۷ ماسک طبیعی برای درمان جوش‌های سرسیاه

91

1399/4/29

01:15


بهترین راه برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه و پاک کردن حفره‌های آن، استفاده از ماسک پاکسازی هفتگی پوست است. می‌توانید از بعضی از دارو‌های ارزان و آسان خانگی به صورت روتین و منظم بهره‌مند شوید و با جوش‌های سر سیاه خداحافظی کنید.

۷ ماسک طبیعی برای درمان جوش‌های سرسیاه

به گزارش بهداشت نیوز، در حالی که پاکسازی روزانه، برای جلوگیری از ظاهر شدن آنها حائز اهمیت است، برای از بین بردن جوش سر سیاه، می توانیم از برخی ماسک هایی که از مواد طبیعی ساخته شده اند، کمک بگیریم این جوش های وحشتناک سیاه که در بینی، پیشانی و چانه ما ظاهر می شوند، چهره ما را از داشتن یک ظاهر سالم و زیبا محروم می کند. در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک، ما به شما می گوییم که کدام ماسک ها بهترین هستند،برای از بین بردن جوش های سر سیاه حتی پس از یک بار استفاده کردن.جوش سرسیاه

چرا جوش های سر سیاه ظاهر می شوند؟ علت جوش های سرسیاه چیست؟
جوشهای سر سیاه کوچک و تیره هستند، که در پوست ما ظاهر می شوند ، اساسا آن دسته از جوشهایی هستند، که لایه ای از پوست روی خود ندارند و بعبارتی فقط بر روی سطح هستند به علاوه، از آنجا که آنها در معرض هوا هستند، خاک و گرد و غبار به آنها ؟رنگ سیاه می دهد. افرادی که پوست را عمیق تر چرب می کنند، با منافذ بزرگتر بیشتر احتمال دارد که سر سیاه ها سراغ آنها را بگیرند. دلیل اصلی این مشکل، عدم مراقبت درست از پوست است همچنین، می تواند بخاطر مسائلی مانند:

بی نظمی هورمونی
استفاده از آرایش بیش از حد (وماندن آن تمام شب روی پوست)قرار گرفتن در معرض سموم و آلاینده ها (مانند دود، به عنوان مثال).ایجاد شوند؛درمان های خانگی و ماسک های طبیعی برای درمان جوش های سرسیاه

بهترین راه برای از بین بردن جوشهای سر سیاه و پاک کردن حفره های آن ،استفاده از ماسک پاکسازی هفتگی پوست است ، شما می توانید، یک بار در یک سال به سالن زیبایی بروید، اما در عین حال ،می توانید از بعضی از داروهای ارزان و آسان خانگی به صورت روتین و منظم بهره مند شوید توجه به این ماسک ها، که به شما کمک می کند با جوشهای سر سیاه خداحافظی کنید:

۱. ماسک لیمو و شکر برای درمان جوش سرسیاه
اول از همه این مواد دارای توانایی حذف سموم و پاک کردن پوست شما هستند ؛ عملکرد دوم ،به عنوان یک پاک کننده طبیعی است. به یاد داشته باشید ،از این ماسک در شب استفاده کنید ،زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از استفاده از لیمو، می تواند روی صورت شما لک تولید کند.

مواد تشکیل دهنده:
- آب یک نصفه لیمو
- ۱ قاشق غذاخوری شکر (۱۵ گرم)

آماده سازی ؛
ابتدا، لیمو را فشار دهید و آب آن را در یک کاسه با شکر مخلوط کنید.این ترکیب، باید شبه خمیری باشد.سپس، صورت خود را به خوبی بشویید و ماسک را روی صورت پخش کنید، تاکید بیشتری روی مناطق با سرهای سیاه داشته باشید.با استفاده از حرکات دورانی ملایم ماساژ دهید، ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

۲. ماسک ژلاتین و شیر برای درمان جوش
هنگامی که این ماسک خشک شود، مانند یک لایه محافظ برای پوست شما خواهد بود بعد، هنگامی که آن را برمیدارید، بعضی از جوش ها را نیز از بین می برد.

مواد تشکیل دهنده:
- ۱ قاشق غذاخوری شیر (۱۵ میلی لیتر)
- ۱ قاشق غذاخوری از ژلاتین بدون چربی (۱۰ گرم)

آماده سازی :
ابتدا پودر ژلاتین را در یک کاسه ریخته، سپس شیر را اضافه کنید و هر دو مواد را خوب مخلوط کنید.در مایکروویو، به مدت ۱۰ ثانیه حرارت دهی کنید، صورت خود را بشویید و ماسک (مراقب باشید که خیلی زیاد نیست)، را با استفاده از یک قلم مو یا پنبه، بر صورت خود بپوشانید.بیشتر، در ناحیه هایی با جوش های سرسیاه قرار دهید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و با دقت آن را با دست خود بردارید.با آب سرد، به طوری که منافذ منقبض و بسته شوند،شستشو دهید.

۳. ماسک خاک رس برای زیبایی پوست
شما می توانید این محصول را در فروشگاه های طبیعی پیدا کنید و برای درمان های زیبایی نیز بسیار موثر است.

عناصر:
- ۱ قاشق غذاخوری از خاک رس (۲۰ گرم)
- ۱ قاشق غذا خوری آب یا سرکه سیب (۱۵ میلی لیتر)

آماده سازی؛
خاک رس بنتونیت را با مایع مخلوط کنید.با استفاده از حرکات دایره ای آن را بر روی چهره که از قبل شستشو دادید، پخش کنید.
۱۵ دقیقه (یا تا زمانی که خشک شود)، منتظر بمانید.سپس با آب گرم و یک پارچه شستشو دهید.

۴. ماسک آناناس و عسل برای درمان جوش ها
آناناس نه تنها یک میوه خوشمزه است بلکه، همچنین دارای عناصر و خواص لازم برای کرم های خانگی و ماسک های ما است ؛ این میوه، پوست شما را آبرسانی و چربی زدایی می کند در عین حال، عسل به عنوان یک عصاره پاکسازی کننده و همچنین عامل ضد التهابی و ضد باکتری کار می کند.

مواد لازم :
- ۱ پیمانه آب آناناس طبیعی (۲۵۰ میلی لیتر)
- ۲ قاشق غذاخوری عسل (۵۰ گرم)

آماده سازی:
اگر آب آناناس نداشته باشید، می توانید چند تکه ی آناناس را ریز ریز کنید.با عسل مخلوط کنید، تا یک خمیر شفاف با بافت تا حدودی همگن ایجاد کنید.آن را در مناطقی که در آن جوش سرسیاه دارید، (و قبلا شسته شده) پخش کنید.
۲۰ دقیقه منتظر مانده و سپس با یک پارچه گرم و مرطوب بشوید.

۵. ماسک سفیده ی تخم مرغ برای رفع جوش سر سیاه
تخم مرغ ها ،دارای مقدار زیادی مواد مغذی هستند و به همین دلیل آنها در بسیاری از درمان های زیبایی استفاده می شود.در این مورد، سفید تخم مرغ، می تواند به جوش های سرسیاه کمک کند.

مواد تشکیل دهنده:
- ۲ عدد سفیده تخم مرغ

آماده سازی:
سفیدی تخم مرغ را به آرامی (با دست یا با همزن برقی)هم بزنید.حوله کاغذی آشپزخانه را برش داده و آن برش ها را در سطح منطقه ای که می خواهید برای درمان (به عنوان مثال، بینی خود) قرار دهید.با استفاده از یک قلم مو، کمی از سفیدی تخم مرغ را بردارید و آن را روی نوار برش خورده، قرار دهید.ایده، این است که برش به عنوان یک باند کار کند.اطمینان حاصل کنید که تخم مرغ خشک شده و سپس آن را پاک کنید.کاغذ را به آرامی بردارید ،هر چند بار که لازم باشد این عمل را تکرار کنید.

۶. نمک دانه درشت و گوجه فرنگی برای درمان جوش
گوجه فرنگی، برای پوست شما بسیار مفید است، زیرا آنها دارای عناصر ضد التهابی هستند، آنها خاصیت پاکسازی و آبرسانی دارند ، در مورد نمک درشت، شایان ذکر است که آن به عنوان یک عنصر قدرتمند کار می کند.

مواد تشکیل دهنده:
- ۲ قاشق غذا خوری پوره گوجه فرنگی خام و طبیعی
- ۱ قاشق غذا خوری نمک درشت (۱۲ گرم)

آماده سازی:
اگر پوره گوجه فرنگی نداشته باشید، می توانید یک گوجه فرنگی کوچک رنده کنید.سپس با نمک مخلوط کنید.با استفاده از حرکات دایره ای روی منطقه مورد نظر استعمال کنید.اجازه دهید ۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

۷. ماسک دارچین و عسل موثر در پاکسازی پوست
هر دو مواد تشکیل دهنده، می توانند به عنوان پاکسازی کننده بسیار موثر، کار کنند ما توصیه می کنیم که این ماسک را در شب استفاده کنید.

مواد لازم:
- ۲ قاشق غذاخوری عسل (۵۰ گرم)
- ۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین (۱۰ گرم)

آماده سازی:
عسل را ،در یک کاسه قرار دهید و دارچین را اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید و هنگامی که یک خمیر همگن به دست آوردید، آن را بر روی پوست بینی و هر جای دیگر که دارای جوش سرسیاه است، استعمال کنید.بگذارید،تا این محلول ۲ ساعت بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو