هکر ۱۴ساله در فسا دستگیر شد

منبع: برترین ها

96

1399/4/28

23:33


فرمانده شهرستان انتظامی فسا گفت:نوجوان ۱۴ساله‌ای که اقدام به هک صفحه اینستاگرام و جعل عنوان پلیس فتا کرده بود، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

ایرنا: فرمانده شهرستان انتظامی فسا گفت:نوجوان ۱۴ساله‌ای که اقدام به هک صفحه اینستاگرام و جعل عنوان پلیس فتا کرده بود، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ فرج رستمی اظهار داشت: با ارجاع پرونده قضایی مبنی بر هک صفحه اینستاگرام یک نفر شاکی و تهدید وی با مضمون پلیس فتا، پرونده در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات فنی انجام شده، ضمن بازگردانی صفحه شاکی، متهم ۱۴ساله شناسایی و به پلیس فتا احضار شد و این فرد متخلف با مشاهده ادله پلیس، به تخلف خود اعتراف و انگیزه‌اش را از این کار را سرگرمی عنوان کرد.

به هر نوع نفوذ که توسط فردی در یک سیستم امینتی شبکه و رایانه‌ای به صورت غیر مجاز انجام شود "هک" اطلاق و شخصی که مبادرت به انجام این کار می‌کند، "هکر" نامیده می‌شود.

رستمی با بیان اینکه این هکر نوجوان به دادسرا تحویل داده شد، گفت: مجرمان سایبری که فضای مجازی را بستر مناسبی برای دستیابی به اهداف خود قرار می‌دهند، آگاه باشند کارشناسان پلیس فتا ردپای آنان را در این فضا شناسایی کرده و با اینگونه جرائم برخورد خواهد کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو