مشکل جدید بر سر راه اکران "تنت" نولان

منبع: ایران آرت

117

1399/4/29

00:31


فیلم جاسوسی کریستفر نولان دو ساعت و نیمه است و چین می‌گوید برای جلوگیری از انتقال ویروس در سالن‌های سینما، فیلم‌ها باید دو ساعت یا کمتر باشند.

ایران آرت: چین اعلام کرده است که مخاطبین سینمارو مدت محدودی می‌توانند در سالن‌ها بمانند. در حالی که اکران فیلم‌ها در سراسر دنیا با مشکلات زیادی مواجه شده، این کشور محدودیت دیگری به محدودیت‌های قبلی اضافه کرده است. فیلم "تنت" به کارگردانی "کریستفر نولان" در حال حاضر برای اکران در ۱۲ آگست (۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۹) در نظر گرفته شده و بر اساس گزارش هیأت رده‌بندی فیلم کشور کره، مدت آن ۱۵۰ دقیقه است – نیم ساعت بیشتر از محدودیت سالن‌های چین. 

هرچند تاریخ اکران "تنت" در چین به صورت رسمی مشخص نشده، اما سه فیلم اخیر نولان بین ۸ تا ۱۸ درصد فروش جهانی خودشان را مدیون این بازارند. "بین‌ستاره‌ای" پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان در چین است و ۱۲۲ میلیون دلار در این منطقه فروخته است.

چین هنوز تاریخ اتمام این محدودیت را اعلام نکرده است. برادران وارنر که تا کمتر از چهار هفته‌ی دیگر باید "تنت" را در اغلب بازارهای جهانی اکران کند، هنوز واکنشی به این محدودیت و تأثیر احتمالی آن نشان نداده است. سانسور فیلم‌های آمریکایی در چین اتفاق غیرمعمول نیست با این حال، تصور اینکه نولان اجازه دهد فیلمش را کوتاه کنند دشوار است، ضمن اینکه "تنت" یکی از کوتاه‌ترین فیلم‌های این فیلمساز خواهد بود.

به گزارش ۳۰نما، اغلب سالن‌های سینما چین به زودی بازگشایی خواهند شد و به تازگی گزارش شده است که فیلم‌های "دولیتل" یونیورسال، "بلادشات" سونی از ۲۴ ژوئیه، و "۱۹۱۷" یونیورسال به فاصله‌ی کوتاهی بعد از آن، به عنوان اولین فیلم‌ها پس از پاندمی روی پرده خواهند رفت. "دولیتل" و "بلادشات" به ترتیب ۱۰۱ و ۱۰۹ دقیقه‌اند و "۱۹۱۷" فیلمی ۱۱۹ دقیقه‌ای است.

فیلم بازسازی لایو-اکشن "مولان" دیزنی نیز که حساب ویژه‌ای روی بازار چین باز کرده ۱۱۵ دقیقه خواهد بود. این فیلم در حال حاضر قرار است ۲۱ آگست در سراسر دنیا اکران شود، اما عرضه‌ی این فیلم هم در چین تأیید شده نیست.

هفته‌ی گذشته گزارش شد که برادران وارنر و نولان تصمیم گرفته‌اند فیلم "تنت" را پیش از آمریکا در بازارهای خارجی اکران نکنند. با از دست رفتن فصل سینمایی تابستان در سال ۲۰۲۰، پیش‌بینی می‌شود که "تنت" به سپتامبر و در صورت فراهم نشدن شرایط مساعد به سال ۲۰۲۱ موکول شود. بازار ایالات متحده همیشه بخش اعظمی از فروش فیلم‌های هالیوود را به خود اختصاص می‌دهد، اما انتظار می‌رود که فیلم نولان دو سوم فروش فیلمش را از بازارهای خارجی به دست آورد. "والچر" به تازگی گزارش داده است که برادران وارنر و نولان ایده‌ی اکران فیلم در بازارهای خارجی پیش از آمریکا را بررسی کرده‌اند اما در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است فیلم همزمان با سایر نقاط جهان در آمریکا روی پرده برود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو