روش باز شدن قاعدگی چیست؟ [روش های باز شدن خونریزی پریود]

چرخه قاعدگی در زنان به طور معمول هر 28 روز یکبار کامل میشه؛ اگرچه این مدت زمان ممکنه در برخی از افراد متفاوت (کمتر یا بیشتر) باشه اما گاهی اوقات ممکنه در چرخه قاعدگی تاخیر ایجاد بشه و یا اینکه خونریزی قاعدگی زودتر از زمان معمول اتفاق بیوفته! نامنظم بودن چرخه قاعدگی دلایل مختلفی داره که اگر با این مشکل مواجه بشید، لازمه که حتما دلیل یا دلایل ایجاد کننده این موضوع رو با مراجعه به پزشک متخصص زنان یا ماما پیدا کنید و درمان مناسبی رو برای برطرف کردن این مشکل دریافت نمایید.

اگر خونریزی قاعدگی شما به تاخیر افتاده و به دنبال بهترین روش‌های خانگی و موثر برای باز شدن قاعدگی هستید، بهتون پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو مطالعه کنید و با بهترین و موثرترین روش‌های خانگی و قرص‌ها برای باز شدن خونریزی قاعدگی آشنا بشید و در صورت نیاز از این روشها استفاده کنید.

 

چرا در برخی از افراد خونریزی قاعدگی با تاخیر مواجه میشه؟

چرخه قاعدگی به طور معمول 21 تا 35 روز طول میکشه و بعد از گذشت این مدت زمان، باید مجددا خونریزی قاعدگی ایجاد بشه تا بتونیم از چرخه قاعدگی فرد به عنوان یک چرخه قاعدگی منظم یاد کنیم.

عدم وجود قاعدگی در زنان آمنوره نام دارد. دخترانی که تا سن 15 سالگی هنوز پریود نشده‌اند و یا خانم‌هایی که 3 یا 4 دوره متوالی پریود نشدند، دچار امنوره هستند.

دلایل مختلفی در تاخیر در پریود شدن وجود داره که در زیر به تعدادی از این دلایل اشاره کردیم:

 

تقویم قاعدگی

 

  • استرس و اضطراب
  • کاهش یا افزایش وزن
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS
  • استفاده از داروهای ضد بارداری و هورمونی
  • شرایط و بیماری‌های مزمن مانند دیابت و سلیاک
  • مشکلات تیروئید
  • یائسگی
  • بارداری

 

حتما بخوانید: تاثیر هورمون ها بر روی پوست در هر مرحله از سیکل قاعدگی

 

روش‌های خانگی و موثر برای باز شدن قاعدگی (چیکار کنم فوری پریود بشم)

 

  • مصرف مصرف ویتامین c برای باز شدن سریع قاعدگی

بسیاری از افراد معتقد هستند که ویتامین c یا اسید اسکوروبیک یکی از مواد طبیعی و در دسترسی هست که به شما کمک میکنه تا فوری پریود بشید. (اما هیچ دلیل و مدرک معتبر و علمی برای اثبات این موضوع وجود نداره)!

ویتامین C میتونه سطح استروژن بدن رو بالا ببره و سطح پروژسترون رو کم کنه. این موضوع باعث انقباض رحم و شکسته شدن و ریختن دیواره رحم میشه و کمک میکنه تا خیلی سریع و ساده، خونریزی قاعدگی شروع بشه.

برای امتحان کردن یا استفاده از این روش میتونید از مکمل‌های ویتامین c و یا مواد غذایی حاوی ویتامین سی استفاده کنید. مرکبات، انواع توتها، توت سیاه، کلم بروکلی، اسفناج، جوانه بروکسل، فلفل قرمز و سبز و گوجه فرنگی، از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین سی هستند که میتونید در مواقعی که پریود عقب افتاده استفاده کنید و به راحتی قاعدگی رو باز کنید.

اگر تصمیم دارید از مکمل ویتامین c استفاده کنید، حتما در حد توصیه شده و مجاز استفاده کنید؛ چراکه مصرف بیش از حد مکمل ویتامین سی میتونه خطرناک باشه.

 

ویتامین سی

 

  • آناناس، باز کننده سریع قاعدگی

آناناس یک منبع غنی از نوعی انزیم به نام برمالین (bromelain) هست. به نظر میرسه این آنزیم، استروژن و دیگر هورمون‌های بدن رو تحت تاثیر قرار میده. بر طبق مطالعه‌ای که در این زمینه در سال 2017 انجام گرفته، به این نتیجه رسیدند که برمالین تاثیر خوبی در کاهش التهاب داره و میتونه نامنظم بودن چرخه قاعدگی که به دلیل التهاب در بدن ایجاد شده رو برطرف کنه.

شما میتونید برای باز شدن قاعدگی، مصرف آناناس رو به برنامه غذایی روزانه خودتون اضافه کنید و حداقل سه روز از این میوه استفاده کنید تا تاثیر این روش در باز شدن پریودی رو مشاهده نمایید.

 

آناناس

 

  • استفاده از دوش آب گرم یا کیسه آب گرم

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای باز شدن قاعدگی استفاده از کیسه آب گرم یا دوش اب گرم هست. این روش نه تنها باعث ایجاد آرامش در شما میشه و بخشی از علائم PMS رو از بین میبره بلکه به دلیل گرمایی که داره، باعث شل شدن عضلات شکمی میشه و جریان خون در رحم رو تحریک میکنه.

برای استفاده از این روش بهتره یک کیسه آب گرم رو بر روی شکم نگه دارید و چند ساعت استراحت کنید تا قاعدگی باز بشه.

 

کیسه اب گرم

 

  • باز شدن پریود با زعفران

زعفران یکی از ادویه‌های خوش رنگ و بوی اصیل ایرانی هست که دارای خواص و فواید متعددی بوده که یکی از خواص ان، منظم کردن چرخه قاعدگی و باز شدن پریود هست. دمنوش زعفران باعث افزایش انقباضات رحم شده و تاثیر خیلی خوبی در باز شدن خونریزی پریود داره. به همین دلیل هست که توصیه میشه زنان باردار در ابتدای بارداری و حتی در طول ماه‌های بارداری زعفران مصرف نکنند؛ زیرا ممکنه باعث سقط جنین بشه.

برای استفاده از این روش باید مقداری زعفران رو با یک لیوان آب درون قوری بریزید و اجازه بدید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشه و روزی 2 تا 3 فنجان از این دمنوش رو میل کنید تا پریود شروع بشه.

 

چای زعفران

 

  • برنامه غذایی برای باز شدن پریود

برای باز شدن پریود باید مراقبت غذا خوردن و برنامه غذایی خودتون هم باشید. غذای بیش از حد شور و سنگین در روزهایی که منتظر شروع خونریزی پریود هستید، مناسب نیست؛ چراکه باعث ایجاد احساس نفخ و سنگینی میشه و ممکنه شروع پریود رو به تعویق بندازه. از مواد غذایی سرشار از کاروتن مانند هویج، پاپایا، زردآلو، هلو، اسفناج و غیره در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

استفاده از زردچوبه هم میتونه تاثیر خیلی خوبی در باز شدن قاعدگی داشته باشه. اعتقاد بر این هست که زردچوبه درد قاعدگی رو کم میکنه و تاثیر خوبی هم در تنظیم چرخه قاعدگی داره. اگر پریود شما در یک دوره عقب افتاد، بهتره استفاده از زردپوبه رو افزایش بدید. زردچوبه رو به برنج، سبزیجات بخار پز، نوشیدنی و غیره اضافه کنید و آماده باشید تا پریود شروع بشه.

برای درست کردن نوشیدنی با زردچوبه میتونید یک قاشق زردچوبه رو به همراه عسل، آب لیمو و آب و تکه‌های یخ درون لیوان بریزید و روزانه 2 تا 3 بار از این نوشیدنی مفید استفاده کنید. نوشیدنی زردچوبه رو میتونیم به عنوان باز کننده سریع قاعدگی هم معرفی کنیم.

 

برنامه غذایی

 

  • استفاده از چای برای باز شدن عادت ماهانه

استفاده از انواع چای گیاهی مانند چای بابونه، چای جعفری، چای زنجبیل، چای رزماری، چای مریم گلی، چای برگ تمشک، چای بومادران و غیره هم میتونه تاثیر خوبی در باز شدن خونریزی عادت ماهانه داشته باشه. اما باید در استفاده از این چای‌های گیاهی زیاده روی نکنید و فقط 2 فنجان چای در روز بنوشید.

چای جعفری در این بین، تاثیر خیلی بیشتر و بهتری در باز شدن قاعدگی داره. برگهای جعفری حاوی موادی به نام myristicin و apiol هستند که باعث منقبض شدن رحم شده و باعث باز شدن پریود می‌شود. برای درست کردن چای جعفری باید 1/4 فنجان جعفری تازه رو خرد کنید و یک فنجان آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه بدید این چای 5 دقیقه دم بکشه و بعد میل کنید.

 

چای گیاهی

 

  • ریلکسیشن (Relaxation) و یوگا برای باز شدن قاعدگی

تحقیقات نشون داده که بالا بودن سطح استرس و اضطراب و نامنظم شدن چرخه قاعدگی، ارتباط نزدیکی باهم دارند. بنابراین اگر در یک دوره قاعدگی شما عقب افتاد، بهتره به بدن و ذهن خود استراحت بدید، موارد استرس زا رو از زندگی و ذهن خود دور کنید و راهی برای کسب آرامش خود پیدا کنید.

گوش دادن موسیقی، یوگا، ورزش کردن، سرگرم شدن با یک بازی یا فعالیت لذت بخش، معاشرت با دوستان و غیره میتونه سطح استرس بدن رو کم کنه و آرامش خوبی رو براتون ایجاد کنه.

 

ریلکسیسشن

 

  • رابطه جنسی و ارگاسم برای باز شدن قاعدگی

فعالیت جنسی هم میتونه تاثیر خیلی خوبی در باز شدن پریود داشته باشه. برقراری رابطه جنسی و ایجاد ارگاسم میتونه باعث باز شدن دهانه رحم بشه و خون قاعدگی رو به سمت پایین بکشه. علاوه بر این داشتن رابطه جنسی منظم و سالم، میتونه سطح استرس بدن رو تا حد زیادی کم کنه، تعادل هورمونی رو در بدن ایجاد میکنه و تاثیر خیلی خوبی در منظم شدن چرخه قاعدگی خواهد داشت.

 

حتما بخوانید: افسانه هایی در مورد پریود یا قاعدگی که نباید باور کرد!

 

اسم قرص قوی برای پریود شدن

گاهی اوقات ممکنه این مشکل، یعنی عقب افتادن پریود با روش‌های خانگی برطرف نشه. در این مواقع لازمه که حتما به پزشک زنان مراجعه کنید و با انجام آزمایش و معاینات مربوطه و پی بردن به دلیل اصلی ایجاد این مشکل، بهترین و مناسب‌ترین دارو و قرص رو برای باز شدن قاعدگی توسط پزشک برای شما تجویز بشه.

در ادامه نام چند قرص موثر برای پریود شدن رو بهتون معرفی میکنیم. البته لازمه قبل از مصرف این داروها حتما با پزشک مشورت کنید و به هیچ عنوان این داروها رو بدون تجویز و مشورت با پزشک مصرف نکنید.

 

  • قرص جلوگیری از بارداری

قرص‌های جلوگیری از بارداری، نوعی قرص هورمونی هستند و در تنظیم چرخه قاعدگی بسیار موثرند. این قرص‌ها ترکیبی از استروژن و پروژسترون بوده و یکی از موثرترین روش‌ها برای کنترل و تنظیم چرخه قاعدگی محسوب میشن.

برای استفاده از این روش، باید به مدت 21 روز، قرص جلوگیری از بارداری میل کنید و بعد استفاده از قرص رو به مدت 7 روز متوقف کنید. برای اینکه زودتر پریود بشید، میتونید استفاده از این قرص رو زودتر متوقف کنید. البته بهتره استفاده از این روش رو زیر نظر پزشک انجام بدید تا مشکلی براتون ایجاد نشه.

 

قرص جلوگیری از بارداری

 

  • قرص‌های هورمونی برای باز شدن پریود

گاهی اوقات ممکنه پزشک با توجه به شرایط بدن و پزشکی شما قرص هورمونی برای باز شدن پریود تجویز کنه. از جمله قرص‌های هورمونی موثر برای باز شدن پریود میتونیم به قرص دوفاستون، قرص مدروکسی پروژسترون و قرص Well Woman اشاره کنیم. البته باید توجه داشته باشید هر کدام از این قرص‌ها اگرچه در باز شدن قاعدگی موثر هستند اما عوارض جانبی مختلفی هم دارند که لازمه حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

 

قرصهای هورمونی

 

حتما بخوانید: انجام این کارها در دوران قاعدگی ممنوع

 

سخن آخر

روش‌های سنتی و مدرن هرکدام راه حل‌های مختلفی برای باز شدن پریود دارند که لازمه قبل از استفاده از هرکدام از این روش‌ها خطرات و عوارض جانبی که ممکنه به همراه داشته باشند رو بررسی کنید و بعد از این روش‌ها استفاده کنید. اگرچه استفاده از مواد خانگی و سنتی میتونه خطرات کمتری داشته باشه اما استفاده از قرص‌های هورمونی برای باز شدن قاعدگی بسیار موثرتر هستند و لازمه حتما این قرص‌ها رو با تجویز پزشک مصرف کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو