چلو کباب کوبیده ، غذای اصیل و معروف ایرانی

چلو کباب کوبیده ، غذای اصیل و معروف ایرانی


منبع: تاپ تراول

181

1399/4/29

11:16


خرید بلیط هواپیما

کباب کوبیده

چلو کباب بدون شک معروف ترین غذای ایرانی است و خیلی ها آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند. انواع کباب و به ویژه کوبیده در بین ایرانی ها و توریست ها بسیار پرطرفدار است. چلو کباب کوبیده همان طور که می دانید معمولا با گوجه و فلفل کبابی، برنج زعفرانی، دوغ و سبزی تازه سرو می شود. البته گاهی کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است نان سنگک باشد . در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با طرز تهیه کباب کوبیده اصیل و خوشمزه بیشتر آشنا شوید.

مواد لازم برای چلو کباب کوبیده مخصوص

  • گوشت چرخ کرده 1 کیلوگرم
  • پیاز 300 گرم
  • زعفران دم شده 1 قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

کباب کوبیده


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


طرز تهیه 

ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کنید و آب آن را بگیرید.سپس پیاز را با گوشت چرخ کرده ، نمک ، فلفل و زعفران دم کرده مخلوط کنید و با دست ورز دهید تا مواد خوب یکدست شوند.

وقتی گوشت حالت چسبندگی پیدا کرد آن را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال نگهدارید.بعد از مزدار شدن گوشت ، آن را به سیخ بکشید.

برای این کار هم مقداری آب کنار دستتان داشته باشید و قبل از برداشتن مایه گوشت دستتان را در آن فرو ببرید و خیس کنید. سپس یک مشت از مایه بردارید و به شکل دوک در بیاورید. همان طور که مایع گوشت در دست راستتان  قرار دارد . سیخ را روی آن بگذارید و کاملا سطح آن را با مایه بپوشانید.

تخفیفان

سپس دوباره دستتان را خیس کنید و روی سیخ فشار دهید تا اثر انگشت شما بر روی گوشت باقی بماند.در مرحله آخر ،با فشار دست  ابتدا و انتهای گوشت را به سیخ بچسبانید .

سپس سیخ ها را بر روی آتش آماده شده قرار دهید و در ابتدا مدام آتش را باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد و وقتی گوشت خودش را گرفت دیگر باد نزنید تا کباب ها برشته شوند .

برنج این چلو کباب را هم به صورت جداگانه در قابلمه یا پلو پز بپزید.

نکته

_ برای تهیه کباب کوبیده با گوشت گوساله به تنهایی امکان پذیر نیست چون گوشت گوساله چربی ندارد. البته قسمت خیلی چرب گوشت گوسفند نیز برای پخت کباب کوبیده مناسب نیست.

 _ اگر استرس ریختن کباب در هنگام پختن را دارید میتوانید یکی دو تخم مرغ به مایه کباب اضافه کنید.

کباب کوبیده



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو